Palautusjuomista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DDT
  • Aloitettu Aloitettu

DDT

Voiko palautusjuomat korvata ihan vaan pelkästään normaalilla ruoalla?
Kun tätä palstaa lukee näyttää silti että lähes kaikki käyttävät jonkinlaista palautusjuomaa.
Toisaalta kaverini joka on käynyt salilla 4 vuotta (ja sen huomaa) ei ikinä ole käyttänyt minkäänlaista palautusjuomaa ja hänen mukaansa juomat ovat rahan haaskausta sillä kaiken niiden sisältämän saa ruoasta.

Siis miksi käyttää palautusjuomaa jos niiden hyöty on minimaalinen? Vai onko? Jos ei, mitä parempaa palautusjuomissa on kuin normaalissa ruoassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by DDT
Siis miksi käyttää palautusjuomaa jos niiden hyöty on minimaalinen? Vai onko? Jos ei, mitä parempaa palautusjuomissa on kuin normaalissa ruoassa?
- Saa helpommin mukaan salille kuin äipän lihapullapihvikeiton
- Nopeampi kulauttaa kurkusta alas pukkarissa kuin syödä em. ruoka
- Helppo ja nopea tehdä himassa
- Kulkee kätevästi repussa mukana
- Säilyy huoneenlämmössä
- Proteiinin määrä (ja paremmissa myös laatu) hintaan suhteutettuna edullinen
- Juoma imeytyy helpommin/nopeammin kuin kiinteä ruoka
- Kovan jalkatreenin jälkeen ei viitsisi ihan heti mättää jotain makaroonilootaa naamaan

Mutta varmasti sillä pelkällä kotiruualla pärjää, jos jaksaa säätää sen kanssa. Minä en.

Re: Re: Palautusjuomista...

Originally posted by Tomi
- Saa helpommin mukaan salille kuin äipän lihapullapihvikeiton
- Nopeampi kulauttaa kurkusta alas pukkarissa kuin syödä em. ruoka
- Helppo ja nopea tehdä himassa
- Kulkee kätevästi repussa mukana
- Säilyy huoneenlämmössä
- Proteiinin määrä (ja paremmissa myös laatu) hintaan suhteutettuna edullinen
- Juoma imeytyy helpommin/nopeammin kuin kiinteä ruoka
- Kovan jalkatreenin jälkeen ei viitsisi ihan heti mättää jotain makaroonilootaa naamaan

Erittäin hyvin kiteytetty vastaus! :kippis1: Juttua tästä löytyy kyllä ennestäänkin. Et ole DDT ainoa joka on perustanut threadin palautusjuoman "turhuudesta".

Lähinnä tossa palautusjuomassahan on just se helppous, nopeus ja vaivattomuus. Tosiaan mielummin kovan jalkapäivän päätteeks kittaa ½ litraa juomaa kuin puoli kiloa mamman perunamuusia ja lihapullia.

Palautusjuoma tulee halvemmaksi kuin sama määrä tavaraa normaalista ruuasta. Olettaen, että ostaa ihan perustavaraa: maltoa ja perusheraa. Lisäksi juomapullo on helpompi kuljettaa ja juoman saa heitettyä hätäisesti huiviin.

Kannattaa muistaa, että vaikka joku on iso ja kehittyy helposti, hän saattaa silti suoltaa suustaan melkoista sontaa. Eli aivot käyttöön ja etsimään ja sulattamaan tietoa. Sitä löytyy kyllä, kun haluaa ja jaksaa etsiä. Ja kysyminen kannattaa aina, vaikka vastaukset olisivatkin samaa tasoa kuin tämä.

Tää on nyt vähän :offtopic: mutta mun tarttis saada joku palautusjuoma ja nyt pyytäisin suosittelemaan jotain halpaa ja hyvää. Jos tällästä on edes olemassa. Bulls recovery on esimerkiks vähän turhan tyyristä mulle.. että mikä olis hinta/laatu suhteeltaan hyvä? Ei nyt mikää paras välttämättä tartte olla, mutta kuitenkin...

Kannattaa harkita itse sekoittamista. Säästyy rahaa ja mikä parasta pääsee hifistelemään..

Mä käytän:

Fastin Hera85+Malto6 50/50 suhteessa veteen sekoitettuna. Karsean makuista tuollaisenaan, mutta pari lusikallista kaakaojauhetta muuttaa asian, ja sitä on jo ihan kiva kumota kurkkuun..Noi kilon pussit saa ainakin paikallisesta prismasta 20eur yhteensä ja riittää kyllä aika hyvin vrt. saman hintainen kilon valmis palautusjuomapussi.

