Palautusjuomasta, taas..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fiona
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by SuperStar82
mitäs mieltä tälläsestä ku eioo köyhänä varaa ostaa maltoo ni oon heittäny fast whey 3 0,7desii (en tiiä paljo grammoissa, 30?) ja sitte 2 teelusikallista sokeria... tosta sitte n tunti kunnon mätöt

Fastin whey 3:ssa on proteiinia desissä noin 24g.
(Pussin mukaan yksi desi vastaa 30 grammaa jauhetta, josta 79% on proteiinia -> 30g*0.79=23,7g.)

Malto nyt on halpaa tavaraa, semmoinen 5e/kilo.

Ja topiciin:

Itse kyllä suosittelisin 62-kiloiselle miellummin tuota 20g kuin 40g.
Esim. Jyväskylän yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa joka täällä Pakkiksessakin oli hyvin esillä todettiin, että 300-osa painosta grammoina proteiinia riittäisi optimaaliseen nopeuteen proteiinisynteesissä. (300-osa, eli 62kg painavalla 6200/300=21g, 100kg painavalla 10000/300=34g)

Sitähän ei varmaan moni tiedä ja harva arvaa, että mikä on se määrä minkä jälkeen lisähiilarista ei ole hyötyä. Kysytään kuitenkin, että paljonko sitä hiilaria siihen palautumisjuomaan kannattaa työntää? Mitä hyötyä ja mitä haittaa on ottaa iso määrä hiilaria, esim. 100 grammaa? Tarkoituksenahan on saada aikaan se insuliinipiikki ja täyttää glykogeenivarastot, näinkö se oli?

Originally posted by Krusifiksi
Jos et ole testannut, niin koita pienempää palautusjuomaa. 20-30 g prot ja 50 g malto, jos vielä noilla oireilee, niin vähennä maltosta. Mulla tulee myös ällö olo jos nykäisen huiviin 100 g maltoa kerralla.

Tätä minäkin suosittelen testaamaan, en käytä enää ollenkaan yli 5o gramman annoksia maltoa, sellaset 40-50 grammaa on ihan jees ja olo on hyvä, proteiini laitan palautusjuomaan n. 40 grammaa...

Mietiskelin, että eikös riitä jos 80kg painava mies ottaa vain 15g proteiinia heti reenin jälkeen, jos kuitenkin on 30-45minuutin päästä kotona syömässä. Eli keho ei ehtisi vielä tarvitsemaan suurempaa satsia??? Kertokaapas!!!

Eiköhän se riitä, jos on tosiaan heti syömässä. Tuossa puolessa tunnissa ei lihaa kuitenkaan merkittävämmin lähde. :D

Originally posted by gotto
Eiköhän se riitä, jos on tosiaan heti syömässä. Tuossa puolessa tunnissa ei lihaa kuitenkaan merkittävämmin lähde. :D

Sitäpä vähän ihmettelen, kun porukka vetää 30-50 grammaa proteiinia, kun luulisi heidän kuitenkin menevän tossa 20-50 minuutissa himaan syömään. Vai onko teillä tapana roikkua salilla tai jossain muualla kauankin treenin jälkeen?

Tosiaan tossa mainitsemassani n. 30 minuutissa on varmaan ihan yhdentekevää ottaako mitään palautumisjuomaa. Banaani pukkarissa ja himassa valmiiksi keitettyjä kananmunia kehiin.

Eipä taida tuo kiinteä ravinto imeytyä heti treenin jälkeen, siksi tuo palautumisjuoma. Eikä se kiinteä ravintokaan sieltä mahalaukusta heti kierrossa ole.

Originally posted by Pertti 123
Sitäpä vähän ihmettelen, kun porukka vetää 30-50 grammaa proteiinia, kun luulisi heidän kuitenkin menevän tossa 20-50 minuutissa himaan syömään. Vai onko teillä tapana roikkua salilla tai jossain muualla kauankin treenin jälkeen?

Tosiaan tossa mainitsemassani n. 30 minuutissa on varmaan ihan yhdentekevää ottaako mitään palautumisjuomaa. Banaani pukkarissa ja himassa valmiiksi keitettyjä kananmunia kehiin.

Minä olen ainakin ymmärtänyt että tämän palautusjuoman tarkotus on juuri se nopea imeytyminen (malto+hera) ja tavallinen safka nyt harvemmin kovin nopeasti imeytyy...

Originally posted by timba79
Minä olen ainakin ymmärtänyt että tämän palautusjuoman tarkotus on juuri se nopea imeytyminen (malto+hera) ja tavallinen safka nyt harvemmin kovin nopeasti imeytyy...

Jep... ja sitten ainakin itselläni kovan treenin jälkeen ei ruoka maistu heti kunnolla, ainakaan sellainen määrä mikä pitäisi syödä.

Originally posted by Proteos
Jep... ja sitten ainakin itselläni kovan treenin jälkeen ei ruoka maistu heti kunnolla, ainakaan sellainen määrä mikä pitäisi syödä.

Itse asiassa sama juttu...ja joku banaani pukkarissa heti reenin jälkeen....:urjo: ei puhettakaan...palautusjuoma vaan naamaan heti reenin perään ja siitä reilun tunnin päästä sapuska ja olo on suorastaan loistava!!

Aiemmin tein itse palautusjuomani noin suurinpiirtein: 40g Whey,30g malto,15g dekstroosi ja 2g kreatiini.Olipahan makea mutta tunti nauttimisen jälkeen sokerit paukku alas ja olo oli himmee.Pienen funtsimisen jälkeen aloin pienentämään määriä ja toimi ihan samalla lailla ts.jaksoi kotiin asti ja seuraavaan ruokaan.Paras omakohtainen valintani löytyi kotimaisesta soijapohjaisesta monivitamiinikivennäishivenainevalmisteesta.
Siihen loppui miksaamiset ja ylimääräisten hiilarien ostot.

Itselläni tuli palautumisjuoma tarpeelliseksi, kun tuntui, että en treenin jälkeen jaksa tulla suihkusta pois, oli aina kokonaisvaltaisesti perse-olo.
:kuola:
After Maxia olen hörppinyt, antaa voimaa autoilla salilta kotiin syömään, eikä ole tuota heikotustakaan enää treenin jälkeen näkynyt.. Yksi annos näyttäisi sisältävän 40g proteiinia. Siinä on myös kreatiini+muut härpäkkeet mukana.
Juon n.puoli annosta tuota, tunti ennen treeniä..antaa vähän lisäpuhtia salille.

Juu.. ainakin yksi miinus tossa aineessa on sitten kotona iltasella..
ei ne ääniefektit vaan se haju!! :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom