Palautusjuomani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Espoo
Elikkä tällasen ostoksen tein:

FAST Sports Nutrition RECO2 Recovery Drink For Sports & Fitness

Ainekset: Heraproteiini-isolaatti, maltodekstriini, dekstroosi, tärkkelys (Vitargo), hydrolysoitu heraproteiini, fruktoosi, kaakaojauhe, aromi, sakariini.

100:ssa g:ssä

Energiaa 1588 kj / 378 kcal
proteiinia 32,0 g
hiilihydraattia 61,0 g
josta sokereita 26 g
laktoosia alle 0,2 g
rasvaa alle 0,6 g
magnesium 16mg
natrium 132 mg
kalsium 151 mg kalium 143 mg

pussi on 1,1 kg ja maksoi noin 25 ekee.
Mitä ootte tuotteesta mieltä? itelle tuli mieleen että onkohan noita hiilareita liikaa suhteessa proteiineihin? Valitsin tämän koska myyjä tätä suositteli kun kerroin aloittelevani juuri puntilla käyntiä ja sanoi että kreatiinia en vielä tässä vaiheessa ehkä tarvitse. Mitä kreatiini muuten tekee? Kannattaako tämän paketin loputtua vaihtaa johonki toiseen tuotteeseen vai ostaa toinen samanlainen?

Annostuksesta sanotaan 65 g (reilu 1 dl) 2-4 dl:iin kylmää vettä tai maitoo. Kumpi ois parempi maito vai vesi? Ite tykkään mausta enemmän maidon kaa mutta oisko vesi jotenki muuten parempi? Ai niin tossa sanotaan myös että juniori-ikäisille annostus noin puolet aikuisten määrästä eli 65 g:stä (reilu 1dl). Ite oon kyllä semmosen desin laittanu yleensä. Pitäskö teiän mielestä laittaa vaan toi puolikas annos vai pitäskö jopa laittaa enemmän ku toi suositus 65 g?
Ja sitten vielä kun sanotaan että nautitaan hitaasti suorituksen jälkeen ni onko se tarpeeks hitaasti jos hörppii sen jossain 10 minuutissa?

Ja sitten muihin aiheisiin:

Oon nyt käyny noin puoltoista kuukautta salilla ja on semmonen parin kuukauden totutteluohjelma päällä. Oon muutaman kerran joutunu jättämään treenin kesken ku on tullu semmonen huono olo että jos nyt vedän tän treenin loppuun ni jossain vaiheessa :urjo: tai lähtee taju. Joku joskus sanoi että sillon treenaat tarpeeks kovaa ku tekis mieli jättää kesken mutta ei kai sentään tällasta tarkotettu? :eek: Jos oikein muistan ni nää kerrat on ollu just niitä kun en ole syönyt vähään aikaan ennen treeniä. Eilen söin just ennen salille lähtöä yhen banaanin ja pari lusikallista raejuustoa ja treeni meni ihan hyvin. Missään vaiheessa ei heikottanut tai muuta. Mutta eikö suositus kuitenki oo että pitäs olla ennen treeniä joku vähintään tunti syömättä että veret ei kiertäs mahassa sulatushommissa vaan ois siellä missä niitä tarvitaan eli lihaksissa. Voihan se olla että mä oon vaan ottanu liian kovaa nää treenit enkä oo alottelijana vielä tottunu rasitukseen. Joku sanoi että treeni ei oikeestaan sais kestää tuntii pitempään mutta mulla venyy pakosti pitemmäks koska koko kroppa kerralla läpi, sarjoja 34. Oon pitäny tauot aika lyhyinä (noin 1 min) ja siirryn suoraan laitteesta seuraavaan jos se vaan on vapaana. Lihasryhmien välillä käyn yleensä juomassa vähän hanasta vettä eli noi 5 kertaa. Luuletteko että kunhan tämän totuttelujakson jälkeen siirryn jaoteltuun ohjelmaan (mahdollisesti 3-jakoseen koska käyn salilla 3krt/viikko) saan treenin alle tunnissa läpi?

Puntilla aloin käymään koska halusin lisää lihasmassaa mutta nyt on alkanut tehdä myös mieli päästä ylimääräsistä rasvoista eroon. Semmosen käsityksen oon saanu ettei molempia voi saada yhtäaikaa eli pitäskö mun tehä ensin toinen ja sitte toinen? Eikös isommat lihakset kuitenki kuluta enemmän energiaa eli oisko isompien lihaksien kanssa kanssa helpompi päästä niistä rasvoista eroon ku ois se peruskulutuskin suurempi? Kannattasko kuitenki sen massan hankinnankin ohella tehä välipäivina jotain lenkkiä ni ei tulis sitä läskiä niin paljon. Joku tyyppi Bodybuilding.comissa oli sitä mieltä että bulkkikaudella ei tehdä muuta ku punttia ja dietillä sitte ne aerobiset. Mitä tästä mieltä? Tossa kesälomalla voisin alottaa vaikka aamuaerobisen ku ei tarviis kuitenkaa herätä epäinhimillisiin aikoihin.

Anteeks nyt että tuli näin pirun pitkä posti mutta ku näitä kysymyksiä tuli koko ajan kirjottaessa lisää. :nolo:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuossa on liikaa hiilaria, 50/50 max. Kreatiinista kannattaa ottaa hyöty irti, se toimii yhtähyvin aloittelevalla kuin kokeneellakin. Maitoon ei kannata sekoittaa, koska se hidastaa imeytymistä. Ensi kerralla sitten pakkiksen kaupasta paremmat palautukset, jookosta?

Lyhyesti: juomassa on hiukan liikaa hiilareita, voisit lisätä joumaan vaikka perusheraa. Parempi suhde hh/p olis 50/50 tai jopa vähemmän hiilareita, jos et haluu läsää. Palautusjuoma on parempi sekoittaa veteen, se imeytyy nopeammin, maito puurontuu mahassa.

olin hidas

Pitääkö muuten aerobisenki jälkeen ottaa palautusjuomaa tai syödä vai olla syömättä jonku aikaa. Aattelin vaan jotain jälkipolttoja...

Kovin kalliilta näyttää, jos ostat hera+malto -setin, pääset kyllä halvemmallakin. Hiukan liikaa myös hiilareita.

hiilareista puheenollen: mitäs mieltä kokeneemmat palautusjuomarit ovat säännöstä, että palautusjuomassa hiilareita gramma per rasvaton painokilo ja proteiineja 0,5-1 grammaa per.

Joo mun palautusjuomas ei oo kun noin 3 desiä vettä ja 1 desi FASTin Whey 3, mutta syön kyllä treenin jälkeen jonkun omenan tai banaanin, koska niin on nopeesti imeytyviä hiilaria.

Pitääkö muuten protskut ottaa heti treenin loputtua? Jostakin luin että hiilihydraattia heti treenin jälkeen ja proteiinit vasta vähän myöhemmin. Miten on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vernissa sanoi:
Pitääkö muuten protskut ottaa heti treenin loputtua? Jostakin luin että hiilihydraattia heti treenin jälkeen ja proteiinit vasta vähän myöhemmin. Miten on?
Turhaa hifistelyä, kitaaset kaikki vaan treenin jläkeen.

Bodaus lehdessä oli kerran juttua että proteiinia treenin jälkeen noin 0.3-0.5 per painokilo ja hiilaria noin 1g per painokilo elikkäs tällainen olisi optimi palautus drinksu sen jutun mukaan.Itse oon juonut vuosi tolkulla tuohon tyyliin.En tiedä onko se sen parempi ku muutkaan tyylit.

voisin kuvitella, että melkoisesti olisi jenkkakahvaa vatsan ympärillä, jos 90g joka palautusjuomaan maltoa oisin sekoitellut, käytän 25-40 väliltä maltoa ja hyvin on palautunut..

tiieitiijuu sanoi:
voisin kuvitella, että melkoisesti olisi jenkkakahvaa vatsan ympärillä, jos 90g joka palautusjuomaan maltoa oisin sekoitellut, käytän 25-40 väliltä maltoa ja hyvin on palautunut..

Oon täysin samaa mieltä kanssasi. Dietin myötä laskin maltot jostain 60 grammasta 30-40 grammaan ja ihan yhtä hyvin palautuu ja tuskin vaihdan takasin dietin päätyttyäkään. Tummasta riisistä ja pastasta otan sitten niitä hiilareita treenin jälkeisessä ateriassa.

Back
Ylös Bottom