Originally posted by [ZannaZ]
Tää on nyt vähän :offtopic: mutta mun tarttis saada joku palautusjuoma ja nyt pyytäisin suosittelemaan jotain halpaa ja hyvää. Jos tällästä on edes olemassa. Bulls recovery on esimerkiks vähän turhan tyyristä mulle.. että mikä olis hinta/laatu suhteeltaan hyvä? Ei nyt mikää paras välttämättä tartte olla, mutta kuitenkin...

Koita Evon Post workouttia 14,50€.

Kiitos vinkeistä vaan :)

Ja vielä Mike... Mistä ko. litkua (tai jauhetta mitäsenytonkaan) saa ostettua? :eek:

*dummie* olis mun pitäny käyttää vähän silmiäni. Minkäs mahtaa ku sormet on nopeemmat ku hitaat aivot..
En ole vippi,mutta kyl maar joku mun tuttavista vois tehä mun puolesta ostokset? vaiko vat? mutta kait sitä saa ostaa yhenki pussin vaa? mulla tuskin opiskelija-budetilla on varaa ostaa kerralla neljää (3x14,50=liikaa)...

Originally posted by Subba
Kannattaa harkita itse sekoittamista. Säästyy rahaa ja mikä parasta pääsee hifistelemään..

Mä käytän:

Fastin Hera85+Malto6 50/50 suhteessa veteen sekoitettuna. Karsean makuista tuollaisenaan, mutta pari lusikallista kaakaojauhetta muuttaa asian, ja sitä on jo ihan kiva kumota kurkkuun..Noi kilon pussit saa ainakin paikallisesta prismasta 20eur yhteensä ja riittää kyllä aika hyvin vrt. saman hintainen kilon valmis palautusjuomapussi.

En ole vielä yhtään palautumisjuomaa ottanut/ostanut, ajattelin aloittaa FAST:in Whey3:lla, mutta tää Subba:n combo sopis varmaan paremmin budjettiin :) Subba tai joku muu, sen verran kysyin että miten paljon vettä ym. sekoitetaan. Onko noissa pusseissa millaset ohjeet?

Ja piti kysyä että mitä tarkoittaa hydrolysoitu proteiini? Kiitos.

Nyt vähän hämää:

Ku on pitäny hankkii palautusjuoma jo pitkään mut en oo saanu yhest juttuu selvää: toiset käyttää sellasii tuotteit mis on suurin piirtein puolet hiilarii ja puolet protskuu, toisil taas on erittäin vähän hiilareit ja paljon protskuu. Kumpi näist nyt ois se 'parempi'? Meinaan pakkotoiston kaupaski löytyy molempii. Esim. toi post workout tarjous ja sit on toi Immediate action jos ei oo melkein yhtään hiilarii ja sanotaan et siit ois vaan haittaa palautusjuomas... joku osais neuvoo? Kiitti.

Loppu.

Hiilarisuhdehan sun täytyy itse kokeilla, mikä on itsellesi paras..

snip0r: Whey sopii kuulemma palautusjuomaan paremmin, mutta käytän juuri budjetin takia hera85, joka sekin ajaa asiansa. Pusseissa on riittävät ohjeet ja itse sekoitan mössöt 5desiin. Hydrolysointihan on suodatustapa, eikö vain?

Originally posted by snip0r

Ja piti kysyä että mitä tarkoittaa hydrolysoitu proteiini? Kiitos.

Lainausta UFS:n sivuilta;

Hydrolysoitu heraproteiini
Hydrolysointi tarkoittaa proteiinin entsymaattista esipilkkomista. Tämä nopeuttaa heraproteiinin imeytymistä entisestään, mutta antaa sille myös ominaisuuksia, joita laadukkaillakaan hydrolysoimattomilla heraproteiineilla ei ole. Hydrolysoidun heraproteiinin on osoitettu laskevan verenpainetta merkittävästi, mitä normaali heraproteiini ei tee. Urheilijoiden kannalta huomattavasti merkittävämpi tutkimustulos saavutettiin Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian laitoksella, jossa professori Antti Merron tutkimusryhmän suorittama uunituore pilottitutkimus piirsi uudet suuntaviivat harjoituksesta palautumiselle. Hydrolysoituun heraproteiiniin perustuvan palautusjuoman nauttiminen ennen hiilihydraatteja tuotti paremman insuliinivasteen ja nopeamman kortisolitason laskun, kuin saman juoman nauttiminen yhdessä hiilihydraatin kanssa tai hiilihydraatit ensimmäiseksi.

---

Tuossa lopussa mainitusta jutusta, että pelkkä hydrolysoitu hera tuottaa paremman insuliinivasteen kuin hydrolysoitu hera+hiilari, on ristiriitaista informaatiota liikenteessä. Juttua esim. tässä threadissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom