Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Ton tyyliset monot vois kyllä itselle jostain metsästää. Löysin itsekin jonkun eriversion chukka bootsit, mut kiitos linkistä.

Noita kun aika patinoi niin sen kun komeemmaks muuttuu ;)

Ehkei ihan paras yhdistelmä tummansinisten, hieman ruskehtavian kuluneiden farkkujen kanssa, mutta harmaisiin passaa erittäin hyvin sekä muutenkin sopii omaan pukeutumistyyliin vapaa-ajalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai ainakin tollanen liituraita pikkutakki löytyy ihan mistä vaan, ja on todella omaperäinen valinta :jahas: Semmonen kiva pikeepaita, farkut, liituraitarotsi, tulee mieleen joku salibandyvalmentaja. En ole tyyliguru, ja tuskin mulla mitään ideoita on mutta minkä kanssa meinasit pitää?

Ei mitään. Bleizeri nyt vaan on väärä termi puvuntakille, tai siis pikkutakille, tavallaan. Noi on menny ihan sekasin noi termit nykyään.

Ei mitään. Bleizeri nyt vaan on väärä termi puvuntakille, tai siis pikkutakille, tavallaan. Noi on menny ihan sekasin noi termit nykyään.
Kyllä mun mielestä bleiseri ja puvun takki ovat eri asia... en vain osaa sanoa mitä eroa niillä on. Kai bleiseri on jotenkin rennompi ja sopii esim. farkkujen kanssa. Puvun takkia en kyllä laittais farkkujen kanssa.

Oikeastaan bleiseri ei ole edes lähellä puvuntakkia, tai ainakaan alkuperäinen Blazer joka sitten on väännetty jotenkin nimeks pikkutakeille/irtotakeille. Alunperin oli joku soutajien rotsi ilmeisesti jossa kullanväriset napit jne. Sitten taas sports jacket taitaapi olla vain joku jenkkiläisten nimitys pikkutakille/irtotakille, ilman mitään kummosempia perinteitä. Nykyään taitaapi olla aivan sama mitä nimitystä käyttää, riippuu varmaan missä kaupassa käy. Nykyään on lähinnä irtotakkeja ja pukuja, joskus näkyy semmosia "oikeita" bleisereitä.

Riippuu aika paljon siitä, millaista ja mihin käyttöön haet. Useimmiten blazereiden kanssa on sama ongelma kuin pukujenkin kanssa eli hartioista ne on ihan helvetin kapeita ja kauppoja saa kierrellä ikuisuuden ennen kuin mitään löytyy. Sandilla on todella siistejä blazereita - niistä vaan ei yksikään oikein mennyt kunnolla päälle... Itse ostin Gantin takin, joka on huomattavasti väljempi ja istuu hyvin. Stokka, Kämpin ja Kampin Gant sekä Maranello kannattaa käydä tsekkaamassa.

Suomessa mennään näin:

Wikipedia sanoi:
Klubitakki eli bleiseri on miesten yksivärinen takki. Takissa on kansitaskut sekä yksi- tai kaksirivinen napitus ja metalliset napit. Yleensä klubitakki esiintyy osana koulujen, urheiluseurojen tai yritysten virkapukua.

Tällainen nettisivu tuli vastaan:

http://www.gentleman.fi/

Toisinaan olen toivonut, että olisin syntynyt mieheksi, sillä miehille on tarjolla uskomattoman hienoja pukuja ja kenkiä :kuola: . Tykkäänkin aina vaatetuttaa isäni, kun kerta itse ei pysty niitä käyttämään ja sen myötä on tullut kerättyä enemmän tietoa miesten kuin naisten muodista :D. Joskus (tosin vain joskus) olen miettinyt, että voisi tuota kiinnostua yhtä paljon naistenkin muodista :D. Nyky-aikana näkee aivan liian harvoin hyvin istuvia liivipukuja miehillä, kun yleensä kaikki puvut ovat olleet valmispukuja, jotka lähes poikkeuksetta eivät istu kunnolla. Ryhdikäs mies istuvassa ja hienossa liivipuvusssa = :kuola: .

Mun raamattu eli "Täydellinen herrasmies", http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=5197706&ISBN=9783833152740&backURL=http%3A%2F%2Fwww.suomalainen.com%2Fsk%2Fservlets%2FProductServlet%3Faction%3Dquicksearch%26x%3D0%26y%3D0%26info%3Dherrasmies

Sainpahan "pitkästä aikaa" ostettua vaatteita. Ekaa kertaa koitin nettikauppaa. Asosista tilasin viisi paitaa ja yhen pipon. Innolla odotan ens viikkoa ku ne saapuu :) henleyn ja cardigan-tyyppistä paitaa.
Ei auta ku siivota vaatekaappia, että mahtuu.

Suomessa mennään näin:
No ennemminkin nuo irtotakit niinkuin niitä ihan kaupassa kutsutaan ovat useimmiten kuosillisia eli kuviollisia ja vieläpä monivärisiä. Nyt esimerkiksi on aika paljon tweediä ja ruutukuoseja kaupoissa. Yksivärisiäkin toki löytyy mutta ne ovat vähemmistönä. Ne nimenomaiset metallinappiset klubitakit ovat yleensä väriltään tummansinisiä. Yleensäkkin ottaen irtotakkien kankaat ovat paksumpia ja rennompi ulkonäoltään kuin pukukankaat. Siis yleensä. Ohuempiakin pukukankaista tehtyjä toki löytyy mutta yleensä nuo rennommat ja hiukan vahvemmat kankaat toimivat paremmin esimerkiksi farkkujen tai muiden rennompien yhdistehousujen housujen kanssa.

mistäköhän mahtais löytää hupullisen keinonahka takin..?sais olla vielä jonkinlainen vuorikin jotta pikku pakkasilla tarkenis käyttää..

Nahkatakki ja huppu on jotain käsittämättömän ankeaa. Karmeen näköstä.

Suositut

Back
Ylös Bottom