Palautuminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aiheesta on varmasti käyty keskustelua ja paljon, mutta ajattelin perustaa tänne voimailijoiden puolelle tällaisen oman palautumisthreadin. Eli vois kirjoitella ongelmia ja vähän katsella niihin ratkaisuja ja sitten jos joillakin olis hyviä juttuja.

no mie yritän kasvattaa voimaa ja mulla on kehitys vielä siinä vaiheessa, että minun pitää tehdä perusvoimaa pohjalle (eli niitä 10 toiston sarjojaKIN) ja nykyisin poljen pyörällä joka päivä 2*5,5km kouluun ja takas. MAVE ja KYYKKY + BOX ovat kerran viikossa, venyttely n. tunnin jälkeen salilta+ jonkun verran tulee kävelyä. Jotenkin vaan tuntuu, että jalat ovat hirveän jäykät olleet ton pyöräilyn alettua...Olen nyt kyllä yrittänyt ruvata polkemaan niin, että ei satu (siis tarpeeks hiljaa) ja otin glutamiinin käyttöön lisäravinteena, kun sehän on tärkeä aminohappo siellä lihaksissa ja sitä ei herassa ole.

Eli voisko olla että pyöräily vaikuttaa palautumiseen? ja luuletteko että siihen pikkuhiljaa tottuu, kun ei tätä ole kuin pari viikkoo kestänyt(pyöräilyä)? Sit täytyy vielä mainita tästä jalkojen jäykkyydestä, ne meni oikeastaan jäykiksi kun piikkailin (kun eka piikkasin Mavea ja sitten vasta kyykkyä...niin tais tulla liikaa rasitusta) , mutta pidin kyllä 2 viikkoo totaalilepoa ennen kuin aloitin taas uudelleen perustreenin. Vai onko se niin, että voimailijoilla koko ajan johonkin kolottaa ;)?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tottakai kevyt aerobinen edistää palutumista,esimerkiksi juuri pyöräily jaloille.
Kunhan se ei mene ns.hapoille, eli on kevyttä.Kait se pumppa verta lihaksiin ja sitä kautta kuona-aineet yms lähteen nopeammin mäkeen lihaksista.

Käy myöskin hieronnassa, mikäli palautuminen on ongelma.Yleensä kannattaa ajoittaa hieronta kevyille treeni vkoille.Tai mikäli sulla on kahden päivän lepoja treenikierrossa, niin ajoita hieronta niitä edeltävksi päiväksi.
Ps.hierojiakin on sitten huonoja, huonompia ja oikein huonoja...etsi sellainen joka osaa hommansa, niin ei mee raht hukkaan.

hierontaa kannattaa IMO pitää mukana koko ajan tai annostella kausiluontoisesti. muuten se saattaa vaan rasittaa liikaa, kun oudoksesta jyrsitään. missään nimessä ei hierontaa edellisenä päivänä ennen kovaa treeniä.

Kiitti teille...Silloin piikkailuvaiheen lopussa kroppa oikein huusi hierontaa... En kuitenkaan ottanut. JTO olisko susta hieronta sopiva, kun on uudet ennätykset tehty...? (Siinähän on varmaan sopivaa pitää ainakin viikon treenitauko....)Nyt meinasin seuraavan kerran piikkailla kaikki lajit yhtäaikaa... Tai siis tehdä ennätykset.

Mulla on se paha vika ollut just tossa pyöräilyssä, että oon menny, vaik on sattunutkin jalkoihin (eli kai ne jonkinlaisilla hapoilla ovat olleet), eli pitää vaan ajaa tarpeeksi hitaasti ja kehdata jopa taluttaa joitakin mäkiä....

P.s Mitä tarkoittaa oudoksesta?

h k onko sinusta huono hieroja sellainen joka hieroo liian kovaa?

Zone-sarja -42%
JTO tarkoittaa varmaankin "oudoksella" sitä, että kropalle tulee outoa hoitoa normaaliin verrattuna, ja niin se ei edistä palautumista...paikat on vaan enempi jumissa(varsinkin jos jännität hieronnassa vastaan).

Liian kovaa hierova hieroja on yleensä paska, hyvä hieroja kyllä huomaa mikä on liian lujaa.Lähinnä siitähän sen huomaa, ettei hierottava henkilö ole enää rentona siinä köllötellessä.Toisaalta aina ne jotka valittaa liian kovaa hierovista hierojista, ovat niitä jotka EIVÄT sano hierojalle, kuinka kovaa haluavat hierottavan.Sinähän sen määrität, olethan asiakas:thumbs:
Toisaalta hieronnan tulee tuntua, mikäli kyseessä on ns.muokkaava hieronta(paikat pahasti jumissa).
Mutta ei se pääsääntöisesti saisi hirveän kipeää tehdä.

Kokonaan toinen asia on pahat jumit, penikkataudin oireisiin käytettävät hieronnat yms...itelläkin oli joskus lonkan kanssa ongelmia, ja voit uskoa, että oli kipeät hieronnat...:urjo:
Mitä kovempi hieronta on, niin sitä enemään lepoa treeneistä+kannattaa juoda tavallista enemmän.Näin ainakin yksi urheiluhieroja mulle sanoi.

Muista erikoishoidoista(ei thai yms) suosittelen KUIVAKUPPAUSTA!Varsinkin suorille selkälihaksille!

Rahaahan nuihin menee,mutta pitääkin muistaa, ettei tulee niin mukavuudenhaluiseksi, että palutumiseen ei enää liity venyttelyä yms...

hierontaa on niin erilaista ja ne vaatii erilaista kovuutta; palauttava, arpikudosta rikkova, valmistava jne...

kipeillä jaloilla voi ihan hyvin pyöräillä. veri kiertää kivasti.

itekin nyt oon ruennu pyöräilemään kouluun kun lumet suli pois. matkaa n 7km ja kyllä tuntuu reisissä kivalle kun tuntee miten siellä rupee kiertää aineet edellisen päivän kovien kyykkyjen jäljiltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom