Palauttavat jaksot

Liittynyt
28.4.2002
Viestejä
2
Pitää nyt kysyä tälläistä että miten pidätte kevyitä viikkoja?
Miten hoidatte sen että treeni myös on "kevyempää", eli tingittekö painoista, parista vikasta toistosta, sarjojen määrästä vai mistä? Kertokaa myös kuinka usein pidätte tämänlaisia palauttavia viikkoja/kausia.
Tähän mennessä itselläni on tarvittava treeni-intensiteetin vaihtelu tullut täysin fiilispohjalta, välillä tehdään aivan loppuun, välillä voimasarjaa, välillä vähemmän sarjoja kuin seuraavalla viikolla jne. Tuntuu kuitenkin että paremmat tulokset syntyisivät huolellisemmalla jaksottamisella. Tuloksilla tarkoitan pääasiassa voimatasoa, massaa on jo aivan tarpeeksi. (<---Taitaa olla useimmille palstalaisille käsittämätön ilmaisu.) :p
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pidän joka viidennen kierron kevyenä. Tällöin tiputan sarjapainoja paljon. Kun normaalisti toistot ovat 6-12, kevyellä ne ovat aina n 15. Sarjat vien tällöin niiden positiiviseen loppuun pään verisuonia kuitenkaan katkomatta. Raskaat liikkeet, kuten kyykky, teen niin, että jäisi vielä pari puhdasta toistoa tekemättäkin. Ja luonnollisesti en käytä mitään erikoistekniikoita enkä osaoistoja / cheatteja, vaan kun puhti loppuu, loppuu sarjakin, vaikka raivolla saisikin yhden puhtaan vielä lisäksi.

Näin meillä...
 
Originally posted by Metallurgic
Pitää nyt kysyä tälläistä että miten pidätte kevyitä viikkoja?
Miten hoidatte sen että treeni myös on "kevyempää", eli tingittekö painoista, parista vikasta toistosta, sarjojen määrästä vai mistä? Kertokaa myös kuinka usein pidätte tämänlaisia palauttavia viikkoja/kausia.
Tähän mennessä itselläni on tarvittava treeni-intensiteetin vaihtelu tullut täysin fiilispohjalta, välillä tehdään aivan loppuun, välillä voimasarjaa, välillä vähemmän sarjoja kuin seuraavalla viikolla jne. Tuntuu kuitenkin että paremmat tulokset syntyisivät huolellisemmalla jaksottamisella. Tuloksilla tarkoitan pääasiassa voimatasoa, massaa on jo aivan tarpeeksi. (<---Taitaa olla useimmille palstalaisille käsittämätön ilmaisu.) :p


Minä en pidä ikinä mitään ns.kevyempiä viikkoja.
Silloin kuin treenataan, niin treenataan niin kovaa kuin rahkeet
sen mahdollistavat.
Ylikunnon välttämiseksi pidän silloin tällöin viikon tauon punttitreeneistä.
Sen, että jos tingit painoista, jätät ne viimeiset ja tärkeimmät toistot tekemättä tms, niin et kehity, etkä myöskään palaudu.





:cool:
 
Mulle ainakin koittaa kuoleman ilman noita kevyempiä jaksoja! teen silleen,että (alotetaan vaikka kevyestä) yksi kierto on ~4 viikkoa. eli eka ~4viikkoa ~10toiston sarjoja, sit 6-8toistoa, 3-5 toistoa ja loppuun 2-4viikkoa 2toiston sarjoja! sit kierto alkaa alusta...elikkä tuleekos siitä nyt se joka viides kierto kevyeksi! treeni tauon (totaalisen) pidän kun sille tuntuu tai sairaus iskee, ei mitään säännöllistä!
 
mä pidän kevyen viikon aina kerran kuussa.savolaisen marko mulle ainakin sano et se kannattaa pitää.otat maksimi painoista 30% pois ja pidät toistot samana kuin kovassa treenissä.
 
Joka neljäs kierto on mulla kevyempi, jolloin pumppaan about 15 toiston sarjoja 2-3/liike ja lopetan pieneen polttoon. Tauot on lyhyet ja painot siis pienet.
Ja Kimmolle: kyllä mä palaudun vaikka jätän joskus viimeiset toistot tekemättä.. ;) ja muuten myös kehityn.
 
Originally posted by S225T
Joka neljäs kierto on mulla kevyempi, jolloin pumppaan about 15 toiston sarjoja 2-3/liike ja lopetan pieneen polttoon. Tauot on lyhyet ja painot siis pienet.
Ja Kimmolle: kyllä mä palaudun vaikka jätän joskus viimeiset toistot tekemättä.. ;) ja muuten myös kehityn.

Minulla sama metodi ja hyvin toimii, kevyen viikon jälkeen rauta liikkuu helposti.

Joo kyllä sitä kehittyy ihan hyvin "vajaaksi jätetyillä" sarjoillakin, joillakin on vaan tapana esittää oma vakaa mielipide kuin se olisi fakta.
 
Originally posted by Jimmy


Minulla sama metodi ja hyvin toimii, kevyen viikon jälkeen rauta liikkuu helposti.

Joo kyllä sitä kehittyy ihan hyvin "vajaaksi jätetyillä" sarjoillakin, joillakin on vaan tapana esittää oma vakaa mielipide kuin se olisi fakta.


Sehän on hieno homma, että sinulla toimii tuo systeemi, itselläni taas ei.
Jokaisen konehan on erilainen, ja jokaisen on kai löydettävä itselleen sopivin treeni-ruoka-ja harjoittelu menetelmä.

Tämä on ainakin minun vakaa mielipiteeni, ehkä tosin vähän vajaaksi jätettynä.

:cool:
 
Sehän on hieno homma, että sinulla toimii tuo systeemi, itselläni taas ei.

Kyllä kyllä, näinpä ollen minunkin on turha sanoa kenellekään ettei sarjoja kannata tehdä loppuun, kun ei sillä kehity... Koska se ei mene niin. Itse olen saanut tuloksia HD:lla, voimanosto-ohjelmilla, volyymitreenillä jne, mutta pitkällä tähtäimellä mikään ei ole toiminut. Kymmenen vuotta treenattuani en ole oppinut muuta kuin sen että en tiedä treenistä vielä juuri mitään.
 
Originally posted by Jimmy


Kyllä kyllä, näinpä ollen minunkin on turha sanoa kenellekään ettei sarjoja kannata tehdä loppuun, kun ei sillä kehity... Koska se ei mene niin. Itse olen saanut tuloksia HD:lla, voimanosto-ohjelmilla, volyymitreenillä jne, mutta pitkällä tähtäimellä mikään ei ole toiminut. Kymmenen vuotta treenattuani en ole oppinut muuta kuin sen että en tiedä treenistä vielä juuri mitään.


No sinullahan taitaakin sitten olla erinomaisen hyvin vastaanottavat lihakset, kuin kehityt ilmeisesti jokaisella
mahdollisella harjoitus-metodilla, mitä täältä löytyy.
Siltikin mä teen kaikki sarjani loppuun asti, ja pidän sitten tarpeen vaatiessa muutaman päivän totaalisen treenitauon, jota kannattaisi kokeilla, sillä se purkaa myös aika kivasti päästä pois
kaikenlaisia patoutumia.
Tämä ei sitten ole fakta.



:cool:
 
Siltikin mä teen kaikki sarjani loppuun asti, ja pidän sitten tarpeen vaatiessa muutaman päivän totaalisen treenitauon, jota kannattaisi kokeilla, sillä se purkaa myös aika kivasti päästä pois kaikenlaisia patoumia.

Täytyypä kokeilla, jos minullekin tulee joskus noita patoumia.
 
Hola,

mulla kyllä menee aikas paljon fiilispohjalta treenaaminen. Esim. nyt "pitäisi" olla kevyt viikko, mutta fiilis huipussaan, joten ajattelin vetää tän viikon vielä verenmaku suussa.

Jospa sitten ensi viikon vetelisi vain jotain kevyttä aerobista, kun on toi juhannuskin tulossa --> pari päivää kaasussa, joten treenit menisivät kuitenkin harakoille..

Mutta joo, pidän siis sillointällöin kevyitä viikkoja ja joskus olen koko viikon tekemättä mitään..ehkä parin tunnin kävelylenkkejä vain.
Mulle tää sydeemi toimii.
 
Toivottavasti

Originally posted by Jimmy


Täytyypä kokeilla, jos minullekin tulee joskus noita patoumia.

siitä on vielä apua ?.

:cool:


Edit, ei jaksa enempää.
Treenatkoon ja taukoilkoot kukin kuten parhaimmakseen näkee.
 
Re: Toivottavasti

Edit, ei jaksa enempää.

Bah, joko me lopetettiin? Juuri kun oli hauskaa... No joo, meni jo aiheen ohikin niin että kolisi.

PS. Ei tässä herne nenukissa olla liikkeellä... Varmaan puolin eikä toisin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom