Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ do not agree. Ainakin omassa ystävä- ja työkaveripiirissä hyvin harvalla iLuurin omistajalla on Mac-tietokone käytössään. Lähes kaikilla PC ja siinä iTunes. Enkä ole kyllä kenenkään heistä kuullut haikailevan Macin perään vaikka iPhonea taivaalliseksi hehkuttavatkin.
Itsekkin väitän olevani perillä mobiilialasta keskivertotallaajaa/sijoittajaa paremmin, enkä ole viime vuosina käsittänyt nokian kurssia saati sitten sen nousua milloin minkäkin jutun takia. Tällä hetkellä tuntuu olevan riskialttein osake mitä löytyy.Mä en vaan pysty käsittämään Noksun kohdalla tätä "hyvä osinkopapru" hypetystä. Firman osake on tullut kuin Stuka niin alas, että muutaman pennin osinkokin on prosentuaalisesti iso ja tää on sit nyt sit vai hyvä osinkopaperi.
IMO hyvä osinkopapru on vuodesta toiseen tasaista tuottoa tehnyt firma, jonka businekset on vakaalla/varmalla pohjalla. Teliasonera, Elisa jne. Noksu on nyt parissa päivässä sukeltanut 3 vuoden osinkojen verran ja tää on sit se hyvä osinkopapru vai? Noksu alkaa IMO olla suomalaisten piensijoittajien Wincapita, kaikilla on mennyt niin paljon rahaa (eikun kaikki on ajoittanu ostot täydellisesti ja kääntäny volan voitoiksi, niinku Kauppalehden foorumilla), että on melkein pakko uskoa sen nousuun tai raketointiin ja keksiä syitä miksi tappiopapruissa pitää pysyä kiinni.
Kyllä, Nokiassa on huomattavaa nousupotentiaalia, mutta nousu on "jos jos jos" ja alkaa joskus ensi vuonna eikä "nousu on vaan ajan kysymys ja korjaus tuloo melkein heti" niinkuin tahdotaan uskotella. IMO Noksu on vähän kuin Kreikan valtionlaina eli mahdollisuus suureen tuottoon tulee todella suuresta riskistä. Mulla on Kreikan valtionlainoja, koska kuvittelen osaavani arvioiva niihin liittyvät riskit (mun tapauksessa lyhyitä lainoja, EU:n tukipaketti maksaa ne pois :D). Yli 10 vuotta mobiilibusineksessä duunissa/yrittäjänä olleena en kuvittele pystyväni arvioimaan Nokiaan liittyviä riskeä lähellekään sille tasolle että uskaltaisin sihen sijoittaa vaikka kuvittelen alaa tuntevani varsin hyvin.
Itse ajattelin pistää jotain koukkua 1.50 euron tuntumaan, sitten on hyvä ostaa.
Sijoitusvinkkinä lataan, että veikkaan HTC:n nousevan tulevina vuosina nro1 tai nro2 kännykkävalmistajaksi keski- ja kalliimpien hintaluokien sektorissa.
3e on tosi vähän per kauppa, itsellä menee 9e kun olen laiska. Noin mäkin ajattelin, mutta pakkasella on :D Ostaa kerralla ison köntin mutta katsoo ettei ihan paskaan laita (sellainen jolla ei käydä kauppaa tai jota ei missään nimessä halua omistaa pidempää aikaa).
Kyllähän 10t:stä 5% on jo 500 ja tuon voi saada ihan parissa päivässä jos on vähän flaksia ja rohkeutta. Tosin voi käydä myös ihan toisin, esim. jos olisi ostanut viime torstaina Nokiaa kasan.
Huppe tilaa ne Latviasta, IKEAsta tai Thaimaasta.
Laturi tulee oleen tuollainen jokaisella valmistajalla, eikö ne sopineet standardiksi usb-minin (vai micron). Samaa johtoa voi sitten kätevästi käyttää tietokoneen välilläkin ettei tartte ostaa 30 euron nokian datakaapelia siihen.Minulla on itseasiassa tällä hetkellä HTC:n HD2 kännykkä. Kyseessähän on siis nimenomaan tälläinen MS-softalla pyörivä kännykkä.
Voin heti sanoa muutaman asian, jotka Nokialla on paremmin. Ensimmäisenä nousee esiin akku ja laturi. HTC:n laturi on aika koominen kapistus, joka kootaan palapelimäisesti kasaan. Akku on myös aika surkea ja kännyä pitää olla lataamassa vähän joka välissä.
Laturi tulee oleen tuollainen jokaisella valmistajalla, eikö ne sopineet standardiksi usb-minin (vai micron). Samaa johtoa voi sitten kätevästi käyttää tietokoneen välilläkin ettei tartte ostaa 30 euron nokian datakaapelia siihen.
Akkukesto on aika huono jokaisessa isomman näytön omaavassa puhelimessa aina iPhonea, galaxy s:ää ja Desireä myöten.
Just ostin 10te talvivaaraa, oli tippunut -3,5% jos sais päivän mittaan vähän korjattua tota että ois -1,5% ja myis pois. Oiskohan Paulalla tästä asiasta parempaa "tietoa"?![]()
PerjanOtan välillä kyllä 0,7% voittoa jos näyttää että rupee jynnää paikallaan, siintä pois kulut 0.06%, huomista odottelin että jospa talvivaara korjais tämän päiväistä isoa notkahdusta, tippui hiukan alle 4,5%, eli huomenna jos nousee yli 0,5%+0.06% ni kaikki sen yli on voittoa.