Palautusjuomasta, taas..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fiona
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, siis kysymys palautusjuomasta; kuinka paljon proteiinia _minun_ palautusjuomani tulisi sisältää ( paino 62 kg )?

Okei, ehkä hieman huonosti muotoiltu kysymys, mutta uusimmassa B&K : ssa on Pauliina Taluksen Q&A - palstalla kysymys palautusjuomasta, jossa Pauliina käskee nostamaan palautusjuoman proteiinit 20 grammasta 40 grammaan. Kysyjänä lähes mun painoinen nainen.

Nyt kun aloin tarkemmin miettiä asiaa, mulla on ollut aina palautusjuomassa proteiinia n. 20 g -- aluksi käytin Recovery Boosteria, nyt palautumiseen on N - Large, jota olen ottanut 60 grammaa ( 237 / 20 / 34 / 1.8 ). Pitäisikö _teidän_ mielestänne juomassa olla enemmän proteiinia? Jos haluan saada 40 g proteiinia N - Largesta, tarkoittaa se n. 120 gramman annoksia, jolloin hiilariakin tulee melkein 70 g ja kaloreita lähemmäs 500. Mielestäni aika tuhti annos minun kokoiselleni, eikö?:eek: Varsinkin dieettiä ajatellen kuulostaa hurjalta, että 1/3 päivän kaloreista tulee palautusjuomasta.

Yksi vaihtoehtohan on tietenkin vaihtaa palautusjuoma vähähiilarisempaan, tai rakennella kokonaan oma sekoitus. Tai lisätä proteiinia tuohon palautusjuomaan, miltä kuulostaa?

Sitten vielä ihmetyksen aihe, eli pystyykö kroppani käyttämään hyväksi tuon 40 grammaa proteiinia, eli kannattaako sitä määrää edes lähteä tavoittelemaan? Syön päivässä n. 120 grammaa proteiinia, eli ateriaa kohti n. 20 - 25 grammaa.

* Pyörällä päästään :joulu7: *

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ehkä kannata ottaa pulttia koko palautusjuomasta, syö nekin kalorit muusta ruuasta. Kehitys ei taatusti ole kiinni palautusjuomasta vaan viikkotasolla olevista treeneistä ja kokonaisruokavaliosta. Ja kun kalorisi ovat tuolla tasolla niin voisin kuvitella että on kivempaa nauttia ne muusta ruuasta.

Proteinin hyväksi käyttö on yksinkertainen juttu, vaikka söisit kaikki päivän proteinit yhdeltä istumalta niin kyllä ne imeytyy. Toki taloudellisempaa kehon kannalta on syödä useammissa erissä.

Hyvää syönti-intoa jouluruuan parissa :joulu6:

En kai mä nyt joka asiasta ota pulttia, rakas Fatso :D Ja kiitos, syönti - intoa on kyllä ihan tarpeeksi.. :nolo:

Vänkään kuitenkin vastaan, ja sanon, että haluan pitää palautusjuoman osana ruokavaliotani. Raejuustoa saa mättää muutenkin ihan tarpeeksi.. :)

" Aivan ensimmäiseksi sinun pitää ehdottomasti lisätä proteiinin määrää. 20 g ei ole sinulle mitenkään riittävä määrä. " Näin sanoo Pauliina talus B&K : ssa, ilman parempia perusteluja. Haluaisiko joku perustella hänen puolestaan? :joulu8:

No jos tuntuu että et saa tarpeeksi sitä protskuu palautusjuomasta niin osta joku lisäproteiinisäkki ja nakkaa siitä aina 10g normaalin palautusjuoma-annoksesi mukaan. Näin mä tekisin.

Se onkin sitten asia erikseen jos haluat kalorit noin siemaista, tarkoitin vain että ei sille mitään erityistä pakkoa ole kunhan kokonaisuudessaan ruokailu täyttää tarpeen :) Itse olen makean perään sen verran että proteiini drinkki on vähänkuin pirtelö, nautinto suorastaan :D

Proteiinin määrä on monipiippuinen juttu ei ehkä kukaan pysty tarjoamaan siihen tyhjentävää vastausta. Riippuen kunkin vastaajan mieltymyksistä suositellut proteiinimäärät sinulle vaihtelee varmaan 100g - 200g välillä. Ne jotka syövät paljon proteiinia uskovat sen voimaan, ne taas jotka eivät syö paljoa, heillä on myös joku logiikka takana.

Mielipiteeni: Jos haluat syödä 40g proteiinia palautusjuomassa niin go for it, ei siitä haittaakaan ole. :joulu6:

" No jos tuntuu että et saa tarpeeksi sitä protskuu palautusjuomasta.. "

Miltä se tuntuu, kun ei saa tarpeeksi protskua palautusjuomasta? ;) Eh, eh.. Huonot jutut mulla :rolleyes: Mutta oikeasti, jonkinlaisia perusteluja tuolle " 20 g ei ole mitenkään riittävä määrä " - jutulle olisi kiva kuulla.

" Mielipiteeni: Jos haluat syödä 40g proteiinia palautusjuomassa niin go for it, ei siitä haittaakaan ole. "

Mutta onko siitä erityistä hyötyäkään? Ilmeisesti jotain, kun sitä kerran suositellaan.

Originally posted by Fiona
No niin, siis kysymys palautusjuomasta; kuinka paljon proteiinia _minun_ palautusjuomani tulisi sisältää ( paino 62 kg )?

Okei, ehkä hieman huonosti muotoiltu kysymys, mutta uusimmassa B&K : ssa on Pauliina Taluksen Q&A - palstalla kysymys palautusjuomasta, jossa Pauliina käskee nostamaan palautusjuoman proteiinit 20 grammasta 40 grammaan. Kysyjänä lähes mun painoinen nainen.

Nyt kun aloin tarkemmin miettiä asiaa, mulla on ollut aina palautusjuomassa proteiinia n. 20 g -- aluksi käytin Recovery Boosteria, nyt palautumiseen on N - Large, jota olen ottanut 60 grammaa ( 237 / 20 / 34 / 1.8 ). Pitäisikö _teidän_ mielestänne juomassa olla enemmän proteiinia? Jos haluan saada 40 g proteiinia N - Largesta, tarkoittaa se n. 120 gramman annoksia, jolloin hiilariakin tulee melkein 70 g ja kaloreita lähemmäs 500. Mielestäni aika tuhti annos minun kokoiselleni, eikö?:eek: Varsinkin dieettiä ajatellen kuulostaa hurjalta, että 1/3 päivän kaloreista tulee palautusjuomasta.

Yksi vaihtoehtohan on tietenkin vaihtaa palautusjuoma vähähiilarisempaan, tai rakennella kokonaan oma sekoitus. Tai lisätä proteiinia tuohon palautusjuomaan, miltä kuulostaa?

Sitten vielä ihmetyksen aihe, eli pystyykö kroppani käyttämään hyväksi tuon 40 grammaa proteiinia, eli kannattaako sitä määrää edes lähteä tavoittelemaan? Syön päivässä n. 120 grammaa proteiinia, eli ateriaa kohti n. 20 - 25 grammaa.

* Pyörällä päästään :joulu7: *

Kyllä se 20 grammaa sun kokoiselle.

" Kyllä se 20 grammaa sun kokoiselle."

Näin meinasin itsekin. Edelleenkin kiinnostaisi, mikä mahtaa olla perustelu tuolle " 20 g proteiinia ei ole mitenkään riittävästi "- jutulle.

Originally posted by Fiona
Pitäisikö _teidän_ mielestänne juomassa olla enemmän proteiinia?

No ei pitäisi. Mulla on ~30 grammaa ja hyvin riittää, ei mitään eroa omalla kohdalla ottiko 30 vai 50 grammaa. Malton määränä mulle on soppeli 50 g, virkistää sopivasti. Mitä sitä palautusjuomaa latkimaan litra tolkulla, kun voi syödäkin.

Onko kenelläkään samanlaista onkelmaa palautusjuoman suhteen kuin mulla?

Eli treenin jälkeen kun vetäisee esim. desin heraa ja pari desiä maltoa, niin kotia päästyä, menee kauan ennenkuin saattaa syödä mitään. Tulee sellainen etova olo ja pitää odottaa, että massu antaa suostumuksen ruoalle.

Enää en juo palautusjuomaa treenin jälkeen. Syön ehkä banaanin pukkarissa, ja sit syön kotona heti normaaliruokaa, jonka jälkeen juon sit palautusjuoman (joka nyt ei ehkä nimeltään oo enää palautusjuoma) mut kuitenki siten, että treenistä on kulunut mahdollisimman vähän aikaa. Ei voi mitään, mut jos juon rusakon kokoisen palautusjuoman heti treenin jälkeen, ruokahalut katoaa moneksi tunniksi.

Originally posted by Iceman
Ei voi mitään, mut jos juon rusakon kokoisen palautusjuoman heti treenin jälkeen, ruokahalut katoaa moneksi tunniksi.

Jos et ole testannut, niin koita pienempää palautusjuomaa. 20-30 g prot ja 50 g malto, jos vielä noilla oireilee, niin vähennä maltosta. Mulla tulee myös ällö olo jos nykäisen huiviin 100 g maltoa kerralla.

mitäs mieltä tälläsestä ku eioo köyhänä varaa ostaa maltoo ni oon heittäny fast whey 3 0,7desii (en tiiä paljo grammoissa, 30?) ja sitte 2 teelusikallista sokeria... tosta sitte n tunti kunnon mätöt

Minulle on jäänyt jostain mieleen lukema 0,4g proteeinia palautusjuomaan/painokilo. Onko ihan mutu vai järkevä muistisääntö? Kuinka moni tätä käyttää? Tuon Kuulin heittämän linkinkin alta löytyi, tosin siellä suositeltiin vetämään toinen samanlainen satsi jo treenin aikana.

Originally posted by Iceman
Onko kenelläkään samanlaista onkelmaa palautusjuoman suhteen kuin mulla?

Eli treenin jälkeen kun vetäisee esim. desin heraa ja pari desiä maltoa, niin kotia päästyä, menee kauan ennenkuin saattaa syödä mitään. Tulee sellainen etova olo ja pitää odottaa, että massu antaa suostumuksen ruoalle.

Enää en juo palautusjuomaa treenin jälkeen. Syön ehkä banaanin pukkarissa, ja sit syön kotona heti normaaliruokaa, jonka jälkeen juon sit palautusjuoman (joka nyt ei ehkä nimeltään oo enää palautusjuoma) mut kuitenki siten, että treenistä on kulunut mahdollisimman vähän aikaa. Ei voi mitään, mut jos juon rusakon kokoisen palautusjuoman heti treenin jälkeen, ruokahalut katoaa moneksi tunniksi.

Oli sama ongelma, eli huono olo pitkään palautusjuoman nauttimisen jälkeen.

Nykyinen versio:
heti treenin jälkeen: n.30g Ion92
tästä 30 min: n.20g dextroosi + 1 banaani
tästä 30 min: rahkapurkki ja n.1dl elovenaa sokerittoman mehukeiton kera.

Palautuu loistavasti ja olo mitä parhain.

Originally posted by SuperStar82
mitäs mieltä tälläsestä ku eioo köyhänä varaa ostaa maltoo
Ei ole varaa ostaa maltoa? Luulisi, että 5 euroa löytyisi rahapussista. Sulla ei kuitenkaan proteiini ole ihan sieltä halvimmasta päästä.

Meikälle ei tule ällö olo vaikka vetäsis 120 gemii maltoo palautumisjuomassa. Ei taida tosin olla mitään hyötyä ottaa noin isoa settiä hiilaria, vai onko?

Originally posted by Force
Ei taida tosin olla mitään hyötyä ottaa noin isoa settiä hiilaria, vai onko?

tomilla tais olla 14g hiilaria palautusjuomassa..en tiiä sit pystyykö kroppa käyttämään nuita kaikkia hiilareita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom