Palautusjuoma ja oksentelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu
Käytän Mass Recovery palkkaria, suklaamaku. Olen käyttänyt jo kohta kaksi vuotta. Nyt kuitenkin neljän viimeisimmän treenikerran jälkeen sama lopputulos --> laatta lentää. Ei heti, treeni kulkee loistavasti. Mutta juotuani palautusjuoman, joku puoli tuntia/tunti siitä ja laatta lentää. Ei pitäisi olla oksennustautia, koska sehän kestää yleensä vaan päivän. Ja muutenkin on ihan hyvä terveydentila, ainostaan reeni laukaisee tuon laatan lentämisen. VAI palautusjuoma? Ostin ton ämpärin tammikuussa, että ei pitäisi olla vanhaksi mennyttä tms..

Muilla samanlaista käynyt? Voisko palkkarijauhe olla pilaantunutta? Tai voiko keho jotenkin alkaa "hylkimään" tiettyä valmistetta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos pari vuotta olet jo käyttänyt, niin epäilen että keho alkaisi hylkiä... ettei ole vain joku bakteeri?

Ole hetki ilman palkkaria ja katso vieläkö yrjö lentää. Jos ei niin ota palkkari takaisin käyttöön. Jos alkaa taas yrjö lentämään syy on mahdollisesti palkkarissa.

Sama juttu itellä, jätin palkkarin vittuu ja joha olo koheni :) Ota se palkkari ajan kanssa joskus 1 timma reenin jälkee itel helpotti heti

Mulla kävi American Mass Blastin kanssa kans aika erikoisesti. Ostin yhden törpön 4 kg, ostin toisen ja kun sitä oli jäljellä varmaan vajaa kilo meni pakki aina sekasin siihen malliin, että kotiin päästyä sai mennä suoraan jalat kintussa hotelli-helpotukseen. Siellä se nyt kaapissa majailee ja odottelee, koska sen käyttäis loppuun. Muut palkkarit ei ole aiheuttanut samaa. Eli suosittelen ainakin koittaan toista merkkiä. Ethän juo palkkaria liian nopeaan, meinaan sekin voi vaikuttaa.

Ota perus heraa ja sitte hiilarit jostain muualta. Esim mehu, karkit, etc

Mulla kävi aikoinaan noin myös, ja en tiedä tarkkaa syytä mutta jotain tekemistä oli hormonien kanssa silloin.

Tuleeko sulla oksentelun yhteydessä kylmä hiki ja vapina? Tuo saattaa johtua verensokerin heilahtelusta, jos takana on kova treeni. Kokeile syödä jotakin hiilaripitoista (vaikka banaani) ennen treeniä tai heti treenin jälkeen. Tai sitten kokeile olla ilman palkkaria hetki. Ja googleta hypoglykemia. :)

Mulle kehittyi ajan kanssa yliherkkyys maitoproteiinille... Yllättäen lisäprodet ja palkkarit sai jäädä.
Rahka ja reajuusto on vain sillointällöin ruokavaliossa enää. Mutta kun olen vähentäny ns " purkkimaidon "
minimiin ja lisäproteiinit vain tosi tarpeen mukaan niin selviän stressaamatta.
Se on tärkeintä!

Itse olen kanssa jättänyt palkkarit vallan veke. Saas nähä jääkö pysyväksi konseptiksi, mutta toistaiseksi ainakin. Vielä en ainakaan ole huomannut mitään negatiivista.

Nyt vähän vituttaa. Ostin tuossa Fastin Hera80 -valmistetta pussin ja ensimmäisen annoksen jälkeen sama mikä aloitusviestissä... laatta. Ennen en ole käyttänyt tuota valmistetta. Mutta ilmeisesti sama aineosa mikä palkkarissakin, mikä pistää laatan lentämään.

Kuitenkin olen käyttänyt nyt joitakin yksittäispakattuja (trippimehua muistuttava purkki) palkkareita esim. Gainomaxilta, jotka eivät aiheuta mitään oireita. Mutta nyt Hera80 ja välitön laatoitus.

Paljon sulla tulee tossa palkkarissa kaloreita? Itellä oli joskus aikanaan vähän samaa vaivaa. Varsinaisesti laatta ei lentänyt mutta aina tuli sellanen olo että kohta lentää. Oma mahalaukku ei vedä hirveän suuria annoksia ruokaa kerralla ja sitten kun noista massaprotskuista tulee parhaimmillaan reilun tonnin kalorit jotka vetää muutamalla huikalla niin ei ihmekkään jos tulee vähän hutera olo. Näin sen ainakin itelläni diagnosoin.

Paljon sulla tulee tossa palkkarissa kaloreita? Itellä oli joskus aikanaan vähän samaa vaivaa. Varsinaisesti laatta ei lentänyt mutta aina tuli sellanen olo että kohta lentää. Oma mahalaukku ei vedä hirveän suuria annoksia ruokaa kerralla ja sitten kun noista massaprotskuista tulee parhaimmillaan reilun tonnin kalorit jotka vetää muutamalla huikalla niin ei ihmekkään jos tulee vähän hutera olo. Näin sen ainakin itelläni diagnosoin.

Eipä tuosta Hera80 annoksesta tule kuin noin 124,5 kcal tuoteselosteen mukaan. Eli 30 g annoksesta. Mutta silti oksennus lentää. Palkkarissa on 240 kcal per annos, siitäkin lentää laatta. Ostin siis nyt FAST:in Reco2 -palkkarijauhetta, kun aiempi Mass Recovery aiheutti oksennusreaktion. Halusin kokeilla josko tuotemerkin vaihto auttaa. Mutta tuo Reco2 aiheuttaa myös laatoituksen. Ja FAST:in Hera80 aiheuttaa myös, kun yritin välipalaksi ottaa siitä vähän proteiinia. Eli näissä on nyt joku aineosa, mille olen muodostanut allergian, se on oma veikkaukseni.

Kysymys kuuluu mikä? Koska Gainomaxin yksittäispakattu ja FAST:in Recovery & Protein yksittäispakattu palkkari EIVÄT aiheuta mulle mitään oireita. Niitä olen nyt käyttänyt ongelmitta, sen jälkeen kun kaikki nuo jauheet alkoivat aiheuttaa oksentelua. Niissä on vähempi määrä tuota nestettä, mutta voiko se siitä johtua?

Nyt vähän vituttaa. Ostin tuossa Fastin Hera80 -valmistetta pussin ja ensimmäisen annoksen jälkeen sama mikä aloitusviestissä... laatta. Ennen en ole käyttänyt tuota valmistetta. Mutta ilmeisesti sama aineosa mikä palkkarissakin, mikä pistää laatan lentämään.

Kuitenkin olen käyttänyt nyt joitakin yksittäispakattuja (trippimehua muistuttava purkki) palkkareita esim. Gainomaxilta, jotka eivät aiheuta mitään oireita. Mutta nyt Hera80 ja välitön laatoitus.

Vaimolle ostin joskus tota fastin hera80, muistaakseni mansikanmakuinen. Pari kertaa otti palkkarina ja vatsa aina ihan törkeen kipeeks. Pari tuntia täyty makoilla että huono olo lähtee. Kiskoin sillon sen pussin ite loppuun eikä itelle tullut mitään oireita. Gainomax sopi taas hyvin, ei mitään oireita. Kysyin fastiltä sillon sähköpostilla asiasta mutta eivät osanneet vastata.
Eli kyllä noissa osassa protskujauhoissa on jotain mikä ei kaikille sovi.

Syö jotain/juo palkkaria (tai jotain mixiä, johon on sekoitettu portskua ja hiilaria) ennen salille menoa. Oletan ettet vedä mitään 2h maratonsaleja. Eli juo vaikka 1/3 - 1/2 palkkarista 30-45 min jälkeen aloittamisesta hitaasti ja loput sitten treenin päätteeksi (45min-1h15min aloittamisesta). Jos vieläkin laatattaa, niin 1) vähemmän jauhoa tai 2) vähemmän vettä (vie vähemmän tilaa vatsalaukusta). Jos kaiken hifistelyn jälkeen purjo lentää edelleen, ongelma on mitä todennäköisimmin enemmän tai vähemmän jauhossa. Kokeiluksi voit sitten ottaa myöhemmin vaikka kaupasta ostettavan valmiin palautusjuoman pullossa ja testailla miten niillä toimii.

Täällä sama vika, palkkarista lensi laatta. Mulla oli optimumin minttusuklaa ja ylöshän se tuli. Koska olin repsahtanut pitkäksi aikaa erinäisistä syistä ja maanantaina vedin taas ns. bodysafkat eli paljon prodea ja vähän hiilaria, niin oksensin sillonkin. Mietin, että onko se sitten liika proteiini, mitä ei kestä maha kerralla..

Nostelenpa vanhaa aihetta ja korkkaan samalla Pakkisneitsyyden. Mä olen tässä myös hetken verran pohdiskellut, että mikä noissa sörsseleissä on se oksentelua aiheuttava aine. Joskus muinoin vedin dietmixiä ja n. ½h päästä oksensin sappinesteistä lähtien aivan kaiken. Myös nielu turposi melko epäilyttävällä tavalla. Nyt on käytössä muscle +, ja ihan sama reaktio. Viimeset sata metriä piti kotimatkalla puristaa kyyneleet silmissä suuta kiinni etten oksenna kadulle.

Mietin tuota maitoproteiinia? Voisko se olla palkkareissa jotenkin sellasessa muodossa että aiheuttaa oksentelua? Latausjuomana vedän workout shockia ja se kyllä pysyy sisällä loistavasti. Myöskään irtopurnukoina myytävät valmispalkkarit ei okseta.
Vai onko mahdollista olla heraproteiinille allerginen? Äh. Hankalaa.

Ei johdu siitä miten sen oot pessy vaan tää on ihan yleinen ongelma.Vedätkö tyhjään vatsaan ja muutamalla huikalla?En oo itekkää saanu vastausta vaik oon samaa joskus täällä kysyny.

Mul tosiaan tulee Herasta välillä todella kuvottava ja huono olo mut en sentään oksenna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom