Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Robinhoodin temput veti homman alas.

Saa nähdä mitä seuraa, tai no tuskimpa mitään. Mutta jännä konsepti, että myyjä voi vetää osakkeet käytännössä listoilta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi mistä ei ole noissa osakejutuissa puhuttu on robotit.
Niille on ohjelmoitu algoritmejä jotka tuskin ymmärtää tuollaista poikkeuksellista nousua vaan tekevät ostopäätökset ohjelmoidun arvonnousun mukaan.
 
Nyt olisi taloudellinen tilanne sellainen, että jää aika paljon ylimääräistä kuukaudessa. Oon miettinyt sijoittamista rahastoihin, kun ei oikein osaaminen/aika riitä osakkeilla kikkailuun. Jos tällä hetkellä pystyisi sijoittamaan kertalaakista muutaman tonnin säästöjä ja jatkossa noin 400e/kk, niin kannattaako hajauttaa useampaan rahastoon vai laittaa kaikki samaan?
 
Nyt olisi taloudellinen tilanne sellainen, että jää aika paljon ylimääräistä kuukaudessa. Oon miettinyt sijoittamista rahastoihin, kun ei oikein osaaminen/aika riitä osakkeilla kikkailuun. Jos tällä hetkellä pystyisi sijoittamaan kertalaakista muutaman tonnin säästöjä ja jatkossa noin 400e/kk, niin kannattaako hajauttaa useampaan rahastoon vai laittaa kaikki samaan?
Itse hajauttanut niitäkin, ihan jo pelkästään tuoton takia.
 
Nyt olisi taloudellinen tilanne sellainen, että jää aika paljon ylimääräistä kuukaudessa. Oon miettinyt sijoittamista rahastoihin, kun ei oikein osaaminen/aika riitä osakkeilla kikkailuun. Jos tällä hetkellä pystyisi sijoittamaan kertalaakista muutaman tonnin säästöjä ja jatkossa noin 400e/kk, niin kannattaako hajauttaa useampaan rahastoon vai laittaa kaikki samaan?
Salkun perustaksi on aika hyvä iShares Core MSCI World, OP:lla tätä vertailuindeksinä käyttää OP maailma rahasto. Maailmanlaajuinen hajautus markkina-arvojen painojen mukaisesti.
 
Kysymys

Avasin 3 yhdistelmäsalkkua eri riskiluokituksilla. Olis tarkoitus kuukausittain siirtää 100+100+50€.
Onko tyhmä idea käyttää yhtä tavallaan säästötilinä, eli tulen nostamaan tililtä rahaa tarpeen mukaan nyt 3-5 vuoden ajan säännöllisesti tai sitten isomman könttäsumman 5 vuoden päästä. Tiedän että pankkien järjestelmät eivät ole kustannustehokkaimmasta päästä
 
Kysymys

Avasin 3 yhdistelmäsalkkua eri riskiluokituksilla. Olis tarkoitus kuukausittain siirtää 100+100+50€.
Onko tyhmä idea käyttää yhtä tavallaan säästötilinä, eli tulen nostamaan tililtä rahaa tarpeen mukaan nyt 3-5 vuoden ajan säännöllisesti tai sitten isomman könttäsumman 5 vuoden päästä. Tiedän että pankkien järjestelmät eivät ole kustannustehokkaimmasta päästä
Yleensä nostoista menee joku palkkio niin ei ole välttämättä järkevää, aina kannattaisi olla käteistilikin.
Tosin.. mulla ei tällä hetkellä ole kun meni kämpän ostoon, toisaalta pistin myös suoria osakkeita lihoiksi. (kirveli helvetisti kun ollut osta&unohda taktiikka)
 
Back
Ylös Bottom