Helmikuussa olin monta kertaa myyntinapilla, salkku oli +30%. Istuin sitten käsien päällä ja uskoin sijoitusstrategiaani, en myy, koska salkussa hyviä yhtiöitä ostettu edulliseen kurssiin. Yhtiöitä joihin uskon ja tiedän pärjäävän tulevaisuudessa. Lisäksi osinkokevät oli tulossa, en voinut myydä kun tuskin olisi saanut napattua halvemmalla takaisin ennen osinkoja. En olisi ikinä uskonut että laskee näin paljon.
Kuitenkin koronapaniikin noustessa, laitoin osan salkusta laitaan, mm. Neste, Revenio, metsäyhtiöt, Bayer, lottolappu Wirecard. Näiden osalta uskomaton tuuri, möin aika huipulla pois ja nyt ovat tippuneet rajusti. Kohta nämä kaikki saisi takaisin aiempia hankintahintoja alempaa.
Mutta sitten saatanan saatana. Nordea ja Sampo ja muutama muu yhtiö. Nordea kurkki päällä kasin ja en myynyt tai edes keventänyt ja samoin Sampo. Nyt nämä painuneet turskalle. Sampoa ostin lisää 32,5€.
Nyt salkku -10%
Fortumia aloin myös ostaa. Osinkokauteen ajelen suht isolla salkulla. Ihmettelen ettei edes lähellä olevat osinkotuotot pitele kursseja, vaan laskevat vain. Lisäksi nyt olen ostellut indeksejä, hyvä dippi lähteä sijoittamaan indekseihin tasaiseen tahtiin. Mulla ei ole vielä ollut juurikaan indeksejä, kun olen pitänyt niitä liian korkeana lähteä kyytiin. Uskomatonta, mutta tuo vainu osui oikeaan. Ja nyt vihdoin sain himoitsemaani S&P 500 Indeksiä salkkuun!
Aivan sama vaikka kuinka paljon markkinat romahtaa, ostelen indeksejä joka kuukausi seuraavan parin vuoden ajan, tulee varmasti hyvä tulos pidemmällä tähtäimellä.
Eli kokonaisuutena, markkinoita ei näköjään pysty täydellisesti ajoittamaan, toisin kuten
@Destry täällä. Mulla osui osa hyvin ja muutama huti. Lisäksi nykyään paras strategia ei taida olla ostaa ja unohtaa. Näiden hyvienkin yhtiöiden kurssit seilaa aivan lyhyelläkin aikavälillä niin paljon, että tyhmäähän se olisi vain holdata, kun voi kotiuttaa voitot ja ostaa jonkin ajan päästä halvemmalla takaisin.