Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

En löydä alkuperäistä tutkimusta mistään. Sinä olet varmaan sen kuitenkin lukenut ja pystyt laittamaan minulle linkin? Kai näitä tuloksia on esitelty jollain puolueettomalla foorumilla?

Kuten sanoin; pyydä Biohitiltä sitä. Luulisi heidän antavan. Kyllähän näitä tuloksia on esitetty esim. IARCille ja WHO:lle jotka ovat muuttaneet suosituksiaan ja luokituksiaan tutkimustiedon pohjalta. Evirakin on alkanut tekemään lisätutkimusta asetaldehydistä.

Tuossa lehdistötiedotteessahan ei sanota, että pelkkä helikobakteerihoito ei riittäisi. Vaan että potilaille on annettu helikobakteerin häätö ja Acetium. Ongelma, johon viittasin on se että helikobakteerihoito voi olla itsessään jo riittävä. Minusta tuo tiedote onkin annettu harhaanjohtavasti. Ja aika myöhään. Miksiköhän?

Pelkkä helikobakteerihoito ei auttanut kaikkia potilaita, näin ainakin itse tulkitsin. Tiedote on hieman huonosti kirjoitettu ja Biohitin sijoittajaviestintä on huonoa. Eipä tuossa ole mitään kiistämistä. Englanninkielinen tiedote on parempi. En osaa sanoa miksi tiedote julkaistiin vasta nyt.

Osaatko muuten sanoa syytä, miksi Biohittiä eivät ole löytäneet kuin lähinnä yksityissijoittajat? Kuvittelisin, että merkittävät tulokset huomioitaisiin nopeasti myös joidenkin kansainvälisten, jatkuvasti alaa seuraavien rahastojen/tms toimesta?

Eivät rahastonhoitajat taida ostella tappiollisia firmoja? Toisekseen Biohitin osake oli pitkään alle viiden euron hintaluokassa, sekin rajoittaa rahastosijoittajien ostelua. Firman pieni kokokin rajoittaa ostoja. Muutosvastarinnan murtaminen on hidasta puuhaa ja uuden tutkimustiedon saaminen uusiksi hoitosuosituksiksi vie aikaa. Itse uskon, että tulee vielä päivä, jolloin asetaldehydialtistuksen vähentäminen määrätään pakolliseksi. Mitä nopeammin tämä päivä tulee, sen parempi Biohitille.

Omistin itsekin Biohittiä, mutta tutustuin asiaan kriittisesti ja keskustelu erään onkologian dosentin kanssa pakotti ottamaan exitin tästä yrityksestä. Kuten sanoit, niin jokainen saa tehdä kuten haluaa.

Minä taas olen seurannut firmaa parin vuoden ajan, käynyt yhtiökokouksissa ja keskustellut muiden Biohittiin sijoittaneiden kanssa. Joukossa myös ansioituneita gastrokirurgeja ym. alan väkeä sekä Biohittiä sen listautumisesta asti omistaneita henkilöitä. Biohit on minulle ollut tähän asti erittäin hyvä sijoitus ja uskon sen olevan sitä jatkossakin.

Jos floodaa tänne positiivisia tiedotteita omista omistuksistaan, niin voi varmasti varautua myös vähän kriittisempään keskusteluun. Eikö niin?

Floodaaminen tarkoittaa käsittääkseni turhan roskan lähettämistä siihen malliin, että chatti tai keskustelupalsta menee tukkoon. Mielestäni en ole toiminut niin, vaan postaillut ihan asiauutisia. Toki voin lopettaa tänne kirjoittelun, jos joku muukin kokee minun floodaavan. Ei se multa ole pois vaikken pääsisikään jakamaan tietoa täällä.

Toki kriittinen keskustelu on hyvästä, mutta kannanotot kuten THL:llä mallia "Tutkimatta paskaa" eivät vaan kannusta mihinkään keskusteluun.

Älä Snowbe huoli, huutelijoita löytyy aina. :) Ja jokainenhan tekee sen oman päätöksensä ostaako vai ei, itsekään en pelkän yhden ihmisen maininnalla lähde minkään firman osakkeita ostamaan vaan takana täytyy olla todisteita kannattavuudesta.

Enhän ole Biohittiäkää ostellu vaikka nyt näyttääkin siltä että olisi nimenomaan kannattanut. Mielenkiinnolla seurannut noita sinun juttuja ja on kyllä herättänyt minutkin sitä vähän tarkemmin seuraamaan. Mutta sulta tulee myös noihin firmoihin joihin itsekin olen sijoittanu hyvää tietoa joita ei itse tule heti kaivettua, tällänen holdaaja kun olen.. Anna palaa siis vaan :)

Viime viikkohan oli vallan mainio :D Tulevien viikkojen osalta jännitettävänä on taas kerran jenkkien vääntö velkakatosta. Voi markkinat hiukan hermoilla taas jos sopua ei synny nopeasti.

