Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Metso:
12:40
8,52/8,56
+13,60%

Myy äkkiä?
Jos 7 eurolla olis saanut ostettua, niin olisin myynyt jo ;) pitäis kilahtaa noin 9 euroon että kannattaisi myydä vs osinko kun ostohinta oli bout 8e

Melko nousu Metsolla, nähnyt vastaavaa liikehdintää pitkään aikaan. Itse taisin ostaa niinkin koviin hintoihin kuin 8.40 ja 8.70. Tätä, Cargoa tai Nordeaa voisi seuraavaksi tankata.

No kylläpäs vituttaa etten ostanut rautaruukkia...muunmuassa

edit: Oottekos lähteny myyntihuumaan mukaan?
Mua jäi vähän vaivaamaan olisko pitäny myydä rautaruukit tänään. 11,17 hintaan oon ostanu pienen siivun ja ovat nyt joku 42% plussalla. Holdaukseen ostin, mutta semmonen nousu kyllä ollut tässä muutaman päivän aikana, että varmasti tullaan alaspäin pian. Jäi kuitenkin myymättä nyt, toivotaan että joskus saa vielä paremman hinnan.

Mua jäi vähän vaivaamaan olisko pitäny myydä rautaruukit tänään. 11,17 hintaan oon ostanu pienen siivun ja ovat nyt joku 42% plussalla. Holdaukseen ostin, mutta semmonen nousu kyllä ollut tässä muutaman päivän aikana, että varmasti tullaan alaspäin pian. Jäi kuitenkin myymättä nyt, toivotaan että joskus saa vielä paremman hinnan.

Itsellä on reilu 45% plussalla nuo Rautaruukit. Möin pienen osan, mutta aamupäivästä jolloin hinta oli vielä vajaa 15 euroa. Suurin osa on vielä holdissa, mutta mietityttää tuo kurssin suunta ensi viikolla.

OP:n määräaikaistalletus tuottotilille. Taitaapi olla yli 20.000e summassa (defaulttina) kiinteä 2,157 %. Tuohon pyydät pankistasi ehdon että saat purkaa milloin vain sopimuksen eikä se vaikuta korkotuottoon. Itse sain mulkattua tuon koron vieläpä sidotuksi 3kk euriboriin vähennettynä tietyllä marginaalilla. Sain siihen koroksi: kiinteän (tällä hetkellä) 4,484 %

Ikinä kun en ole edes tavallista säästötiliä pitänyt niin pitää kysyä että miten tuo korko tulee?
Eli siis tuleeko se kuukauden välein vai vuoden välein vain?

Mietin vain että jos nyt laittaisin 5000€ esim. säästötilille 6kk ajaksi niin paljon siitä sitten tulisi voittoa jos korko olisi esim. 2%?

Onko kukaan seurannut pörssin kiinteistöfirmoja? Taitavat kaikki lähteä alta opon ja vuokratulot ovat jatkuvia. Vuokrausaste voi tietysti pahassa lamassa notkahtaa, mutta kiinteistöjen arvon lyhyen aikavälin aleneminen ei liene riski?

- Mitkä ovat lyhyeiden ja pitkien korkojen tilanne, entä tulevaisuudessa?
- Tuottavatko pitkät korot yleensä lyhyitä paremmin?
- Kannattaako sijoittaa yksittäisiin joukkovelkakirjalainoihin ja obligaatioihin vai niiden rahastoon? Mitä tällaisia rahastoja voi suositella?

Jos 7 eurolla olis saanut ostettua, niin olisin myynyt jo ;) pitäis kilahtaa noin 9 euroon että kannattaisi myydä vs osinko kun ostohinta oli bout 8e
Tuli luovuttua kun pompsahti sen verran että sai vähän enemmän rahnaa nyt myymällä kuin odottamalla osinko+lisäosinko -pottia.

Onkos täällä kellään konetta, harmittaa kun jäi ostamatta aiemmin, onkohan laskua odotettavissa vähään aikaan koneen tapauksessa? Jopa miettiny jos ostais nykykurssilla...

Back
Ylös Bottom