Ruskeat nahkakengät lienevät hyvä vaihtoehto eri sävyistenkin sinisten farkkujen kanssa? Mustien farkkujen kanssa käsittääkseni sitten mustat nahkakengät?
Täysin samaa mieltä, kysymysmerkkiä ei mielestäni edes tarvita ;)
Entä vaalean ruskeat puuvillahousut? Onko sellaisten käyttäminen ok yleensäkään, ja jos on, niin ovatko ruskeat nahkakengät oikea valinta niiden kanssa?
Mielestäni on ja on.
Vyön väri. Milloin on korrektia käyttää ruskeaa ja milloin mustaa vyötä? Paljon riippuu ilmeisesti juuri kenkien väristä? Onko yksi yhteen? Tietysti varmasti voi varioida, mutta jos nyt ensin koitan perehtyä edes näihin "perussääntöihin".
Vyö on suotavaa olla saman värinen kuin kengät. Jos kengät ovat kiiltävää nahkaa, niin vyön soisi olla myös. Mustan puvun kanssa en pistäisi ruskeaa vyötä ja kenkiä, mutta hieman casuaalimmassa tilaisuudessa mielestäni ruskea vyö/kengät käy esim. sinisen tai joidenkin harmaidenkin pukujen kanssa. Tästä ollaan kuitenkin myös erimieltä "no brown in town", eli musta vyö ja mustat kengät ovat aina ns. varma valinta myös sinisen/harmaan puvun kanssa.
Tässä ja jossakin toisessa threadissa on tuomittu farkut ja t-paita -yhdistelmä. Koskeeko tämä huonosti istuvien farkkujen ja kulahtaneen t-paidan yhdistelmää, vai ovatko hyvin istuvat tyylikkäät farkut ja yksivärinen siisti istuva t-paita myöksin huono vaihtoehto?
Mielestäni oikein passeli vaihtoehto kesään. Kengillä voit vaikuttaa vielä lopputulokseen huomattavasti. Esim. brogue-kuvioiset nahkakengät tai loaferit vs. tennarit, vaikutelma on heti erilainen.
Entäpä pikee-paidat? Niitä on joitakin yksivärisinä kaapissa. Onko niille enää mitään käyttöä, vai voiko niitä käyttää sellaisenaan?
Olennainen osa remmompaa kesäpukeutumista ainakin itselle, kaulukset pidän tosin visusti alhaalla.
T-paidat ja pikee-paidat. Lyhythihaiset kauluspaidat ilmeisesti huono vaihtoehto. Onko muita vaihtoehtoja kesän tullen? Itse en missään nimessä pitäisi kesäkuumalla ohuttakaan pitkähihaista paitaa :D
Eipä paljon muita vaihtoehtoja tule itselle mieleen, lyhythihaiset kauluspaidat on vähän "niin ja näin" mielummin itse käärin kauluspaidan hihat. Eikä ole pelkoa ns. insinööri lookista.
Minkälaisten kenkien kanssa voi olla ilman sukkia, ja minkäväriset sukat tulisi valita ruskeiden nahkakenkien kanssa?
Ilman sukkia voi ainakin mennä loafereilla, plimsolleilla, sandaaleilla jne. Sukkien värien käytöstä olen kuullut 3 eri mielipidettä. Ensimmäiselle ryhmälle mustat sukat ovat ainut vaihtoehto, oli sitten jalassa mitkä tahansa housut/kengät. Sitten on niitä, joille sukat tulee sovittaa housujen väriin (korostaa mielestäni kenkää kivasti) ja toisille taas kengän väriin. Sitten on vielä niitä, jotka iloittelevat sukilla, jotka käyvät jonkun muun vaatekappaleen kanssa, tässä on kuitenkin ns. riski mennä metsään paljon helpompi.
Voiko v-aukkoisia neuleita yhdistellä alla olevan kauluspaidat kanssa vapaasti, vai ovatko jotkin väriyhdistelmät huonoja? Jos puhutaan nyt suht "tavanomaisista" värivaihtoehdoista. Entä keksittekö jotain hyvää vähän erilaista yhdistelmää, tai hyviä yhdistelmiä yleensäkin? Voiko v-aukkoisen neuleen alla pitää sekä lyhyt- että pitkähihaista kauluspaitaa, vai onko jompikumpi oikeaoppisempi vaihtoehto? Saavatko pitkähihaisen kauluspaidat hihat näkyä neuleen alta, tai voidaanko hihat esim. kääntää rennosti neuleen päälle ja vetää niitä hieman ylöspäin?
Itse liputan pitkähihaisten kauluspaitojen puolesta, v-aukkoinen neule on niiden kanssa mielestäni erinomainen vaihtoehto. Värimaailmansta sen verran, että mikä omaa silmää miellyttää. Itse en esim. pidä neonväreistä. Omaan silmään kauluspaidan hihat ehdottomasti saavat näkyä neuleen alta.
Tässä tuli paljon kysymyksiä, ja vaikka kysymysasettelut olivat kenties hieman huvittavia ja saattoi syntyä vaikutelma, että etsin jotain absoluuttisia totuuksia pukeutumisesta ja omaa mielipidettä ei ole, niin yritän nyt saada vain hieman tällaista "perustietoa" ennen kuin lähden edes sinne vaateliikkeeseen asiasta keskustelemaan. Kiitoksia paljon jo etukäteen!
Toivottavasti oli jotain apua/selkeyttää omaa mielipidettäsi. Muistutukseksi vielä, että nämä olivat vain mun mielipiteitä, ei millään muotoa "absoluuttisia totuuksia" pukeutumisesta tms. ja pieni klisee vielä loppuun: tärkeintä on se, että itse viihtyy vaatteissaan ja tuntee niissä olonsa varmaksi.