Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä saisi pikeepaitoja joissa on olkapäillä sellaiset armeijatyyliset arvomerkkipidikkeet? Ja esim. hihoissa ja rinnassa pienet taskut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain vihdoin ostettua mieleisen tikkitakin viileneviin syysiltoihin ja värinä tietenkin oliivin vihreä. Pitkään mietin tummansinistä vaihtoehtoa, mutta ainakin tummansinisien farkkujen kanssa kokonaisuus olisi hieman tylsä.

Minkäslaisia pitkähihaisia paitoja porukka ostelee ja käyttää? Tekis välillä mieli jotain muitakin ostella kun huppareita. Neuleista en niinkään välitä, mut mitä muita vaihtoehtoja olis?

Ostin tollasen huputtoman takin vähän aikaa sitten alennuksesta ja siitä oon tykänny. En tiedä oikeen ees, et millä nimellä noita kannattais ettiä? Netistä nyt kun oon vaatteita tilannu niin aika harvassa paikassa on vastaavia.

Tossa siis vielä kuva tosta. Mitä muuten ootte tämänkaltasista takeista mieltä ylipäätänsä?
sweat-a-capuche-calvin-klein-jeans-cmq183-u4100-c9m-0-18822-1664x2133.jpg

Millaiset kengät sopisivat hyvin yhteen harmaiden/beigejen chinojen ja rentojen (sinisiä suurimmilta osin) kauluspaitojen kanssa? Mielestäni ruskeat olisivat hyvät syksyä ajatellen, mutta minkä mallisia kannattaisi katsella? :)
Tuo on aika yleinen yhdistelmä, eli sininen kauluspaita, harmaat housut ja ruskeat kengät, eli ruskeat kannattaa hankkia, oli malli mikä tahansa. Kenkien malli riippuu vähän siitä, kuinka siistin vaikutelman haluat. Chinojen kanssa käy nuo minun usein mainitsemat desert bootsit (chukka boots), tai tämän postauksen tyyliset kengät, mutta tummemman ruskeana. Jälkimmäinen on vähän siistimpi vaihtoehto.

Komppaan myös ruskeita bootseja / ton linkin kenkien tapaisia kenkiä tohon yhdistelmään. Jos vähän rennompaa lookkia haet niin Tommin mainitsemat valkoiset lenkkarit ovat myös hyvä vaihtoehto.
Itse menisin kuitenkin ruskeilla kengillä, koska ne on todella tyylikkäät ellei niiden pitäjä ole jonne-iässä :)

Minkäslaisia pitkähihaisia paitoja porukka ostelee ja käyttää? Tekis välillä mieli jotain muitakin ostella kun huppareita. Neuleista en niinkään välitä, mut mitä muita vaihtoehtoja olis?

Ostin tollasen huputtoman takin vähän aikaa sitten alennuksesta ja siitä oon tykänny. En tiedä oikeen ees, et millä nimellä noita kannattais ettiä? Netistä nyt kun oon vaatteita tilannu niin aika harvassa paikassa on vastaavia.

Tossa siis vielä kuva tosta. Mitä muuten ootte tämänkaltasista takeista mieltä ylipäätänsä?

Pidän enemmän huppareista ite, mut harvemmin silti käytän johtuen mun takeista.

Pitkähihaisia pidän esim: kauluspaitoja, pitkähihaisia ohuita paitoja tai sitten vastaavia kuin tämä http://ecx.images-amazon.com/images/I/4117FaWd2eL._SX190_CR0,0,190,246_.jpg

Ja tällänen löytyy esim nimellä "Half Zip Pullover Sweater"

^ ja vähän sliipatumpaa ja siistimpää niin voi lähteä vaikkapa vermoon.
Mareen versio oli varsin asiallinen. Varmasti käyttäisin jos omistaisin.

Käyttääkö kaikki siis jotain hupparia tai vastaavaa kun on vaikka baariin menossa? Tietty kun sisälle pääsee niin narikkaan, mut alkaa olemaan semmoset lämmöt illalla ettei takkia viitti laittaa viel päälle eikä t-paidallakaan enää tarkene.

Käyttääkö kaikki siis jotain hupparia tai vastaavaa kun on vaikka baariin menossa? Tietty kun sisälle pääsee niin narikkaan, mut alkaa olemaan semmoset lämmöt illalla ettei takkia viitti laittaa viel päälle eikä t-paidallakaan enää tarkene.

Mulla on ton tapainen minkä tossa ylhäällä linkkasin tai ohut nahkatakki mikä on ihan mukava jos alkaa olemaan tyyliin alle 15C. Bleiseriä en jaksa laittaa, koska se on mun mielestä ylipukeutumista normi baari-iltaan.

Voi perhana tartteiskin käydä ostamas uus nahkatakki. Ei olis kyl nyt just montaa sataa euroa varaa laittaa takkiin, mut kai sen jostain saa kaivettua :D Joskus menee yli ymmärryksen, et miten noi kunnolliset nahkatakit voi maksaa jotain 300 euron paikkeilla.

Cipo & Baxx, C-1073 | Miesten Housut | DISTURB.FI

Uskaltaisikohan tilata tuommoiset farkut, jos omistaa keskivertoa isommat reidet, muttei silti mitään jättimäisiä. Kyseiset farkuthan ei ole mitkään täysin pillit, vaan hieman kapenevat lahkeet. Kysyn siksi, koska tilasin hiljattan disturbilta farkut. Sama tekijä, mutta otin kokoa 32/32 joka oli yllättäen pieni lähinnä perseestä ja vähäsen reidestä. Kun istui, niin perseestä näkyi puolet. Eli palautin ne, ja nyt en kehtaa enää tilata ja palauttaa. Olisiko siis turvallista ottaa esim koko 33/34? (184cm, 82kg)

Voi perhana tartteiskin käydä ostamas uus nahkatakki. Ei olis kyl nyt just montaa sataa euroa varaa laittaa takkiin, mut kai sen jostain saa kaivettua :D Joskus menee yli ymmärryksen, et miten noi kunnolliset nahkatakit voi maksaa jotain 300 euron paikkeilla.

Selailet tosta sivun pari taaksepäin ni siin on noita takkeja zarasta. Taitaa lähteä 80e keinonahka ja 150e aitoa nahkaa olevat. En mee hinnoista ihan takuuseen, kun en jaksa tarkastaa.

Mitäs mieltä pakkiksella ollaan näistä ruutukuviollisista flanelli- tai kauluspaidoista? Itse tykkään jotenkin näistä, koska ei aina viitsi mennä se perus huppari päällä ja en yhtään kunnollista neuletta omista.

Onko muuten mitään vinkkejä, että minkä merkkistä neuletta kannattaisi opiskelijabudjetilla etsiä? Aivan perus v-aukkoinen neule, joka ei olisi hirmu kallis ja laatu olisi parempaa mitä esimerkiksi h&m:llä.

Onko suomessa vaatekauppaa joka myy vintagevaatteita? Nettikauppa taikka kivijalkakauppa. Puhutaan 20- ja 40-luvun vaatetuksesta.

Tulee vähän myöhässä, mutta toki on.

Helsingissä ainakin Penny Lane Töölössä, Laundryroom Iso-Roballa, Play It Again Sam Krunikassa, Kaunis Veera ja Ruutu-Rouva Punavuoressa (viimeksimainitussa ei ole kyllä mikään varsinainen ilo ja elämys käydä, vaikka hyvää tavaraa olisikin), Ansa Kalliossa ja monta muuta ties missä.
Oma suosikkini on itsepalvelukirppis Kaivarin Kanuuna, jossa on oma vintageosastonsa. Täältä voi muutenkin tehdä erinäisiä löytöjä, mutta tuuristahan kaikki kiinni on. Niin kuin vintage- ja second hand-liikkeissä ylipäänsä.

Mitä vaihtoehtoja on korvaamaan t-paita, kun haluaa jotain hieman siistimpää, mutta kauluspaita ei vaan sovi meikäläiselle muuten, kuin puvun kanssa. Onko mitään siitä välimaastosta? Pikee-paita on siinä ja siinä rajoilla, näytän melko juntilta siinäkin...

Mitä vaihtoehtoja on korvaamaan t-paita, kun haluaa jotain hieman siistimpää, mutta kauluspaita ei vaan sovi meikäläiselle muuten, kuin puvun kanssa. Onko mitään siitä välimaastosta? Pikee-paita on siinä ja siinä rajoilla, näytän melko juntilta siinäkin...

I call bs. Kauluspaitoja on tajuton määrä erilaisia. Erilaisista kankaista, erilaisilla leikkauksilla jne. Löytyy erittäinkin kasuaaleja malleja :) Toki saattaa joutua näkemään vaivaa sen oman fitin löytämiseksi, mut sittenhän niitä voi hyvällä omallatunnolla ostaa varastoon muutaman kappaleen.
Pikee-paidoissa tarina on ihan sama, löytyy niin hennamaukan printtipaitoja kuin paitoja joita voi ihan oikeasti käyttää esim. puvun kanssa tilanteen salliessa. Ja kaikkea tältä väliltä. Molempia näistä on myös erittäin helppo yhdistellä neuleen kanssa.

I call bs. Kauluspaitoja on tajuton määrä erilaisia. Erilaisista kankaista, erilaisilla leikkauksilla jne. Löytyy erittäinkin kasuaaleja malleja :) Toki saattaa joutua näkemään vaivaa sen oman fitin löytämiseksi, mut sittenhän niitä voi hyvällä omallatunnolla ostaa varastoon muutaman kappaleen.
Pikee-paidoissa tarina on ihan sama, löytyy niin hennamaukan printtipaitoja kuin paitoja joita voi ihan oikeasti käyttää esim. puvun kanssa tilanteen salliessa. Ja kaikkea tältä väliltä. Molempia näistä on myös erittäin helppo yhdistellä neuleen kanssa.
Ehkä se on vaan lähdettävä kokeilemaan ja paneutumaan asiaan tarkemmin, ei oo koskaan tullu siitä etisimisestä mitään, kun on jotain sovittanut ja paita tuskin päälläkään tulee jo ''ei helvetti'' olo...

Mitäs mieltä pakkiksella ollaan näistä ruutukuviollisista flanelli- tai kauluspaidoista? Itse tykkään jotenkin näistä, koska ei aina viitsi mennä se perus huppari päällä ja en yhtään kunnollista neuletta omista.

Onko muuten mitään vinkkejä, että minkä merkkistä neuletta kannattaisi opiskelijabudjetilla etsiä? Aivan perus v-aukkoinen neule, joka ei olisi hirmu kallis ja laatu olisi parempaa mitä esimerkiksi h&m:llä.

Dressmannin v-aukkoset on mun mielestä ihan perushyvää laatua. Myös esim. Farah Vintage, G-star, River Island. Näitä löytyy esim. asokselta. Omasta mielestä ihan peruslaadukkaita muttei mitenkään hirveen hintasia.

Dressmannin v-aukkoset on mun mielestä ihan perushyvää laatua.

Dressmannin vaatteiden kanssa saa minun mielestä olla tarkkana. Leikkaukset on yleensä suunniteltu keski-ikäiselle kaljamahaiselle miehelle, joten jos hartioista neule istuu, niin mahaan jää tilaa jalkapallon verran. Jotkut ovat ihan ok leikkauksella.

Dressmannin vaatteiden kanssa saa minun mielestä olla tarkkana. Leikkaukset on yleensä suunniteltu keski-ikäiselle kaljamahaiselle miehelle, joten jos hartioista neule istuu, niin mahaan jää tilaa jalkapallon verran. Jotkut ovat ihan ok leikkauksella.

Juu, olet oikeassa. Perustin mielipiteeni näihin perus v-aukkoisiin merinoneuleisiin, mitä myytiin muistaakseni neljällä- / viidelläkympillä tossa viimesyksynä vai millon se ny oli. Niitä, joita löyty melkeen kaikissa sateenkaaren väreissä.

Ontopic:

Mietin, että hommaisko piruuttaan tälläset kengät, frendit on enempi tennarilinjaa mut tälläset olis jees muiksi vuodenajoiks ku kesäks. Tiiä sit miten paljo pääsis kuuntelee huutelua vaihteeks. :whip:

image1xl.jpg

image3xl.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom