Musta se ei vaadi kuin sen, että on se toimeksianto sisällä :D Ikävintä on seurata vierestä miten paljon olisi tullut.
Tosiaan, toi Nordnetin systeemi ei voi toimia noin että pitää hakata refreshiä. WTF.
Onko muuten johdannaisista johtuvat tappiot vähennyskelpoisia voitoista? Oletan, että on.
Käytätkö sä WinTradea? Ymmärtääkseni eka taso(osto ja myynti) päivittyy kaikille. Se että kaikki viisi tasoa päivittyy, vaatii erillisen palvelun. Jos ole "Active Trader" niin tämä palvelu tulee ilamaiseksi. AT-jäseneksi pääsee helpolla. 100 toteutunutta toimaria kuukaudessa. Tosin jos isommalla paalulla mättää niin voi sopia erikseen vuosiliikevaihtoon perustuen tuon asiakkuuden.
Johdannaisista ja vastaavista MM-tuotteista osaan sanoa vain sen, että CFD-kaupassa tappioita ei saa vähentää ja osa onkin tästä saanut pahasti nenilleen.
SirMaxille:... hienoa, että jaksat yrittää. Homma koukuttaa ja aluksi voi näyttää, että homma kulkee..... ehkä se joillain siten jatkaa kulkuaan, mutta monella hankaluudet tulevat jossain vaiheessa esiin. Jaksamista ja vilpittömästi onnistumista toivotan mä.
Putoava puukko on wannabe päiväpelurin surma. Monasti ihminen on ennemmin taipuvainen ostamaan lisää laskien keskihintaa kuin realisoimaan tappion. Tämä putoavan puukon kohdalla aiheuttaa position kasvun ja siten myös pääoman sitoutumisen lappuun. Samalla taas pitäs tehdä liikevaihtoa, että palkkiotaso pysyy... avainsana on selkeä strategia ja pysyä siinä. Taitaa olla monelle helpommin kuveltu kuin toteutettu. Monella se homma päätyy siihen, että kurssi alkaa mennä jossain vaheessa väärään suuntaan. Sitten sitä keskihintaa liudennellaan, kunnes positio on 100% ja monella vielä vipukin piikissä. Sitten kurssi vaan jatkaa kulkuaan vastamäkeen ja aletaan toivoa. Pokeri antaa varmaan hyvän lähtöpohjan tälle, sillä uskon hyvän kassanhallinnan ja todennäköisyyteen perustuvan strategian toimivuuteen. Oikealla risk&rewardilla, position sizingilla ja näihin perustuvalla win/loss -ratiovaatimuksella voidaan tehdä pitkän tähtäimen tasaista tulosta. Itse en jaksa tätä pitkän päälle jo mainitsemistani syistä johtuen.... mieluummin swingaan ja keskityn elämässä muihinkin asioihin. Päiväkaupaa voi sitten hyvinä päiviän "pelailla", kunhan ei anna pirulle pikkusormea enempää.
Itse olen varmasti sortunut jokaiseen virheesen mitä yllä varoittelen. Sitähän tämä on... atkuvaa taistelua mielen heikkoutta vastaan.
Laitahan updatea aina välillä tuntemuksistasi. Tärkeää on pitää omaa kirjanpitoa päivittäin. Sieltä voi sitten ajan kanssa löytää omasta toiminnasta jotain systemaattisia korjauskohteita. Viimesen vuoden aikana ois ainakin Noksun osalta pärjännyt kivasti tutulla sloganilla "sell the news".