Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mustat sukat on ehkä vähän menemistä siitä missä aita on matalin (poislukien musta puku toki). Housujen värinen ehkä se turvallisuuden ja tyylikkyyden tasapainolta paras. Pieni sävyero voi piristää. Jos haluaa suorastaan villiintyä, niin se värihän voi toki olla mitä vaan kengän väristä vaikka keltaseen.

Tilaisuuden virallisuudestahan tuo on pitkälti kiinni. Vastailin etiketin mukaan, kun kuitenkin tummalla puvulla mennään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän villakangastakkeja ole joka putiikissa. Mitä kalliimpi putiikki ni sitä todennäköisemmin löydät kalliin ja tyylikkään. Tosin nuorisovaatekaupoissakin (esim. se H&M) o tuota tyyliä, mutta istuvuus ja materiaali sitte on mitä on. Ostin itse ensin 50e villakangastakin jostakin miestenvaatekaupasta heräteostoksena, mutta piti seuraavana talvena jo päivittää uudempaan ku alkoi olla nuhruinen. Löytyi sitten sellainen missä on nappien lisäksi alla poolo-tyylinen vetskarikaulus leukaan asti, erittäinkin käytännöllinen.

"Tavallisia" villakangastakkeja kyllä, mutta noita kippari/kansitakkeja on huomattavasti vaikeampi löytää etenkin tähän aikaan, kun rupee olemaan jo kevätmallistot. Itse en ole ainakaan löytänyt sellaista slimmiä mallia mistään tällaisesta keskisuuresta kaupungista. Jos on rahaa pistää 300e, niin kannattaa käydä kattomassa Schottin takkeja Salaisessa agentissa.

No ostin nyt kuitenki ton mil tecin pea coatin, tulee sille käyttöä ens vuonnaki, ja kyllä täälä hämeessä voi vielä pakkasia tulla. Pitää sitte vähempi vaatetta sen alla. Tilailin sit asokselta n. parilla sadalla kuteita :D. Tuli ostettua 2 neuletta, pitkähihanen pusero, valkonen t-paita ja kengät, ja tosiaan hinta jäi alle parin sadan. ;) Vielä pitäs farkut käydä metsästämässä tsadista tai siitä lähistöltä.

Tämmöset kengät tuli hankittua:

image1xl.jpg

No ostin nyt kuitenki ton mil tecin pea coatin...

Minkäs kokosen tilasit, ja minkä pituset hihat siinä on? Oon just sitä kokoa että pitää miettiä M- ja L-kokojen välillä, ja varsinkin tuo hihojen pituus on suurena ongelmana ollu aina. Telttaa ei mielellään päällen pukis, mutta ei se t-paitakaan sais olla. :)

Minkäs kokosen tilasit, ja minkä pituset hihat siinä on? Oon just sitä kokoa että pitää miettiä M- ja L-kokojen välillä, ja varsinkin tuo hihojen pituus on suurena ongelmana ollu aina. Telttaa ei mielellään päällen pukis, mutta ei se t-paitakaan sais olla. :)

Mediumin tilasin, huomenna pääsen kokeileen päälle. Luulisin, että ihan hyvä itselle. Mitat löytyy profiilista. Ilmottelen huomenna miten sopii itelle, että voit miettiä omalle kohalles :)

Mediumin tilasin, huomenna pääsen kokeileen päälle. Luulisin, että ihan hyvä itselle. Mitat löytyy profiilista. Ilmottelen huomenna miten sopii itelle, että voit miettiä omalle kohalles :)

Jooh.

Laitoin varustelekaanki mailia ja vastasivat äsken. Olkasaumasta hihan kärkeen on 64cm ja kainalosauma 45cm. Kaikki takit jotka miulla on tällä hetkellä naulakossa on olkasaumasta hihaan samaa luokkaa, mutta kainalosauma on kaikissa ~50cm. Lieneekö tuolla loppupeleissä mitään suurta merkitystä? Kun alkaa miettimään niin hihahan vain kääntyy jyrkemmässä kulmassa alas, eikä kokonaispituus sinänsä lyhene. Ellen tuota nyt ihan täysin väärin jummarra...

Kyllä joo, mutta se huopaaminen ja sompaaminen ei mitään mukavaa hommaa oo vaikka se suhteellisen vaivatonta tuossa puljussa onkin. Oon asioinu useemman kerran tuolla aikasemminkin, joten koekmusta kyllä on.

Jooh.

Laitoin varustelekaanki mailia ja vastasivat äsken. Olkasaumasta hihan kärkeen on 64cm ja kainalosauma 45cm. Kaikki takit jotka miulla on tällä hetkellä naulakossa on olkasaumasta hihaan samaa luokkaa, mutta kainalosauma on kaikissa ~50cm. Lieneekö tuolla loppupeleissä mitään suurta merkitystä? Kun alkaa miettimään niin hihahan vain kääntyy jyrkemmässä kulmassa alas, eikä kokonaispituus sinänsä lyhene. Ellen tuota nyt ihan täysin väärin jummarra...
Tarkottaa käytännössä sitä että tuossa varustelekan takissa on istutettu hiha, samantyylinen kuin vaikka puvuntakeissa. Eli siis siinä ei käsillä ole liikutteluvaraa samalla tavalla kuin rennommissa pusakoissa mitä noi sun muut takit oletettavasti on. Jos hihan mitta riittää ja et tunne oloasi ahdistuneeksi puku päällä niin tuskin tuossa on ongelmaa. Se hihan pituuden ja kainalosauman erotus siis vaikuttaa siihen hihan istuvuuteen ja hihan asentoon. Yleensä mitä enemmän se on, kuten tuossa vaikka 19cm, sitä ryhdikkäämmältä takki näyttää. Jos tuo mitta oleellisesti väheneee se ylimääräinen pituus kainalosaumassa tuo käsille liikkumavaraa mutta tällöin myös se ylimääräinen pituus kasaantuu poimuiksi sinne kainalosaumaan yleensä.

Tarkottaa käytännössä sitä että tuossa varustelekan takissa on istutettu hiha, samantyylinen kuin vaikka puvuntakeissa. Eli siis siinä ei käsillä ole liikutteluvaraa samalla tavalla kuin rennommissa pusakoissa mitä noi sun muut takit oletettavasti on. Jos hihan mitta riittää ja et tunne oloasi ahdistuneeksi puku päällä niin tuskin tuossa on ongelmaa. Se hihan pituuden ja kainalosauman erotus siis vaikuttaa siihen hihan istuvuuteen ja hihan asentoon. Yleensä mitä enemmän se on, kuten tuossa vaikka 19cm, sitä ryhdikkäämmältä takki näyttää. Jos tuo mitta oleellisesti väheneee se ylimääräinen pituus kainalosaumassa tuo käsille liikkumavaraa mutta tällöin myös se ylimääräinen pituus kasaantuu poimuiksi sinne kainalosaumaan yleensä.

Jooh. Miulla on tällä hetkellä semmonen kevyehkö ohuehko "farkku"takki ja kaks nahkatakkia joista toinen on vähän siistimpi. Mutta joo, ei tuo päällä ole tarkotus hirveesti urheilla, joten tuo lienee passeli. Tattis! :)

Pitää vähän nyt hehkuttaa tuota armstrongia ja niiden mittatilauspaitoja. Kyllä se näköjään kannattaa teettää kauluspaidatkin mittatilauksena, huikea ero normibossiin. Eli jos tulee citydiiliin vielä puoleen hintaan tai vaikkapa sitten täyteen hintaankin niin on joka sentin arvoisia tekeleitä. Jatkossa mennään pelkillä armstrongeilla!

Joo, tuli se takki mediumina. Vittu mikä teltta mulle, iha liia iso. No, pitää vaihtaa smallii se, ni ehkä se on hyvä.

Joo, tuli se takki mediumina. Vittu mikä teltta mulle, iha liia iso. No, pitää vaihtaa smallii se, ni ehkä se on hyvä.

Oliko se muuten hyvän mallinen eli pienempi koko vaan, niin istuu hyvin? Ja millainen laatuvaikutelma tuli takista? Oon vähän miettyny, et jos tilaus joko tuon Mil-tecin takin tai sit tämän: http://www.emp.fi/bin/shop.php?prog=shop&funktion=PRODUCTINFO&article=135437

Jälkimmäinen näyttää kuvassa ehkä vähän paremmalta, mutta ei kyllä sekään kovin slimmiltä. Jännästi kyllä menee noi koot. Ei mun mielestä 48/50 ole S..

Tapahtuma lauantaina ja pukukoodina Smart casual. Tiedän että tapahtuman järjestäjä laittaa itselleen farkut ja puvuntakin. Voinko osallistua tapahtumaan. Tummat farkut, kauluspaita, neule, tummat kengät? Jotenkin aina vierastan tuota puvuntakkia...

Tapahtuma lauantaina ja pukukoodina Smart casual. Tiedän että tapahtuman järjestäjä laittaa itselleen farkut ja puvuntakin. Voinko osallistua tapahtumaan. Tummat farkut, kauluspaita, neule, tummat kengät? Jotenkin aina vierastan tuota puvuntakkia...

Mielestäni voit mennä. Tuosta koodista ei voi yksiselitteisesti sanoa, kuinka sinun tulisi tilaisuuteen pukeutua. Se riippuu pitkälti tilaisuudesta itsestään ja kutsujasta. Voithan myös kysyä kutsujalta, että onko kyseinen asukokonaisuus ok. Tuossa vielä hyvä linkki smart casual-koodista http://pukeudu.fi/blogi/r-s-v-p

Pidä hauskaa!:dance2:

Tää on vissiin oikea paikka nyt kysyä. Minulla olisi hakusessa jotain kuviottomia t-paitoja ja mieluiten halvalla, eli vissiin kyse on vähän budjettipaidoista. Päällyspaitojen alle ja tuollaisiin, joissa t-paidan laadulla ei ole niin väliä. Joskus aikoja sitten tilasin The Hutista viiden paketin Stedmanin t-paitoja hintaan 8e. Tuo on minusta erittäin kohtuullinen hinta ja nuo Stedmanit istui minun ruumiinmalliin todella hyvin, noita t-paitapaketteja ei vain myydä enää tuolla. Sattuisiko joku tietämään jonkun paikan mistä noita Stedmanin paitoja saisi tilattua tai olisiko suositella jotain muuta merkkiä ja kauppaa?

Mites S-koko muuttu M:ään verrattuna? Itelläkin tuo M-kokonen saapu tänään, ja onhan se aika hemmetin iso vatsan kohalta. Hihat on just niin lyhyet ku ne saa millään olla ja hartioista istuu täydellisesti. Mietinkin tässä että pitääkkö tuota nyt tämän talven minkä pitää ja keväämmällä/kesällä marssii ompelimoon ja pyytää kauniisti laittamaan oikean kokoiseksi vai vaihtaakko S-kokoiseen. Epäilen kuitenkin ettei S-kokosen hartiat oo enää sopivat, vaan liian kapeat ja sen takia hihatkii jäis lyhyiks...

Nyt kun tuota päivän käytti ni ei tuo niin jäätävältä teltalta tuntunu. Että kyllä tuolla mennään, ja jos tän talven käytön jälkeen vielä tuntuu liian isolta ni sit muokkaa sopivammaksi ens talvea varten. Sen verran on pakko sanoa että perkele kun on hyvän tuntunen takki noin ylipäätään. :) Varmasti ei tule kylmä, muttei tullu mitenkään mielettömän kuuma sisälläkään istuessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom