- Ikä
- 39
Niin, palautusjuoma vain on oikeastaan ainut ateria, jota ei voi järkevästi korvata kiinteällä ruoalla.
Niin millähän perusteella sitä ei voisi korvata?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, palautusjuoma vain on oikeastaan ainut ateria, jota ei voi järkevästi korvata kiinteällä ruoalla.
Koska mikään perusruoka-aine ei yllä lähellekään samalle tasolle, jos imeytymisnopeutta katsotaan, ja nopea imeytyminen on nimenomaan palautusjuoman idea.Niin millähän perusteella sitä ei voisi korvata?
Koska mikään perusruoka-aine ei yllä lähellekään samalle tasolle, jos imeytymisnopeutta katsotaan, ja nopea imeytyminen on nimenomaan palautusjuoman idea.
Puhut aivan totta, mutta minkälainen merkitys tuolla imeytymisnopeudella sitten loppujen lopuksi on kokonaisuuteen? Väittäisin että hyvin pieni. Kukaan ei ainakaan tähän mennessä ole esittänyt minkäänlaista tutkimustulosta siitä, että miten iso ero on palautusjuoman ja esim. riisi-kana-aterian imeytymisnopeudessa. Jos tämä ero imeytymisnopeudessa (15min? 30 min? 1h?) olisi selvillä, pitäisi jonkun vielä laskea, että miten paljon tämä hidas imeytyminen vaikuttaa palautumiseen, suorituskykyyn ja lihaskasvuun.Lihaskasvuun vaikuttavia tekijöitä on niin paljon, että palautusjuoman imeytymisnopeuden merkitys tässä yhtälössä on lähinnä kärpäsenpaskan verran.
En ole tässä dissaamassa palautusjuomaa. Se on erittäin kätevä vetäistä treenin jälkeen ja kaiken lisäksi heraa ja maltoa saa halvempaan hintaan kuin broilerifilettä, mutta väite "palautusjuoma on korvaamaton" on IMO
Ainoa lisäravinne mitä itse popsin muutaman kerran päivässä on vanha kunnon pieruhera ;). Lisäksi multivitamiini ja kalaöljyt joka päivä. Todella harvoin, jos esimerkiksi banaanit on loppu, saatan lorauttaa heran sekaan hieman maltoa treenin jälkeen. Ja harvoin otan edes sitä heraa. Olen treenannut noin 8 vuotta, joista muutamana viime vuonna ilman varsinaista palautusjuomaa. Sitä ennen ryystin tuhdit palautusjuomat sun muut hifiravinteet, joihin silloin oli varaa, kun kävin töissä. Omalla kohdallani olen huomannut sen, että kehityksessä ei ole juuri ollut minkäänlaista eroa VUOSIEN aikavälillä, palkkarilla tai ilman. Myöskään kreatiinilla, tai muilla lisäravinteilla en ole havainnut kummoistakaan vaikutusta, kun olen seurannut kehitystäni tietyllä aikavälillä... Pointtina lähinnä se, että omalla kohdalla olen havainnut noiden nimenomaisten "korvaamaton treenin jälkeen", ynnä muiden myynninlisäyshöpötysten olevan enimmäkseen . Ravintopuolella tuijottelenkin nykyisin vain lähinnä ravintoni koostumusta ja ajoitusta, sekä kalorimäärää.
Vaikka taidan kyllä taas parempien tulojen pariin päästyäni ehkä hifistellä taas
hieman. Se tuo kuitenkin bodaamiseeni välillä jotain tietynlaista extrahohtoa.:D
Niin, palautusjuoma vain on oikeastaan ainut ateria, jota ei voi järkevästi korvata kiinteällä ruoalla. Itse näkisin kyllä palautusjuoman edelleen erittäin tärkeäksi osaksi kovaa harjoittelevan ruokavaliota.
Viisaat suosittelevat ettei treenin jälkeen kannata syödä kiinteää ruokaa ainakaan tuntiin, mutta palkkarin voi vetää kyllä.
Jep, ja monen sinua paaljoon kokeneemman ja arvostetun ravintovalmentajan mielestä tuo sinun sepustus on
harden sanoi:Mutta ei palautusjuomasta ole haittaa vaan päinvastoin hyötyä, mutta sen rooli on tukea treeniä. Palautusjuoma on helppo tapa antaa kropalle "korjausaineita" heti treenin jälkeen.
Jep, ja monen sinua paaljoon kokeneemman ja arvostetun ravintovalmentajan mielestä tuo sinun sepustus on
Kuinkahan hyvin olet mahtanut muutamana viime vuonna kehittyä? Jos kehitystä on tapahtunut tyyliin puoli kiloa lihasmassaa vuodessa, niin kuin useimmilla noin pitkään treenanneilla natuilla, et minun mielestäni ole oikea henkilö sanomaan, mikä sinulla tällä hetkellä vaikuttaa lihaskasvuun ja mikä ei...
Ainakin palautusjuoman jälkeen pitäs saada HETI kiinteätä ruokaa!
Siinäpä se onkin, omilla valinnoilla päätät kuinka paljon kehityt. Jos kerran kiinnostaa enemmän vauvan selkä (molemmissa merkityksissään), niin olet tehnyt aivan oikean valinnan. Varsinkin talvisin saa olla aika kova kundi jos vetää ilman paitaa baanalla.
Itselläni tulee kasvoihinkin jonkin verran merkkiä mömmön käytöstä, mutta vuosi sitten olin vielä pieni, nyt isompi. Tuskin enää koskaan kutistun niihin mittoihin, joten olen isompi ja puhdas. lol lol makeyourchoiceman<3.
näennäisesti halpa on usein finaalissa kalliimpi" - Vanhan kansan viisaus
Edit: Sloooooooooooow