En löydä alkuperäistä tutkimusta mistään. Sinä olet varmaan sen kuitenkin lukenut ja pystyt laittamaan minulle linkin? Kai näitä tuloksia on esitelty jollain puolueettomalla foorumilla?
Kuten sanoin; pyydä Biohitiltä sitä. Luulisi heidän antavan. Kyllähän näitä tuloksia on esitetty esim. IARCille ja WHO:lle jotka ovat muuttaneet suosituksiaan ja luokituksiaan tutkimustiedon pohjalta. Evirakin on alkanut tekemään lisätutkimusta asetaldehydistä.
Tuossa lehdistötiedotteessahan ei sanota, että pelkkä helikobakteerihoito ei riittäisi. Vaan että potilaille on annettu helikobakteerin häätö ja Acetium. Ongelma, johon viittasin on se että helikobakteerihoito voi olla itsessään jo riittävä. Minusta tuo tiedote onkin annettu harhaanjohtavasti. Ja aika myöhään. Miksiköhän?
Pelkkä helikobakteerihoito ei auttanut kaikkia potilaita, näin ainakin itse tulkitsin. Tiedote on hieman huonosti kirjoitettu ja Biohitin sijoittajaviestintä on huonoa. Eipä tuossa ole mitään kiistämistä. Englanninkielinen tiedote on parempi. En osaa sanoa miksi tiedote julkaistiin vasta nyt.
Osaatko muuten sanoa syytä, miksi Biohittiä eivät ole löytäneet kuin lähinnä yksityissijoittajat? Kuvittelisin, että merkittävät tulokset huomioitaisiin nopeasti myös joidenkin kansainvälisten, jatkuvasti alaa seuraavien rahastojen/tms toimesta?
Eivät rahastonhoitajat taida ostella tappiollisia firmoja? Toisekseen Biohitin osake oli pitkään alle viiden euron hintaluokassa, sekin rajoittaa rahastosijoittajien ostelua. Firman pieni kokokin rajoittaa ostoja. Muutosvastarinnan murtaminen on hidasta puuhaa ja uuden tutkimustiedon saaminen uusiksi hoitosuosituksiksi vie aikaa. Itse uskon, että tulee vielä päivä, jolloin asetaldehydialtistuksen vähentäminen määrätään pakolliseksi. Mitä nopeammin tämä päivä tulee, sen parempi Biohitille.
Omistin itsekin Biohittiä, mutta tutustuin asiaan kriittisesti ja keskustelu erään onkologian dosentin kanssa pakotti ottamaan exitin tästä yrityksestä. Kuten sanoit, niin jokainen saa tehdä kuten haluaa.
Minä taas olen seurannut firmaa parin vuoden ajan, käynyt yhtiökokouksissa ja keskustellut muiden Biohittiin sijoittaneiden kanssa. Joukossa myös ansioituneita gastrokirurgeja ym. alan väkeä sekä Biohittiä sen listautumisesta asti omistaneita henkilöitä. Biohit on minulle ollut tähän asti erittäin hyvä sijoitus ja uskon sen olevan sitä jatkossakin.
Jos floodaa tänne positiivisia tiedotteita omista omistuksistaan, niin voi varmasti varautua myös vähän kriittisempään keskusteluun. Eikö niin?
Floodaaminen tarkoittaa käsittääkseni turhan roskan lähettämistä siihen malliin, että chatti tai keskustelupalsta menee tukkoon. Mielestäni en ole toiminut niin, vaan postaillut ihan asiauutisia. Toki voin lopettaa tänne kirjoittelun, jos joku muukin kokee minun floodaavan. Ei se multa ole pois vaikken pääsisikään jakamaan tietoa täällä.
Toki kriittinen keskustelu on hyvästä, mutta kannanotot kuten THL:llä mallia "Tutkimatta paskaa" eivät vaan kannusta mihinkään keskusteluun.
Ja jokainenhan tekee sen oman päätöksensä ostaako vai ei, itsekään en pelkän yhden ihmisen maininnalla lähde minkään firman osakkeita ostamaan vaan takana täytyy olla todisteita kannattavuudesta.