Palauttava treeni sairaana olleelle?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olen ollut nyt vähän päälle viikon vuoteen omana kovan kuumeen takia. Tätä sairausviikkoa ennen en ollut viikkoon käynyt salilla koulusta johtuneiden kiireiden takia. Katsottuani pari päivää sitten peiliin kauhistuin täysin huomattuani, että olin kirjaimellisesti kutistunut niihin mittoihin, joissa olin noin 2-3 kuukautta sitten.

Treeniväliä on siis kertynyt nyt hiukan yli kaksi viikkoa ja luultavasti kasvaa kolmeen viikkoon ennenkuin olen siinä kunnossa, että pääsee taas pumppaamaan. Kysymykseni siis kuuluu, että onko mahdollista että pääsisin tuloksiin, jotka minulla oli ennen tätä parin viikon treenitaukoa, muutamalla rankalla palauttavalla salikäynnillä vai onko mahdollista, että lihakseni ovat todella päässeet surkastumaan siihen kuntoon mitä ne olivat silloin muutama kuukausi sitten?

Kiitos vastauksistanne!

Aika paradoksaalinen tuo ilmaisu "rankka palauttava".

Paras keino on alottaa testaillen rauhallisesti, esimerkiksi parin viikon nousulla (vähitellen koventaen), kolmannella viikolla siis jo kohtuu normaalisti JOS kunto koko ajan ollut ok.

Aloittaminen liian kovaa sairauden jälkeen voi pahimmillaan johtaa vittumaisuuksiin, jotka vuorostaan pahimmillaan johtaa todella pitkiin treenitaukoihin.

edit: Riippuen siitä kuinka paha tauti oli, niin tuo aiemmin mainittu nousu voi olla pidempikin kuin pari viikkoa.

edit2: mxm, hyvä pointti tuo lihaspaine... Itekin turposin silmissä (:D) muutamalla keppijumpalla, kun itellä tuli flunssan takia kuukauden tauko justiinsa.

Pari ekaa kertaa kevyemmin ja sitten vaan rautaa kehiin. Ei siinä yleensä viikkoa paria kauempaa mene, että liikkuu samat raudat kuin ennen taukoa ja kyllä se peilikuvakin muuttuu kun tulee painetta lihaksiin ja vetää sitä ruokaa kunnolla.

edit: nojoo, Dymond jo ehtikin sanomaan samat asiat.

Vai tekeekö mieli vaan jekkuja, kuten yleensä jos peiliä liian tarkasti seuraa? Yleensä se on omassa päässä mielikuva, että kutistuu vähääkään suuremman tauon aikana, vaikka näin ei ihan ole. Pari viikkoa kun on aika pieni aika mihinkään todelliseen "kutistumiseen". Omasta vähäisestä kokemuksesta, se superrankka treenaaminen ei ole edes mahdollista pitkän tauon jälkeen. Varsinkin jos on kovasti sairaana ollut, niin ei välttämättä mitään maailmanennätyksiä rikota.

Maltti on valttia. Ihminen kun kun yleensä ei ole kärsivällinen salitoiminnan kanssa, vaan väkisin yrittää tauonkin jälkeen nostaa ja pyrkiä parempaan tuloksissa. Kovaa repimällä aluksi voi myös satuttaa itsensä aika hyvin.

Pääasia että ylipäätään palaa sinne salille. Äkkiä ne tulokset taas nousee, vaikkei niin rankasti aloittaisikaan.

Vai tekeekö mieli vaan jekkuja, kuten yleensä jos peiliä liian tarkasti seuraa? Yleensä se on omassa päässä mielikuva, että kutistuu vähääkään suuremman tauon aikana, vaikka näin ei ihan ole. Pari viikkoa kun on aika pieni aika mihinkään todelliseen "kutistumiseen".

Juuri näin. Kroppa mihinkään parissa viikossa kuihdu. Ite jos pidän viikon tauon, niin kroppa vaan näyttää isommalta, kun on päässyt palautumaan ja lihakset "rentoutumaan".

No huhei sentään. Ei sun lihakset pienene tai kutistu 2 viikon aikana yhtään mihinkään tai voimat katoa. Ainut että nesteet imasee kuumeilu, ja kun nestettä lähtee niin totta kai sitä kutistuu vähäsen. Ei mee kauaa kun terveenä nostelet taas ja keräät nestettä ja samoissa on. Eka treeni saattaa olla aika tukkosta sairastelun jälkeen.

Ekan viikon ottaisin rennommin ja sitte höyry päälle. Pidä huoli vain, että olet varmasti terve. Minä en pitänyt ja olin sitte lopulta pienen terveyskeskuksen vuodeosastolla keuhkokuumeessa yhdessä poismenevien, housuunlaskevien vanhusten kanssa. Ei ollu kivaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom