palautusjuoman korvike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dost
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt rahapussi on laihtunut ja ei ole varaa palautusjuomiin. Päätin korvata palkkarin annoksen kolmen kananmunan (raaka) valkuaisilla ja kolmella banaanilla + vesi/maito. Tämä on ihan omasta päästäni. Onko parempia ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noihin pöperöihin uppoavalla rahamäärällä ostaa melkein jotain halpaa palautusjuomaa. Ja on taatusti yksinkertaisempaa ja saa jopa kurkusta alas.

Pussi heraa ja maltoa.. Säästät rahaa.. Ton sun "palkkarin" hinta on noin 1,5€, eli tulee pitemmässä juoksussa paljon kalliimmaks.

"Näennäisesti halpa on usein finaalissa kalliimpi" - Vanhan kansan viisaus :)

Edit: Sloooooooooooow

Itse olen korvannut palautusjuoman tavallisella kotiruoalla, eli jätin palautusjuoman kokonaan pois. Treenin jälkeen kotiin syömään, ah mikä sen parempaa. Pysyy vatsakin paremmassa kunnossa.

Kyllä mäkin oon sinnitelly pelkän tonnikalan, riisin, pastan, kananmunan, rahkan ym. varassa, jos palautussörsseleitä ajatellaan. Meikäläiseltä löytyy kyllä Whey-proteiinia ja maltoa, mutta kun se maistuu paskalta verrattuna puhtaaseen ja maittavaan kotiruokaan (tai säilykkeisiin :D ).

Olisi pitänyt ostaa jotain muuta kuin kaakaon makuista heraa :(

Edit. En tarkkaan ottaen siis pelkästään yllämainittujen varassa, vaan noita popsin säännöllisesti muun sapuskan ohella.

Itse olen korvannut palautusjuoman tavallisella kotiruoalla, eli jätin palautusjuoman kokonaan pois. Treenin jälkeen kotiin syömään, ah mikä sen parempaa. Pysyy vatsakin paremmassa kunnossa.

Jaa millä lailla paremmassa?

Jaa millä lailla paremmassa?

No silloin tällöin minullakin menee maha kuralle välittömästi palautusjuoman jälkeen. En silti jätä palkkaria kuitenkaan pois. Halvempiakin nuo perus malto ja heradrinkit ovat kuin tavallinen ruoka. Viisaat suosittelevat ettei treenin jälkeen kannata syödä kiinteää ruokaa ainakaan tuntiin, mutta palkkarin voi vetää kyllä.

Mäkin korvaan palkkarin perussafkalla. Mulla syy on kylläkin pelkästään kosmeettinen. Palkkari aiheutti ikäviä finnipaise-ongelmia -> poistui palkkarin poisjätön jälkeen. Kehityksen kannalta tää ei ehkä oo paras juttu, mutta mieluummin kestän hitaampaa kehitystä kun finniselkäisyyttä...;)

Mäkin korvaan palkkarin perussafkalla. Mulla syy on kylläkin pelkästään kosmeettinen. Palkkari aiheutti ikäviä finnipaise-ongelmia -> poistui palkkarin poisjätön jälkeen. Kehityksen kannalta tää ei ehkä oo paras juttu, mutta mieluummin kestän hitaampaa kehitystä kun finniselkäisyyttä...;)

Ihan vain mielenkiinnosta, sattuiko palkkarisi sisältämään kreatiinia? tuo kun aiheuttaa itsellenikin näppyjä mutta palkkari joka ei moista sisällä ei aiheuta mitään ongelmia.

Ihan vain mielenkiinnosta, sattuiko palkkarisi sisältämään kreatiinia? tuo kun aiheuttaa itsellenikin näppyjä mutta palkkari joka ei moista sisällä ei aiheuta mitään ongelmia.

Mulla oli fastin hera + malto käytössä. Epäilisin, että se oli toi hera mikä sen teki. Soijaa on pitänyt ostaa, mutta kaikki haukkuu sen makua, joten hyllyyn on vielä jäänyt...

Juu, ei ole rahapussille kallista ottaa halpaa perusheraa ja sitten vaikka maltoa. Myöskin valmiin palkkarin kerta-annoshinta ei ole kovinkaan huikea kun alkaa laskemaan ja vertailemaan tuohon vaihtoehto comboon.

Allekirjottanut vetelee perusheran ja kahden banaanin voimin akuutimman palautumisvaiheen ja loistavasti antaa opiskelijankin lompakko periksi.

Siinäpä se onkin, omilla valinnoilla päätät kuinka paljon kehityt. Jos kerran kiinnostaa enemmän vauvan selkä (molemmissa merkityksissään), niin olet tehnyt aivan oikean valinnan. Varsinkin talvisin saa olla aika kova kundi jos vetää ilman paitaa baanalla.
Itselläni tulee kasvoihinkin jonkin verran merkkiä mömmön käytöstä, mutta vuosi sitten olin vielä pieni, nyt isompi. Tuskin enää koskaan kutistun niihin mittoihin, joten olen isompi ja puhdas. :david: lol lol makeyourchoiceman<3.

Siinäpä se onkin, omilla valinnoilla päätät kuinka paljon kehityt. Jos kerran kiinnostaa enemmän vauvan selkä (molemmissa merkityksissään), niin olet tehnyt aivan oikean valinnan. Varsinkin talvisin saa olla aika kova kundi jos vetää ilman paitaa baanalla.
Itselläni tulee kasvoihinkin jonkin verran merkkiä mömmön käytöstä, mutta vuosi sitten olin vielä pieni, nyt isompi. Tuskin enää koskaan kutistun niihin mittoihin, joten olen isompi ja puhdas. :david: lol lol makeyourchoiceman<3.

Apua, oikeesti, mä oon kuitenkin tyttö!! Se nyt on ihan sama miltä kundin iho näyttää, mutta mä ihan mielelläni jatkossakin säilytän vauvanpyllyihoni... ;)

Nyt rahapussi on laihtunut ja ei ole varaa palautusjuomiin. Päätin korvata palkkarin annoksen kolmen kananmunan (raaka) valkuaisilla ja kolmella banaanilla + vesi/maito. Tämä on ihan omasta päästäni. Onko parempia ehdotuksia?

Älä keskity vain palautusjuomaan vaan tarkastele ruokailuitasi kokonaisuutena.
Jos syöt muuten hyvin niin tuskin palautusjuomalla hirveästi on vaikutusta.

Itse jätin säännöllisen palatusjuoman käytön pois nyt dietillä, jotta saa nekin
kalorit ottaa ruuasta ... palautusjuomasta tulee vain NÄLKÄ
Paino on tippunut parissa kuukaudessa n. 5 kg, tulokset kasvaneet edelleen
ja peilissäkin näyttää paremmalle :)

En ole siis huomannut mitään negatiivista vaikutusta, kun olen treenannut ilman palkkaria,
mutta nyt kyllä syön tarkemmin (paremin) ja kaikki roska on poissa ruokavaliosta.
Eli ruuan laatu on paljon parempi kuin ennen diettiä, joten tämä kompensoinee mahdollista palautusjuoman poisjätön negatiivista vaikutusta.

Syön sopivasti (määrä ja ajoitus) ennen treeniä ja treenin jälkeen syön mahdollisimman pian.
Jos treenin jälkeen on kauppareissu tms. otan palkkarin mutta jos pääsee treenistä suoraan kotia syömään en ota palautusjuomaa.

Olen samoilla linjoilla aiempien kommentoijien kanssa, että tuskinpa hirveesti säästät palautusjuomattomuudella.

Älä keskity vain palautusjuomaan vaan tarkastele ruokailuitasi kokonaisuutena.
Jos syöt muuten hyvin niin tuskin palautusjuomalla hirveästi on vaikutusta.

Itse jätin säännöllisen palatusjuoman käytön pois nyt dietillä, jotta saa nekin
kalorit ottaa ruuasta ... palautusjuomasta tulee vain NÄLKÄ
Paino on tippunut parissa kuukaudessa n. 5 kg, tulokset kasvaneet edelleen
ja peilissäkin näyttää paremmalle :)

En ole siis huomannut mitään negatiivista vaikutusta, kun olen treenannut ilman palkkaria,
mutta nyt kyllä syön tarkemmin (paremin) ja kaikki roska on poissa ruokavaliosta.
Eli ruuan laatu on paljon parempi kuin ennen diettiä, joten tämä kompensoinee mahdollista palautusjuoman poisjätön negatiivista vaikutusta.

Syön sopivasti (määrä ja ajoitus) ennen treeniä ja treenin jälkeen syön mahdollisimman pian.
Jos treenin jälkeen on kauppareissu tms. otan palkkarin mutta jos pääsee treenistä suoraan kotia syömään en ota palautusjuomaa.

Olen samoilla linjoilla aiempien kommentoijien kanssa, että tuskinpa hirveesti säästät palautusjuomattomuudella.
Usein täällä vain tuntuu porukalla unohtuvan totaalisesti, että kokonaisuus muodostuu pienistä osista, ja lisäravinteiden käyttö, tai se, että yrittää hioa ruokavaliotaan paremmaksi, ei välttämättä ole sitä kuuluisaa hifistelyä. Itse koen palautusjuoman erittäin tärkeäksi osaksi kokonaisuutta, ja väittäsin, että palautusjuoman tärkeys vain korostuu dieetillä.

Proteiinilisästä tulee kyllä selvästi halvin kilo/euroa suhde, ainakin mitä itse laskeskellut niin normaaliruoasta saatavan proteiinin hinta suurinpiirtein:

-Maito 25€/kg
-Maitorahka 24€/kg
-Raejuusto 24€/kg
-Kana ~30€/kg

Usein täällä vain tuntuu porukalla unohtuvan totaalisesti, että kokonaisuus muodostuu pienistä osista, ja lisäravinteiden käyttö, tai se, että yrittää hioa ruokavaliotaan paremmaksi, ei välttämättä ole sitä kuuluisaa hifistelyä. Itse koen palautusjuoman erittäin tärkeäksi osaksi kokonaisuutta, ja väittäsin, että palautusjuoman tärkeys vain korostuu dieetillä.

En laskekkaan noita hifistelyiksi vaan tarkoitukseni oli
vaan sanoa, että kuitenkin se muu osa ruokavaliota kuin palautusjuoma on
huomattavasti suurempi ja tärkeämpi osa.

En laskekkaan noita hifistelyiksi vaan tarkoitukseni oli
vaan sanoa, että kuitenkin se muu osa ruokavaliota kuin palautusjuoma on
huomattavasti suurempi ja tärkeämpi osa.
Niin, palautusjuoma vain on oikeastaan ainut ateria, jota ei voi järkevästi korvata kiinteällä ruoalla. Itse näkisin kyllä palautusjuoman edelleen erittäin tärkeäksi osaksi kovaa harjoittelevan ruokavaliota.

Suositut

Back
Ylös Bottom