Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Taas joka keväinen ongelma eli mahdollisimman kevyen kesätakin löytäminen. Jotain tämän tyylistä siis, mutta ilman vuorta ja jonain ei-hiostavana materiaalina:

jle32mc324570149_beige.jpg

Onko joku löytänyt?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lauantaina hyvä ystäväni saa valkolakin ja olisi tarkoitus hänen luokseen mennä häntä juhlistamaan. Ongelmana ketjun otsikon mukaisesti kyseisen päivän vaatetus, lähinnä vaatteiden värit.

Ajattelin iskeä päälle vaaleansinisen kauluspaidan ja siihen päälle mustan liivin, kunnes saavummekin itse ongelmaan, joka on housujen väri. Todennäköisesti laitan siniset tennarit jalkaan, mutta omistan muitakin kenkiä joten niistä voidaan tinkiä. Eli siis, omistan tumman- sekä vaaleanruskeat chinotyyliset housut ja tietysti erisävyisiä sinisiä farkkuja. Mitä arvon palstatoverit suosittelisivat ylipäätänsä housujen väriksi, kenkien väriäkin saa ehdottaa. Lakkiaisjuhlat ovat tietysti rennohkot eli tarkoitus ei ole pukeutua virallisesti, mutta sopiiko esimerkiksi nuo ruskeat housut juurikin mustan liivin sekä vaaleansinisen kauluspaidan kanssa.

Itse en ole koskaan liiviä käyttänyt, mutta uskon silti vahvasti, että sunnittelemassasi kombossa mennään pahasti metsään. Ei niin rentoja juhlia taida ollakaan, mihin voi mennä ruskeissa housuissa, mustassa liivissä, vaaleansinisessä kauluspaidassa ja sinisissä tennareissa. :D Kannattaa odotella, että joku palstan tyyliguruista kertoo näkemyksensä minkälainen kokonaisuus luettelemistasi vaatteista on paras, mutta vinkkinä voisin silti kertoa, että musta ja ruskea pelaavat todella huonosti yhteen. Aina.

Itse en ole koskaan liiviä käyttänyt, mutta uskon silti vahvasti, että sunnittelemassasi kombossa mennään pahasti metsään. Ei niin rentoja juhlia taida ollakaan, mihin voi mennä ruskeissa housuissa, mustassa liivissä, vaaleansinisessä kauluspaidassa ja sinisissä tennareissa. :D Kannattaa odotella, että joku palstan tyyliguruista kertoo näkemyksensä minkälainen kokonaisuus luettelemistasi vaatteista on paras, mutta vinkkinä voisin silti kertoa, että musta ja ruskea pelaavat todella huonosti yhteen. Aina.

Juurikin musta & ruskea -yhdistelmää epäilinkin. Sanotaan näin, niin kuin monet muutkin, että olen katsonut lähipiirissä liikkuvien ihmisten pukeutumista ja sieltä bongasin uuden vuoden pirskeistä seuraavanlaisen kombon: punaiset housut, pinkki (erittäin vaalea) kauluspaita ja musta liivi. Ja se näytti erittäin kivalta kaverin päällä. Toki punainen ja musta varmaan sopiikin paremmin yhteen.

EDIT: sen verran editoidaan, että tarkoitus on siis jatkaa myös baariin illemmalla, sinne ihan puvun kanssa ei inspaa mennä. :)

Nilkkasukat shortsien kanssa vai kokonaan ilman sukkia?

Riippuu ihan täysin kengistä, minun mielestä. Esim. plimsolls-tyyppiset kengät, niin pidän aina sukkia, mutta sitten jos on espadrilles-tyyppiset, niin ei niihin sukat minun mielestä sovi, vaikka kummassakin on saman ihoa näkyvillä.

Pitäisi lauantaiksi saada puku jostain päälle, kun pitää osallistua lakituksen katseluun. Puvut on pirun tyylikkäitä, mutta mulla ei vaan satu olemaan sopivaa tähän hätään. Takki olis, mutta ei housuja tai kenkiä. Onko paha, jos vetää päälle ihan valkosen kauluspaidan rennosti pari ylintä nappia auki, sitten se puvun takki siihen päälle. Jalkaan tyylikkäät hyvin istuvat tummahkot farkut ja tollaset siistit vapaa-ajan kengät. Tommonen classy tyylihän toi on, mutta onko kauhean epäsopivaa mennä noin pukeutuneena tollaseen tilaisuuteen?

Kunhan noi vapaa-ajan kengät ei meinaa mitään skedekenkiä tai muita tyyliltään "nuorten kenkiä". Tollanen smart casual yhdistelmä raiskataan tehokkaasti huonoilla kengillä, ja päinvastoin taas voidaan tyylillisesti korostaa oikeilla kengillä.

Nilkkasukat shortsien kanssa vai kokonaan ilman sukkia?

Nilkkasukat jotka eivät juuri näy kenkien sisältä. Ilman sukkia toki ulkonäön kannalta parempi jos pystyy kestämään sen faktan että jalat dunkkaa kuolemalta kun kengät ottaa pois. Ei sosiaalisiin tapahtumiin.

Ilman sukkia toki ulkonäön kannalta parempi jos pystyy kestämään sen faktan että jalat dunkkaa kuolemalta kun kengät ottaa pois. Ei sosiaalisiin tapahtumiin.
??
Eikö nyt mieluumin kannattaisi hoitaa homma siten ettei ne jalat edes rupea döfäämään?

??
Eikö nyt mieluumin kannattaisi hoitaa homma siten ettei ne jalat edes rupea döfäämään?

OT mutta milläs sen teet? Monille miehille se kun on about mahdotonta. Nim. kokeillut varmaan 5 erilaista jalkadödöä kuten myös jotain normi apteekkidödöä kokeillut laittaa jalkoihin. Yhdistelmänä toi ja 20€/pari maksavat sukat saan pidettyä tilanteen siedettävänä.

Pitäisi lauantaiksi saada puku jostain päälle, kun pitää osallistua lakituksen katseluun. Puvut on pirun tyylikkäitä, mutta mulla ei vaan satu olemaan sopivaa tähän hätään. Takki olis, mutta ei housuja tai kenkiä. Onko paha, jos vetää päälle ihan valkosen kauluspaidan rennosti pari ylintä nappia auki, sitten se puvun takki siihen päälle. Jalkaan tyylikkäät hyvin istuvat tummahkot farkut ja tollaset siistit vapaa-ajan kengät. Tommonen classy tyylihän toi on, mutta onko kauhean epäsopivaa mennä noin pukeutuneena tollaseen tilaisuuteen?
Päiväjuhlahan se on ja jos pukukoodia ei ole sen enempää määritetty niin smart casual sopii hyvin. Puvuntakkia en suosittelisi käytettävän bleiserinä koska se ei sitä ole, täysin erilainen leikkaus ja näyttää tökeröltä varsinkin kokomustana.

Taas joka keväinen ongelma eli mahdollisimman kevyen kesätakin löytäminen. Jotain tämän tyylistä siis, mutta ilman vuorta ja jonain ei-hiostavana materiaalina:

jle32mc324570149_beige.jpg

Onko joku löytänyt?
Miten olisi? Navy Summer Coat J232 | Suitsupply Online Store

Nilkkasukat jotka eivät juuri näy kenkien sisältä. Ilman sukkia toki ulkonäön kannalta parempi jos pystyy kestämään sen faktan että jalat dunkkaa kuolemalta kun kengät ottaa pois. Ei sosiaalisiin tapahtumiin.
Tätä ongelmaa ei käytännössä ole jos käyttää täysnahkaisia kenkiä. Vaikka kengät olisivat puoli päivää yhtäjaksoisesti jalassa eivät haise koska hengittävyys on niin hyvä eikä hiki jää pohjalle döfäämään.

OT mutta milläs sen teet? Monille miehille se kun on about mahdotonta. Nim. kokeillut varmaan 5 erilaista jalkadödöä kuten myös jotain normi apteekkidödöä kokeillut laittaa jalkoihin. Yhdistelmänä toi ja 20€/pari maksavat sukat saan pidettyä tilanteen siedettävänä.
Ei millään jalkadödöillä. :)
Hintaa tälle jumpalle tulee alle 1€. Eli, kattilaan vettä kiehumaan ja sinne sekaan liuotetaan merisuolaa se kilon pussi. Sitten kun on liuennut tarpeeksi (ihan kokonaan jos koittaa, saa keitellä törkypitkään, pikkusattumat ei siis haittaa), tuo kipataan vaikkapa vesisoikkoon tai sankoon tai minne nyt jalat mahtuu. Päälle vielä vähän vähemmän kuumaa vettä (silti kuumaa). Mitä kuumempaan veteen kykenee jalat laittamaan, sen paremmin toimii. Jalkoja sitten liotellaan tuossa aika X (vähintään puol tuntia).
Tuo pitää jaloista hienhajun pois noin puoli vuotta (tietty yksilöllistä).

Suosittelen todella.

VIVOBAREFOOT - Gobi M Suede Lt Brown Gobi M Suede Lt Brown - Kenkiä - VB220028SLTBRN

Mitä mieltä porukka tollasista? Tekis mieli ostaa tollaset barefoot kengät, koska niillä on helvetin hyvä kävellä ja noista harvoin vielä kovin tyylikkäitä löytää.

Joo, tyylikkäät ovat, ja tykkään pirusti tuon mallisista kengistä. Meinaan minulla on melko samannäköiset Desert Bootsit päivittäisessä käytössä, mutta tietenkin pohja on vähemmän muotoiltu, ja minusta juuri tuon värisenä ja tuon mallisena nuo ovat pirun kätevät, koska mätsävät hyvin perusfarkkujen kanssa.

Sitä en osaa sanoa, millaiset nuo ovat jalassa.

Jos jollain olisi mitään ideaa, mistä voisi löytää lähellekään tommosen puvun, niin laittakaa koodia. Hinnalla ei oo merkitystä. Tampereella on jo kierrelty melkein kaikki mestat.

katso liitettä 99272

Kun etsiskelin tuota pukua, joku ainakin irkissä kyseli mistä mahtaa löytyä ja oli kiinnostunut itsekin. Nyt vihdoin löyty loppujenlopuksi Pohjanheimosta tampereelta. Ehkä puolelle tuosta kiillosta, mutta muuten samanlainen, eli vielä vähän vähemmän huomioo herättävänä.

Pukukeskusteluun: Itse kävin tilaamassa Kämp Gallerian Schoffasta muutama viikko sitten tummansinisen, mittapuvun hintaan 770 euroa. Ilmeisesti ensi viikolla saan sen. Kävin viime viikolla kokeilemassa pukua ja samalla katsottiin takin napituksen sijainti. Ainakin tuntui ja näytti ensikokeilun perusteella todella onnistuneelta. Kangasvaihtoehtoja näytti olevan melko paljon ja palvelukin tuolla pelaa varsin mainiosti. En kyllä sitten tiedä mikä on laatutaso esimerkiksi Sauman ja Feren mittapukuihin verrattuna. Hinta on ilmeisesti jonkun verran edullisempi.

Pukukeskusteluun: Itse kävin tilaamassa Kämp Gallerian Schoffasta muutama viikko sitten tummansinisen, mittapuvun hintaan 770 euroa. Ilmeisesti ensi viikolla saan sen. Kävin viime viikolla kokeilemassa pukua ja samalla katsottiin takin napituksen sijainti. Ainakin tuntui ja näytti ensikokeilun perusteella todella onnistuneelta. Kangasvaihtoehtoja näytti olevan melko paljon ja palvelukin tuolla pelaa varsin mainiosti. En kyllä sitten tiedä mikä on laatutaso esimerkiksi Sauman ja Feren mittapukuihin verrattuna. Hinta on ilmeisesti jonkun verran edullisempi.

Ei se varmaan ihan samaa tasoa ole mutta hintakin on ihan eri tasoa. Feren edullisin taitaa olla tuo sinun maksamasi x2. Eestissä tehdään käsittääkseni Schoffat? Tiedätkö onko se liimattu?

En ole vieläkään tajunnut, että millä mittarilla tuo shortsit+bleiseri-setti on käytännöllinen ja/tai tyylikäs. Noita tyylejä näkyy aivan pirusti nyt näin loppukevään aikaan vaatekaupoissa. Minun järkeen käy, että shortsit laitetaan, kun ulkona on liian kuuma farkuille, ja takki laitetaan, kun ulkona on liian kylmä t-paidalle. Mutta yhdessä?

Voin antaa käytännön esimerkin että ei kannata edes pukeutua noin. Luin tän (ja noi alemmatkin) keskustelut tästä kombosta ja ajattelin vittuillakseni koittaa sitä jonkun periaatteen mukaan joka sanoi että saattaa joskus jopa vittuillakseen laittaa sukat sandaaleihin.
Tänään mulla oli tehtävänä ottaa ylioppilaslakituksissa jonkinnäköinen veteraanikirje. Yhdistelmäksi laitoin siniset chinoshortsit sekä puvun takin ja alle valkosen t-paidan. Hetken päästä kuitenkin opettaja tulee sanoon että nyt on pakko tehdä muutos, mä en voi ottaa kyseistä kirjettä vastaan vaatetukseni takia, vaan tilalle otettiin toinen luokkakaverini.
Sinänsä oli muuten pieni helpotus, koska vihasin alunperin koko hommaa ja kirosin kun suostuin siihen. Mutta ah, kerrankin se, että taistelin yleistä normia vastaan kannatti. Mutta en suosittele silti muita pukeutumaan bleiseriin ja shortseihin samaan aikaan..

mutta vinkkinä voisin silti kertoa, että musta ja ruskea pelaavat todella huonosti yhteen. Aina.

Korjaisin hiukan. Ehkä kaksistaan pelkästään koska ovat molemmat tummia värejä mutta jos kombinaation täydentää valkoisella vaatteella niin siitä tuleekin hyvä koska tuo kontrastin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom