Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Jos olisin esim Liqvinetin asiakkaana, niin kuinka rahojen "kotiutus" osaketililtä tapahtuu? Tehdäänkö talletukset ja mahdolliset varojen
nostot ohjelmiston kautta ja minkä verran tässä menee aikaa?
Myönnetään.Mun pointti oli kai se että kannattaa kysellä ja lukea aiheesta.Sitten kun peruskuva alkaa hahmottua niin ostaa suoraan niitä osakkeita.Nuo rahastojen hoitajat kun saavat palkkansa vaikka ne rahastot rommais pohjamutiin,ei niitä kannata elättää.
Olen samaa mieltä. Tuo vaan vaatii aikaa ja sitä ei kaikilla ole, tai ei ole mielenkiintoa edes. Sellaiselle hyvä vaihtoehto on indeksirahasto, siinä ei salkunhoitajalle makseta analysoinnista sentin latia.
Nordnetti tarjoaa 5€ kaupankäyntikuluilla ostoa muutamille jenkkiosakkeille, joista McDonalds saattaisi kiinnostaa, onko kukaan seurannut firmaa/osaketta?
Olen samaa mieltä. Tuo vaan vaatii aikaa ja sitä ei kaikilla ole, tai ei ole mielenkiintoa edes. Sellaiselle hyvä vaihtoehto on indeksirahasto, siinä ei salkunhoitajalle makseta analysoinnista sentin latia.
Pitäis justiin osata tehdä sijoituspäätöksiä ihan muilla perusteilla, siitähän kuplat ja järjettömät arvostustasot syntyy kun osake/toimiala/markkina on keulinut kunnolla, siitä on tullut seksikäs sijoituskohde ja "tuulipuvut" rientää innoissaan mukaan sijoittamaan. Tässä vaiheessa potentiaali on jo isolta osin käytetty, mutta voi olla vaikea nähdä milloin arvostustaso on kestämätön.
Kunnolla dippaava kohde jolla on potentiaalia nousuun tai tasaiseen hyvää tulosta tekevä sijoitus ilman suurta volaa on ainakin minulle paljon houkuttelevampi sijoitus.
Kunnolla dippaava kohde jolla on potentiaalia nousuun tai tasaiseen hyvää tulosta tekevä sijoitus ilman suurta volaa on ainakin minulle paljon houkuttelevampi sijoitus.
Ihan oikeessa olet.Mun pointti oli kai se että ite nään paljon parempia kohteita kuin ideksirahastot.Yleensäkin sellanen äärimmäinen hajautus vie mun mielestä ilon koko touhusta.
Ihan oikeessa olet.Mun pointti oli kai se että ite nään paljon parempia kohteita kuin ideksirahastot.Yleensäkin sellanen äärimmäinen hajautus vie mun mielestä ilon koko touhusta.
Ajattelin tulla tännekin päivittelemään PKC Groupin nousua, käykääs tutustumassa: maaliskuussa oli vielä kolmessatoista eurossa ja nyt huitelee yli 18 euron!
Nyt tarvittaisiin pikaista kommentointia Nordnetin käyttäjiltä!
Veroilmoitusta tässä täyttelen ja aloin tutkia noita 9A-lomakkeen tuloksia. Miten ne on teillä pitäneet paikkansa? Minulla heittää veroilmoituksen voitto/tappio summat Nordnetin luvuista, vaikka kaikki kaupat paperista löytyy. Lisäksi Nordnetin sisältä tulee kaksi eri tulosta kun katsoo 9A-lomakkeen ja sitten vuosiluovutukset-raporttia. Lievä ongelma on nyt sitten yrittää onkia tietoon, mikä näistä kolmesta eri summasta on se oikea. Ei jaksaisi joka kauppaa alkaa selaamaan läpi ja jos kerta Nordnetin raportit näyttää väärää, niin millä näitä hintoja edes tarkistelee?!
Muillakin on ainakin AP Areenan perusteella ollut ongelmia noissa. Kyllä se melkein itse pitää katsoa, sinä olet vastuussa tietojen oikeellisuudesta, ei Nordnet.
Huomasin eilen miten nuori jengi tuota Inderesiä pyörittää. Aika jännä juttu.
Juu vastuu on itsellä. Kokeilen nyt kuitenkin tuolla Nordnetin lomakkeella, kun se antaa verotuksen suhteen edullisimman vaihtoehdon. Jos tulee lisäkysymyksiä niin sitten tarkennetaan. Ei luulisi noilla pikkusummilla.
Vastasivat myös Nordnetilta kysymykseen ja tulevalle vuodelle on kuulemma taas tulossa parannusta tuohon raporttiin, mutta niinhän nuo ovat aina lupailleet ja eipä ole kehumista.
Voisin tähän laittaa taas lisäkysymyksenä, että tietääkö joku, löytyykö tuolta Nordnetista ollenkaan listaa henkilöstöoptioista?
Noniin, tänään pitäs vissiin kilahtaa Nokian osingot tilille. Rupesin sitten miettimään mihin sijoittaisin tuollaisen muutaman satasen summan (1 osake)? Nokiaan en sijoita, koska se on jo muutenkin ylipainossa tällä hetkellä. Ehdotuksia?
Itse en paljoakaa pörssi sijoittamisesta tiedä mutta itse aion odottaa melkein loppu vuoteen että saa lisä informaatiota tosta nokiasta että milloin tulee uusi luuri, siis windows puhelin ja sitten jos kurssi on alhainen ni aion iskeä kimppuun.