Kerro toki lisää mitä ihmeen "sydän asperiinia"? Et varmaankaan puhu Biohitin tuotteesta.

Valitettavan usein alalla kuin alalla vika on käyttäjän päässä. Joku keksi sanoa, että auttaahan buranakin krapulaan. Joo ja amputaatio auttaa kuolioon.

Urban Dictionary - PEBCAC

Hän tarkoittaa varmaankin "sydän asperiinilla" tablettimallia eli ns entero-tablettia, jonka pitäisi vapauttaa lääkeaine myöhemmin suolistossa, jolloin asetyylisalisyylihapon (ASA) vatsaa ärsyttävä vaikutus saataisiin estettyä pitkäaikaiskäytössä. Sydämeen tämä liittyy siinä, että ASA estää veren hyytymistä, joten jos on tukostapumusta, niin suositellaan tämän käyttöä. On myös jotain näyttöä siitä, että ASA voisi estää myös suolistosyöpääkin toisella mekanismilla, mutta tämä on tosi vaikeaa varmaan todistaa aukottomasti.
Farmaseutti neuvoo - Yliopiston Apteekki <-Tossa on noista tablettimuodoista enemmän.

Acetium eroaa kai sillä tavalla, että kun suurin osa näistä erikoistableteista "yrittää selviytyä vatsan ohi" imeytyäkseen suolistosta elimistöön, niin Acetium kai vapautuu/vaikuttaa vatsassa, kuten mikä tahansa muukin lääke? Tässä kohden vaan en osaa nähdä eroa Acetiumin ja L-kysteiinin kanssa. Jääkö Acetium-tabletti siis sinne vatsaan vai hajoaako se siellä jotenkin nopeammin? Eikö hieman isompi annos puhdasta L-kysteiiniä tekisi saman? Jos Acetium lyö läpi, niin joku yliopisto voi tehdä tutkimuksen jossa on toisessa haarassa pelkkää L-kysteiiniä saavia potilaita ja toisessa Acetiumia. Ja jos siitä tulee tulokseksi tasuri, niin kurssi ottaa hittiä ja kovaa. Toivonkin siis että tällainen tutkimus olisi jo tehty firman toimest. Varmaan onkin.

Minusta Biohitin ideana tässä on myydä GastroPanelia ei Acetiumia. Näillä Acetium/asetalhydi uutisilla yritetään lisätä tautitietoisuutta, jotta ihmiset ryntäisivät tutkimaan mahojaan. Sieltä ne isot rahat voisivat tulla, jos vatsoja aletaan katselemaan isommassa mittakaavassa. Siinä on sitten ihan se ja sama millä ne hapottomat mahat hoidetaan. Onko Biohitillä tässä kilpailuetua? En kyllä osaa sanoa yhtään. Nämä on tosi monimutkaisia asioita.

Nämä ovat kuitenkin vain minun mielipiteitäni ja jokainen voi tehdä päätöksensä oman pohdintansa mukaisesti. Snowbeltä on tullut todella hyviä vinkkejä ja hän on hyvin perehtynyt sijoituksiinsa. Varmasti myös tähän. Minä vaan tulin toiseen lopputulokseen ja hyppäsin pois junasta. Voin ihan hyvin olla myös väärässäkin. Kyllä minun netti-egoni kestää senkin.

Biohitin sivuilla on vastauksia muutamiin noista kysymyksistäsi ja olen itsekin muistaakseni edellisillä sivuilla vastannut muutamaan. En jaksa vängätä. Hyvää alkavaa pörssiviikkoa kaikille!

http://www.foodsafetyfinland.fi/?page=1116&lang=1

ja

Event: Asian Pacific Digestive Week (APDW) / World Congress of Gastroenterology (GASTRO 2013)

Shanghai, China
21.09.2013 08:00 - 24.09.2013 18:00

Asian Pacific Digestive Week (APDW) and

World Congress of Gastroenterology (GASTRO 2013) in Shanghai Expo Center, Shanghai, China during September 21.-24., 2013.

Welcome to visit Biohit booth #F04.

September 23, 2013 Team Finland & Finnish Business Roadshow in Shanghai with Finnish Centre for Expertise Programme (OSKE).

Dr. Paula Risikko, Finnish Minister of Social Affairs and Health is opening the event on 23.9.2013 with Shanghai officials. Idea is for the Finnish companies to organize a place to boost to the Chinese companies Finnish expertise in many different sectors. Biohit Oyj focus is on GastroPanel tests and Acetium products with partners in China.

Siitä 1+1.

Mennään nyt taas tuohon Acetium vs. krapula. Kaveri houkutteli lauantaina Helsingin yöhön ja napsein sitten siinä kaljan oton lomassa varmaan 5-6 Acetiumia. Kolmelta kun kömpi nukkuun ja seiskalta ylös niin oli varmaan 1,5 promillea tuossa kun heräsi. Siitä sitten pikkuhiljaa laseketteli ja olo pysyi koko ajan aika hyvänä. Ei siis mitään mulle normaalia pahaa ja oksettavaa oloa. Mahassa tunsi että juopotellut ja olo oli väsynyt, mutta ei paha ja toimintakyky säilyi koko ajan eli ei tarvinnut veätytyä mihinkään sohvalle pötköttämään. Tuntuisi toimivan hyvin just kuten on lukenut.

Mennään nyt taas tuohon Acetium vs. krapula. Kaveri houkutteli lauantaina Helsingin yöhön ja napsein sitten siinä kaljan oton lomassa varmaan 5-6 Acetiumia. Kolmelta kun kömpi nukkuun ja seiskalta ylös niin oli varmaan 1,5 promillea tuossa kun heräsi. Siitä sitten pikkuhiljaa laseketteli ja olo pysyi koko ajan aika hyvänä. Ei siis mitään mulle normaalia pahaa ja oksettavaa oloa. Mahassa tunsi että juopotellut ja olo oli väsynyt, mutta ei paha ja toimintakyky säilyi koko ajan eli ei tarvinnut veätytyä mihinkään sohvalle pötköttämään. Tuntuisi toimivan hyvin just kuten on lukenut.
Ja hintaa tuolle krapulantorjunnalle kertyi?

Velkaisista öljynporauslautoista puheen ollen. Mistä firmoista nyt puhutaan? Itselläni salkussa reippaasti Awilco Drillingiä seurantaan. Maksaa rapsakkaat 20% osinkovirtaa ja tilauskirjat hyvillä malleillaan. Omien arvioiden mukaan FV 160 NOK kun kurssi pyörii nyt 110 NOK huudeilla. Suosittelen tutustumaan jos ns. divestointi firmat kiinnostavat. Firma siis omistaa vain 2 porauslauttaa mutta ovat saaneet lukittua nämä todella korkeisiin day rateihin historiallisesti ja nyt on jo muutaman kerran tullut jatkosopparia. Tuosta vähän analyysiä peliin. Tuon jälkeen osakkeen hinta noussut noin 25% ja order backlog lähes tuplaantunut.
Songa Offshore ja Panoro Energy omat laput. Enempaa en naita riskilappuja kehtaa ottaa kun jo about neljannes salkusta on naissa kahdessa, haussa siis mielenrauhaa enemmankin :)

Kaverin kanssa kimpassa. Ei siis ainakaan täällä ollut kuin tuota yhtä kokoa. Tosin uskoisin että jos oikeasti kippaa kunnolla niin kannattaisi varmaan popsia illan (ja yönt) mittaan se max eli 10 nappia.

Stellenangebote der Firma Elektrobit Automotive GmbH - Aktuelle Jobs bei Stellenmarkt.de

Aika kova rekrytahti EB:llä, ellei sitten ole nousukiitoon lähdössä...

Samaa katselin aiemmin, eri asia on kuinka tosissaan hakevat. Kyllä meidänkin firmalla on sivukaupalla työpaikkailmotuksia, vaikka on rekrykielto ollut päällä jo puoli vuotta. Samalla alalla kun ollaan ja EB on ns. pikkutekijä niin vähän epäilyttää, että meneekö niillä tosiaan niin lujaa vai meneekö meillä vaan todella huonosti.

Kunnon kenttätutkimusta! :)

Jep, kerrankin jotain mielenkiintoista tutkimista lähes ilmaiseksi. Ensiviikon sunnuntaina tulee viimestään raporttia mite käy kun poikain kanssa kipataan kaksi päivää. Jos sitten ei laatta lennä niin apua on totisesti. ;)

Ensivaikutelma oli todella hyvä, vaikka annos ei vamasti ollut ihan riittäväkään kun tarjosin kaverillekin siitä levystä niitä.

Back
Ylös Bottom