Palautusjuomina kaupalliset Powerade:t ym.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko Poweradella ja Gatoradella minkään näköistä tehoa verrattuna näihin palautustuotteisiin joita myytte täällä?

Onko kyse edes ihan samanlaisesta tehosta sisältävistä tuotteista?

Ja mikä hyöty on palautusjuomissa yleensä, onko se vain että pystyy treenaamaan uudestaan nopeammin, vai auttaako se myös lihasten kehittymisessä?

Loordi86 sanoi:
Onko Poweradella ja Gatoradella minkään näköistä tehoa verrattuna näihin palautustuotteisiin joita myytte täällä?

Onko kyse edes ihan samanlaisesta tehosta sisältävistä tuotteista?

Ei ole vastaavat tuotteet kyseessä. Gatorade on urheilujuoma ja parhaimmillaan tankkauksessa ja pitkäkestoisen urheilusuorituksen aikana nautittuna. Urheilujuomat eivät sisällä proteiineja lainkaan vaan hiilareita ja mineraaleja, elikkä ne eivät sovellu palautusjuomaksi.

Pikaisen googletuksen perusteella molemmat ovat käytännössä vain maustettua sokerivettä, josta ei ainakaan punttaukseen ole mitään iloa.

Kääpiö sanoi:
Pikaisen googletuksen perusteella molemmat ovat käytännössä vain maustettua sokerivettä, josta ei ainakaan punttaukseen ole mitään iloa.

Nojoo, suurivolyymisissä treeneissä kesähelteillä kun hiki lentää olen kokenut saavani apua noista urheilujuomista. Myöskin tankkauksessa noista on apua. Niissähän on se ideä, että se imeytyy nopeammin kuin vesi ja sisältää noita suorituskyvylle tärkeitä mineraaleja ja hivenaineita mitä hikoillessa menetetään.

Mites on sitte sen laita ku oon tykänny sekottaa tota heraa Gatoradeen niinku palkkarina? Yhessä pullossahan on ~35g hiilareita mutta onko nää hiilarit oikeanlaisia palkkariin?

Väittävät hiilareiden olevan hitaita... eli maltoa. Mutta kyllä siellä tuoteselosteessa lukee sekä maltodextroosi että dextroosi. Ja sitten vielä jotain määrittelemätöntä "sokeria". Palkkarissa käy molemmat kyllä.

Jos kukkaro kestää, niin mikäs siinä jos sekoittelet heraa mukaan.

Väittävät hiilareiden olevan hitaita... eli maltoa. Mutta kyllä siellä tuoteselosteessa lukee sekä maltodextroosi että dextroosi. Ja sitten vielä jotain määrittelemätöntä "sokeria". Palkkarissa käy molemmat kyllä.

Jos kukkaro kestää, niin mikäs siinä jos sekoittelet heraa mukaan.

Eikös malto ole juuri nopeesti imeytyvää hiilihydraattia?

No nopeitahan ne on molemmat, dextro ja malto. :)

Oon jostain syystä pitäny maltoa dextroa hitaampana, ehkä oon sitten vaan mainostuksen uhri.

EDIT: palkkariin sopii yhtä kaikki molemmat.
EDIT2: Selevä homma ngv, oon laittanu aina maltoa "vain" siksi palkkariin koska panimosokerista palkkari tulis aivan ällömakeaksi. Toi dextron tökkiminen on kyllä huomattu ittekkin, tosin luulin sen johtuvan siitä makeudesta. Ihmettelinkin just sitä että poweradepullossa kehutaan olevan hidasta hiilaria, ja siellä on vain maltoa ja dextroa.

elasto sanoi:
Onhan se, jos joku kehtaa väittää maltoa hitaaksi niin semmosia kavereita tulee kyllä sääliksi ja eivätkä ne tiedä ravinosta yhtikäs mitää.

Edit: Kekkonen timse ehti ennenmin, mutta anyway. IMO Timse malto sopii palkkariin paremmin kuin dextro, koska dextro jää mahaan eikä imeydy jos sitä ottaa isoja satseja, malto imeytyy ongelmitta isoimpinakin määrinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lidlistä saa muuten halvalla jotain urheilujuomaa. Maistuuki melkein samalle kuin powerade. Ihan mukava sitä on hörppiä treenatessa vaikkei sillä paljon vettä kummempaa vaikutusta aikaan saakaan.

Originally Posted by EatFetus Lidlistä saa muuten halvalla jotain urheilujuomaa. Maistuuki melkein samalle kuin powerade. Ihan mukava sitä on hörppiä treenatessa vaikkei sillä paljon vettä kummempaa vaikutusta aikaan saakaan.

juu halvalla saa mut ei maistu kyl lähimainkaa poweradelta.

Vesi maksaa >1e/1000l ja maistuu hyvältä!

Vesi ei maistu millekkään ja väittäisin, että jokainen aine maan päällä maksaa >1e/1000l. Tarkoitit kyllä varmaankin <1e/1000l.

Mitä oon joskus yhen poweraden juonu, ni siitä tuli vaa jano. En vetäis treenin yhteydessä. Palautusjuomana kyllä, jos sinne sitä proteiinia lisätään.

Vesi ei maistu millekkään ja väittäisin, että jokainen aine maan päällä maksaa >1e/1000l. Tarkoitit kyllä varmaankin <1e/1000l.

Mitä oon joskus yhen poweraden juonu, ni siitä tuli vaa jano. En vetäis treenin yhteydessä. Palautusjuomana kyllä, jos sinne sitä proteiinia lisätään.

Maistapa esim. Turuuun vettä, niin voin kysyä sulta "maistuiko millekään?"
(Tietysti, jos asut Turussa, niin saatat jopa tykätä kyseisestä vedestä).
Itse olen Kotkasta ja aina kun lähtee Turkuun isovanhempien luokse, täytyy ottaa omat vedet mukaan.)

Ei kannata päteä asiassa, jos ei ole täysin varma sanomastaan :)

Maistapa esim. Turuuun vettä, niin voin kysyä sulta "maistuiko millekään?"
(Tietysti, jos asut Turussa, niin saatat jopa tykätä kyseisestä vedestä).
Itse olen Kotkasta ja aina kun lähtee Turkuun isovanhempien luokse, täytyy ottaa omat vedet mukaan.)

Ei kannata päteä asiassa, jos ei ole täysin varma sanomastaan :)

Nyt ei puhuttu esim somalian syöpävedestä, vaan yleisesti vedestä. Kun puhutaan yleisesti vedestä, niin puhutaan vedestä johon koiranpaskaa ei ole sekoitettu.

Toisinsanoen: Jos juo suht puhdasta vettä(esim. sitä vettä joka mun kraanasta valuu, tai lähdevesipullosta löytyy), niin se ei paljon millekkään maistu. Jos juot vettä mutakuopasta, niin se varmasti maistuu pahalle.

Ei kannata päteä asiassa, jos ei ole täysin varma sanomastaan.

e- Tottakai eri kaupungissa, eri järvestä, eri puhdistuslaitoksen, eri vesiputken ja eri kraanan läpi tullut vesi "maistuu erilaiselta", mutta juo sitä vaikka puol vuotta ja mieti uudestaan, että maistuuko se miltään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom