Palautusjuomat romukoppaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ihmetellyt tuota palautusjuoma hässäkkää jo pidemmän aikaa sillä silloin kun itse aloittelin treenaamista moisista ei ollut tietoakaan.

Nyt siitä on faktaakin olemassa, kumpi toimii paremmin, "palautusjuoma" ennen vai jälkeen treenin... vastaus on ennen :kippis1:

(sori jos tämä on jo ollut esillä..)
http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/281/2/E197

Olihan tämä pikku provo mutta kun täälläkin hilluu aika fanaattisia palautusjuoman hössöttäjiä niin piti laittaa ;-)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
20g heraa puolisen tuntia ennen treeniä, ja treenin jälkeen 60g heraa + 25g maltoa. Näin, ja toimii mulla.

Onhan tämä tutkimus ollut täällä esillä jn miljoonaan kertaan..ja eihän tuo poissulje harjoittelun jälkeen otettavaa amino-hiilarit -juomaa.

Lukaisin tuon vanhemman keskustelun läpi mutta yksi juttu jäi vähän epäselväksi: vähennetäänkö nuo ekan juoman proteiinit palautumisjuomasta, vai jääkö palautumisjuoma ennalleen?
Siinä Berardin artikkelissa puhuttiin silloin joskus nimenomaan juoman jakamisesta ennen ja jälkeen treenin.

Testaan tuota kyllä heti huomenna. N. 2h syömättömyyttä ennen treeniä olen harrastanut Immosen oppien mukaan pari vuotta mutta kai tuo pitää nostaa sinne kolmeen tuntiin.

"The EAC consisted of 6 g of essential amino acids, in amounts designed to increase muscle free intracellular amino acid levels in proportion to their respective requirements for protein synthesis, and 35 g of sucrose in 500 ml of deionized-distilled water"

Toihan on lähes pelkkä hiilihydraattijuoma. 6g proteiinia ja 35g hiilihydraattia. Voiko tosta sitten vetää päätelmän että pelkkä proteiinijuoma ennen treeniä on parempi kuin protskut treenin jälkeen?

Siis, eikö tossa vaikuta noi hiilarit aika paljon? Nehän toisaalta estää kataboliaa laskemalla kortisolitasoja tms., mutta toisaalta vie treenistä tehoja..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom