Palander

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
snadi sanoi:
mitäs kaikkia selityksiä sieltä on tullut? selkä jumissa, mitä muita?
alppilajit on sellaisia, että sekunnissa kerkeää pitkälle, joten pienikin virhe pudottaa sut armotta kauas kärjestä. respectia kallelle! toivottavasti kaikki natsaa spagettimaan renkulakisoissa..
onhan niitä selityksiä kuultu pitkin kautta kun mies aina hekuttaa ennen kisoja että nyt haetaan voitto, sitten on tekniikka virhettä ym ja kauhee selittely alkaa. ei siinä mitään, kyllähän suksien päällä olijat on aina olleet kauheita höpöttään.

mege, oli sillä "fleda" päässä kun ne eilen sitä aamu tv:ssä näytti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taha sanoi:
Miten sä voit yhdistää Harri Haataiseen urheiluaiheiseen keskusteluun?

:lol2:

Ja takaisin asiaan:

Onhan se hienoa että Kalle menestyy, jotenkin vaan vaikeeta hahmottaa kuinka kovan luokan suorituksi oikeesti on noi laskulajit. Ne kun ei Suomessa ole median hypetyksen piirissä.

Minun mielestäni ei vaikuta idiootilta mitenkään, paitsi tukaltaan, ja on hyvä urheilija joka ottaa riskejä ja treenaa kovaa. Ihan sama kai se sillekin on palvotaanko sitä vai ei, kunhan tilille ropisee rahaa tekemällä asiaa mitä rakastaa.

Onnea olympialaisiin!

Ihmisenä en tota Palanderia nyt niin korkeelle arvosta,mutta kaippa sitä on pakko alkaa urheilijana pikku hiljaa pitää...

neutraali sanoi:
onhan niitä selityksiä kuultu pitkin kautta kun mies aina hekuttaa ennen kisoja että nyt haetaan voitto, sitten on tekniikka virhettä ym ja kauhee selittely alkaa. ei siinä mitään, kyllähän suksien päällä olijat on aina olleet kauheita höpöttään.

mege, oli sillä "fleda" päässä kun ne eilen sitä aamu tv:ssä näytti.
eli parempi olis heittää joku perus Pirkko Määttä kommenttil. "omaa suoritusta lähden tekemään ja katsotaan mihin se riittää. pistesijakin olis kiva.."

ei hitto, tollasessa lajissa pitää olla hullu itsevarmuus kun kokoajan poletaan siinä hilkulla, että meneekö ulos vai podiumille. fakta on, että kun ajat yhden kepin kohdalla väärillä linjoilla niin kisa on ohi siinä samassa. ja luonnollisesti kaikki MC:n kymppisakissa hakee vaan sitä voittoa, joten en pitäisi faktojen kertomista hehkutuksena.

letti on törkeä, siitä olen samaa mieltä.:thumbs:

Jos ei Haataisesta kellään ole enempää tietoa, niin mä voisin heittää tähän väliin - tuli vaan noista tatuoinneista mieleen - että joillakin vapaaottelijoillahan on oma nimi tatuoituna selkään. Sehän on tietysti sinänsä yleisöystävällistä noissa vähäpukeisissa homopainilajeissa, näkee heti selästä että kuka siellä nyt on päällimmäisenä.

Mutta olisko Harri Haataisesta kellään vielä..?

Hienoa Kalle, lisää voittoja vaan! Harmi, että Suomessa on kiellettyä sanoa, et "oon hyvässä kondiksessa ja lähen voittamaan kisaa" Vaan enemminkin pitäis sanoa, et " Mä lähen tekee omaa parasta jakattoo mihin se riittää". Itsevarmuus on pahasta näköjään..Jos sä voitat skaboja niin minkä vitun takia ei saa sanoa oon hyvä siinä mitä teen ja joka on mun ammatti..:wall:

snadi sanoi:
ei hitto, tollasessa lajissa pitää olla hullu itsevarmuus kun kokoajan poletaan siinä hilkulla, että meneekö ulos vai podiumille. fakta on, että kun ajat yhden kepin kohdalla väärillä linjoilla niin kisa on ohi siinä samassa. ja luonnollisesti kaikki MC:n kymppisakissa hakee vaan sitä voittoa, joten en pitäisi faktojen kertomista hehkutuksena.

:
:D turhaa sää mulle nuita selität, aikamoista selittelyä on mieheltä saatu aina kuulla. harva jaksaa nuin paljon selitellä kuin kalle, mutta hyvähän se on aina toki selittää että mitä olisi voinu tehdä paremmin ja rata ois voinu olla parempi jne..... toivottavasti kalle ottaa mitskun torinossa, mutta sanokaa mun sanoneen että laskee pihalle ja kauheet selitykset jatkuu. mikä on kyllä ihan ymmärrettävääkin, itse selittelisin kanssa tyyliin, kyllä mää oikeesti oon hyvä mutta ku rokka on vielä parempi jne....;)

pelkällä itsevarmuudella ei kisoja viedä IMO. se joka on tänään parhaassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa vie skaban. yleensä fysiikka pettää ja virheitä tulee kun voimat uupuu, sitten yleensä selitellään että rata oli huono ja keppi tuli yllättäen vastaan jne:).... vaikka todellisuus saattaa olla aivan muuta. herkkä laji mutta kunnonkin on oltava terästä, se kuitenkin loppupeleissä takaa menestymisen eri rinteissä.

kuten huomaatte tunnen myös nää talvilajit aika hyvin :D;)

Mun mielestä on kanssa kiva seurata haastattelussa urheilijaa, joka puhuu suoraan miltä tuntuu. Ja vaikka se riskillä voittoa aina yrittääkin niin sanoihan se toissa kisan jälkeen, että olisi pitänyt ottaa varma päälle pisteet ja kolmas tai neljäs sija, eikä lähtä hyökkäämään niin lujaa. Kaverilla ei vaan kantti kestä varmistella vaan vain voitto kelpaa :evil: Mielestäni aika ihannoitava asenne urheilijalla, vaikka olisikin taktisesti arveluttavaa mc:a ajatellen.

Edit. Et Neutraali prkl manaa siellä Pallelle ulosajoa tai Espoon Sinatra tulee laulamaan sut suohon :D

neutraali sanoi:
:D turhaa sää mulle nuita selität, aikamoista selittelyä on mieheltä saatu aina kuulla. harva jaksaa nuin paljon selitellä kuin kalle, mutta hyvähän se on aina toki selittää että mitä olisi voinu tehdä paremmin ja rata ois voinu olla parempi jne..... toivottavasti kalle ottaa mitskun torinossa, mutta sanokaa mun sanoneen että laskee pihalle ja kauheet selitykset jatkuu. mikä on kyllä ihan ymmärrettävääkin, itse selittelisin kanssa tyyliin, kyllä mää oikeesti oon hyvä mutta ku rokka on vielä parempi jne....;)

pelkällä itsevarmuudella ei kisoja viedä IMO. se joka on tänään parhaassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa vie skaban. yleensä fysiikka pettää ja virheitä tulee kun voimat uupuu, sitten yleensä selitellään että rata oli huono ja keppi tuli yllättäen vastaan jne:).... vaikka todellisuus saattaa olla aivan muuta. herkkä laji mutta kunnonkin on oltava terästä, se kuitenkin loppupeleissä takaa menestymisen eri rinteissä.

kuten huomaatte tunnen myös nää talvilajit aika hyvin :D;)

Kallen "selittelyt" nyt tulee varmaan paremmin julkisuuteen kuin monen muun suomalaisen urheilijan selittelyt. Johtunee siitä, että Kalle antaa aika värikkäitä kommentteja ja sellaisiahan lehdistö/kansa rakastaa/vihaa.
Jos Kalle ei antaisi niin värikkäitä lausuntoja eikä olisi niin pidetty/vihattu urheilija niin tuskin ne lehteen päätyisivät ja neutraalin päätä vaivaisivat. =)

Ja pakkohan sitä on luottaa itseensä urheilussa. Ja miksi sitä ei saisi sanoa? Pitäisikös tosiaan vain olla hiljaa ja vaatimaton? Kalle on saavuttanut jo niin paljon (pujottelun MM, pujottelun MC-cupin voitto), että tuskin häntä motivoivat/kiinnostavat maailmancupin sijat 4-10. Kyllä se mieli pallille tekee ja mieluiten voittoon. Ja jotta se voitto tulee, täytyy tuolla tasolla ottaa riskejä. Kukaan ei siellä ole niin ylivoimainen, että perus varmoilla laskuilla aina kisoja voittaa. Miehet riskeeraa siellä ja yleensä joku onnistuu. Silloin kun olosuhteet (radan kunto) pysyvät tasaisina läpi kisan, niin todellakin suurilta numeroilta tulee miehiä kärkeen. Jopa voittoon asti.
Mutta alppihiihdossa olosuhteet harvoin pysyvät tasaisina. Eli alussa laskijoilla on rata paremmassa kunnossa. Ja "kuumassa" ryhmässä laskeneet ovat ansainneet paikkansa siellä eli ovat tehneet jo kovaa työtä päästäkseen sinne.

Ja totta kai jos joku voittaa jonkun toisen niin hän on ollut parempi. Vai eikö? Ei sellainen ole selittelyä. Se on fakta.
Kallella on vammoja (monilla huippualppihiihtäjillä on). Polvien kanssa sekä viime vuosina selän kanssa on ollut ongelmia. Näitten kanssa pitää sitten koittaa treenata ja kilpailla. Alppihiihto on ennen kaikkea taitolaji. Eli voimalla ei niinkään pelata.
Maajoukkueen pojat on sanoneet, että lasku kulkee melkeen paremmin kun pysyy poissa salilta...
Laskeminen rassaa todella paljon polvia sekä selkää ja jos näissä on ongelmia niin harjoittelu/kilpaileminen on aikamoista tasapainoilua terveenä/kipeänä olemisen välillä.
Kaverit ovat todellakin putkeen tien päällä parhaillaan kuukauden. Treenaten, kilpaillen ja matkustaen. Eli kunnon pitää olla terästä, että jaksaa tuon mutta itse suoritus on sitten pääasiassa taidosta kiinni.
Myös olosuhteet vaihtelevat, eli välillä on suht pehmyt rinne ja välillä aivan peilijäässä. Laskeminen siis on erilaista eri alustoilla. Välineet merkitsevät paljon, eli yleensä kavereilla on kisa suksipari, mutta testaavat koko ajan lisää eri pareja eri alustoille. Ja kun sitten "se" suksipari sattuu hajoamaan niin uuden parin löytäminen voi kestää. Nämä jutut ressaavat pääkoppaa ja suksiparin vaihtuminen voi vaikuttaa myös laskuun. Asiat tuntuvat pieniltä, mutta vaikuttavat kuitenkin tässä lajissa paljon.

Mutta mitäs mä näitä selittämään kun te tiedätte kuitenkin paremmin. :lol2:

Kallelle kuitenkin kaikkea hyvää. Torino on vain yksi kisa muiden joukossa.

Mike sanoi:
Kallella on tatuoituna forkkuun Kalle ja navan alapuolelle isolla Palander. Siis oikeesti, kuka helvetti tatuoi itseensä oman nimensä?

Kalle on ihan Spede. Siis aikuisten oikeasti, miten tuollainen pelle on ylipäänsä saanut miljoonien eurojen sponsorisopimuksia? Toki sillä oli se yksi hyvä kausi alppihiihdossa mutta sen jälkeen pelkkää suun soittamista eikä mitään näyttöjä.

Kaikista huvittavinta on se kun jätkältä tulee jatkuvasti kommentteja tyyliin "yritin liikaa". Siis mitä vittua? Jätkä ei mahdu edes 10 parhaan tuloslistalle kisoissa ja sitten itketään että "voi voi kun suksi ei pysy ajolinjalla".

Saisivat vähän harkita lajiliitossa että minkälaisia pellejä sitä päästetään pilaamaan lajin mainetta. On vähän sama kuin Nykäsen Matti aikoinaan, erona vain se että Palanderin maine on tullut enemmänkin naisten miehenä ja suun soittajana. :david:

protsku sanoi:
Kalle on ihan Spede. Siis aikuisten oikeasti, miten tuollainen pelle on ylipäänsä saanut miljoonien eurojen sponsorisopimuksia? Toki sillä oli se yksi hyvä kausi alppihiihdossa mutta sen jälkeen pelkkää suun soittamista eikä mitään näyttöjä.

Kaikista huvittavinta on se kun jätkältä tulee jatkuvasti kommentteja tyyliin "yritin liikaa". Siis mitä vittua? Jätkä ei mahdu edes 10 parhaan tuloslistalle kisoissa ja sitten itketään että "voi voi kun suksi ei pysy ajolinjalla".

Saisivat vähän harkita lajiliitossa että minkälaisia pellejä sitä päästetään pilaamaan lajin mainetta. On vähän sama kuin Nykäsen Matti aikoinaan, erona vain se että Palanderin maine on tullut enemmänkin naisten miehenä ja suun soittajana. :david:
Niinpä niin. Ei näyttöjä, 1999 pujottelun Maailmanmestari, 2003 pujottelun MC:n voitto, 2004 pujottelun MC:n toinen, 2004 suurpujottelucupin toinen ja Maailmancupin kokonaiskisassa kaudella 02-03 neljäs, vaikka ei ole vauhtilajeissa vahva. :david:

Edit : ja Palander on tällä hetkellä pujottelucupissa toisena, suurpujottelucupissa viidentenä ja kokonaiskisassa seitsemäntenä. Edelleenkään ei laske vauhtilajeja.

protsku sanoi:

Tämän on pakko olla sitä kuuluisaa sarkasmia.

protsku sanoi:

:kiva-provo: jep, jep..
http://www.fis-ski.com/uk/disciplines/alpineskiing/results.html?cal_suchplace=&cal_suchseason=2006&cal_oldsector=&cal_date=&cal_suchgender=M&cal_suchcategory=WC&cal_codex=&cal_suchnation=&cal_search=Search
tuolta voi tarkistaa miten se suksi on kulkenut..
pujottelu-cupissahan Kalle on tokana ja suurpuikassa viidentenä. eli ei oo mahtunut kymppisakkiin varmaan koko kaudella. :jahas:

Joo Kalle voittas olympiakullan selittämisen olympialaisissa koska vaan :D
Jos on kohta 20v laskenu niin pakko se on joskus onnattakkin.
Mutta spede mikä spede :hyper:

Mun mielestä se, että kisan jälkeen kertoo laskun menneen takapainoiseksi, yrityksen olleen liian kova tai haukkuu radan merkkausta, ei ole selittelyä vaan faktojen esiintuomista.

Sitä paitsi Kalle on HOT :kuola:

Reason sanoi:
Niinpä niin. Ei näyttöjä, 1999 pujottelun Maailmanmestari, 2003 pujottelun MC:n voitto, 2004 pujottelun MC:n toinen, 2004 suurpujottelucupin toinen ja Maailmancupin kokonaiskisassa kaudella 02-03 neljäs, vaikka ei ole vauhtilajeissa vahva. Ja Palander on tällä hetkellä pujottelucupissa toisena, suurpujottelucupissa viidentenä ja kokonaiskisassa seitsemäntenä. Edelleenkään ei laske vauhtilajeja.

No hyvä on, olet oikeassa siinä että vuosilta 1999, 2003 ja 2004 löytyy näyttöjä. Mutta miten on vuodet 2005-2006 kun lööpeistä saa lukea pelkästään suuria puheita ja loputonta selittelyä kisojen jälkeen?

Mä sanoisin näin että Kalle saa kaiken uhoamisen anteeksi jos Torinosta tulee mitali. Muuten koko homma on pelleilyä.

En hirveän tarkkaan ole Palanderia seurannut mutta se mikä ärsyttää lajissa kuin lajissa on selittely mille ei ole aihetta. Palander osaa laskea mutta jos mokaa omasta syystä niin parempi olisi ottaa se omille niskoilleen eikä syyttää ensimmäisenä paskaa rataa/ tyttöystävän kuukautisia.

Niin ja mitä tulee voitosta laskemiseen niin tottakai on kivaa voittaa mutta jos tavoitteena on voittaa mc niin 3kpl 4 tiloja on parempi kuin 3kpl ulosajoja.
Kysykää vaikka Fernando Alonsolta :)

protsku sanoi:
No hyvä on, olet oikeassa siinä että vuosilta 1999, 2003 ja 2004 löytyy näyttöjä. Mutta miten on vuodet 2005-2006 kun lööpeistä saa lukea pelkästään suuria puheita ja loputonta selittelyä kisojen jälkeen?

Mä sanoisin näin että Kalle saa kaiken uhoamisen anteeksi jos Torinosta tulee mitali. Muuten koko homma on pelleilyä.
Voi elämä. Kyllä mä vähän pelkäsinkin, että tosissaanhan sä olet. Käys kattoon vaikka teksti-tv:n sivu 293. Sen jälkeen mieti kuinka paljon sun suusta tulee paskaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom