Paksun tangon edut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berlioz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä etuja saadaan siitä että käytetään paksumpia tankoja?

Nyt on alkanut tulemaan kovaa mainosmiesten puhetta siitä, että koko keho saa paremmin treeniä jos tanko on halkaisijaltaan kaksinkertainen ja tätä vartenhan tietysti sinulle kaupataan uutta kahvaa joka tekee tämän. Olen kuitenkin itse käsittänyt että merkittävin ero tulee puristusvoimassa ja sitä kautta siis suoraan forkkujen rasitteessa. Onko siis tämän lisäksi mitään etua käyttää paksua tankoa tai paksuntavia kahvoja?

Mitä etuja saadaan siitä että käytetään paksumpia tankoja?

Nyt on alkanut tulemaan kovaa mainosmiesten puhetta siitä, että koko keho saa paremmin treeniä jos tanko on halkaisijaltaan kaksinkertainen ja tätä vartenhan tietysti sinulle kaupataan uutta kahvaa joka tekee tämän. Olen kuitenkin itse käsittänyt että merkittävin ero tulee puristusvoimassa ja sitä kautta siis suoraan forkkujen rasitteessa. Onko siis tämän lisäksi mitään etua käyttää paksua tankoa tai paksuntavia kahvoja?

Ei pahalla, mutta ei perkele jos tälläisiä joudut pohtimaan ei sali "uraa" kannata edes aloittaa :D

Ei pahalla, mutta ei perkele jos tälläisiä joudut pohtimaan ei sali "uraa" kannata edes aloittaa :D

Tiedonhalu on näköjään kiellettyä saliuralla. Noh, pitää varmaan tässä kolmen vuoden treenaamisen jälkeen lopettaa, kun en ole tähän mennessä selvittänyt paksun tangon vaikutusta.

Ainaki punnerrustreeneis toi paksu tanko kohdistuu enempi ojentajiin, mun mielestä ainaki. Mä tykkään punnertaa fatbarilla mutta nykyisellä salilla ei oo. Enkä jaksa nyt maksaa viittäkybää että pääsis puodille treenaamaan.

Ja tietysti se otevoima.

voin olla ihan kujalla. menee TÄYSIN mutulla... se vaikuttanee hermostoon jotenki, jos jotai termiä muistan nii voimakäyrä tms lähtee puristuksesta, siks pitää penkatessa ja kyykätessä tankoa puristaa kovaa vaikka vois helpomminki kädes pysyy. tämän kautta voi olla hyötyä muulle keholle, mut eiköhä se eniten forkkuun ota silti.

ihan sen takia.... jos joku muistaa tästä miten se oikeasti meni nii voi sanoa.:hyvä:

Mä koen saavani Fat Gripzeillä erilaista rasitusta hauiksille ja etenkin forkuille, varsinkin hammer-käännöissä toimii tosi hyvin. Mun mielestä todella hyvät palikat ja hintakaan ei paha ole, sillä noi on käytännössä ikuiset.

aktivoituuko ne kehosta vai sieltä forkusta. ei tuo hauiskaan ranteen yli mee niiin miten se sinne auttaa paremmin menee, vee-ille. onko aavistuksia?

aktivoituuko ne kehosta vai sieltä forkusta. ei tuo hauiskaan ranteen yli mee niiin miten se sinne auttaa paremmin menee, vee-ille. onko aavistuksia?

Joutuu keskittymään hitosti kovempaa siihen työskentelyyn. Testaa.. 15-20kg hantteli ruppee painamaan hammerissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä koen saavani Fat Gripzeillä erilaista rasitusta hauiksille ja etenkin forkuille, varsinkin hammer-käännöissä toimii tosi hyvin. Mun mielestä todella hyvät palikat ja hintakaan ei paha ole, sillä noi on käytännössä ikuiset.

Täysin samaa mieltä. Varsinkin forkut ottaa ihan erilailla osumaa vaikka hauiskäännössä. Eihän nuilla kauheasti mavea tehdä, mutta monessa liikkeesä ovat varsin hyvät. Näppivoimat ainakin kasvaa tehokkaasti.

Itse tykkään ainakin penkata fat barilla välillä, se tunne on aivan erinlainen.
Rasittaa huomattavasti enemmän.

Vanhalla salilla oli paljon paksumpi tanko kun normaalisti. Miellyttävämpihän sillä oli penkkiä tehdä apinaotteella, kun se tanko lepää suuremmalla pinta-alalla käsissä.

Vanhalla salilla oli paljon paksumpi tanko kun normaalisti. Miellyttävämpihän sillä oli penkkiä tehdä apinaotteella, kun se tanko lepää suuremmalla pinta-alalla käsissä.

Itse kans huomannut että suurin etu tosta fatbarista punnerruksissa on että ainakin tällaiselle isokätiselle paino tuntuu jakautuvan mukavammin kämmenelle eikä esim raskaat penkit livahda liikaa sormille. Tuntuu että ranteet, kyynerpäät ja jopa olkapäät kipuilee vähemmän kun punnertelee fatbarilla. Muistaakseni joku suuri ja mahtava jenkkikoutsi on saarnannut samaa aikanaan.

Joo useasti kuulee "tää paksu kyllä tekee hyvää"

Tai vaihtoehtoisesti "sulla on liian paksu"
Joskus paksu tanko voi myös tehdä kipeää.

Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa että paskalla käydessä tanko lilluu sielä vedessä?
Vituttava tunne...

pariisissa vaimon kanssa oltiin -98 ihan mesta paikka ja salilla penkkasin 240kgx5 paksulla tangolla senjälkeen en ole normaalia tankoa käyttänyt ja jalkapallon MM-finaali FRA-BRA oli viihtyisä

teki kutvanaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom