Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Central Bank Wonderland is Complete and Now Open for Business — The Epocalypse Has Fully Begun

http://www.zerohedge.com/news/2016-07-13/central-bank-wonderland-complete-and-now-open-business-—-epocalypse-has-fully-begun

Meno on aivan huikeeta!

Mielenkiintoista. Jonkin verran voi olla Zerohedgen tyyliin liioittelua, mutta faktathan tuossakin on taustalla. Maailmalla on isoja ongelmia taloudessa. '08 hommat meinasi romahtaa, mutta pelastus tehtiin tekemällä tyhjästä rahaa. Kaikkihan tietää mitä käy kun rahaa luodaan lisää tyhjästä - se menettää luottamuksen. Silloinen pelastus siirsi ongelmaa eteenpäin, kasvatti sitä sekä nopeutti sen kasvamista.

Mitä kannattaa omistaa tuollaisessa tilanteessa? Mitä olisi kannattanut omistaa viimeksi?

Täällä on seuraavasti:

28% osakkeissa.
~15% USD
~10% SEK
~10% NOK
Loput Bank Norwegian.

Tarkoitus olisi Raisiot ulostaa salkusta ja ottaa pieni positio SPDR Gold Trust ETF:ää ja lisää USD.

Noilla nyt ainakin lähemmäs USA:n presidentinvaaleja ja tarvittaessa lisää osakkeita mikäli kurssit laskee ostotasoille.

Olen nyt muutama päivä sitten ladannut plus500 appin ja ensimmäistä kertaa lähdin kokeilemaan tätä sijoitusjuttua. Ei siis aikaisemmin minkäänlaista kokemusta. Laitoin satasen sisään ja saanut kahdessa päivässä jo 50€ voittoa. Haluankin kysyä kokeneilta kokemuksia raaka-aineisiin sijoittamisesta? Näyttää nuo käppyrät menevän kokoajan ylösalaisin ja voitot olen saanut puuvillasta, palladiumista ja soijasta. Onko tämä raaka-aineisiin sijoittaminen oikeasti näin helppoa miltä ainakin näin alkuun vaikuttaa, vai meneekö multa jotain ohi? Minkälaista kirjallisuutta suosittelette sellaiselle, joka aloittaa puhtaalta pöydältä, pienellä rahalla? Tavoitteena siis oppia tämä juttu ja tietenkin tehdä nopeasti paljon rahaa :D

Olen nyt muutama päivä sitten ladannut plus500 appin ------- Tavoitteena siis oppia tämä juttu ja tietenkin tehdä nopeasti paljon rahaa :D

Kannattaa googletella tuosta PLUS500 -ohjelmasta hiukan. Vaikuttaa epäilyttävältä ja jos olet kahdessa päivässä tehnyt 50% voittoa instrumenteilla mistä et tiedä mitään, niin et varmaan voi sanoa että se on helppoa vaan sinulla on käynyt satumainen tuuri (siis sillä oletuksella että tuo ohjelma ei ole täyttä kusetusta). Älä laita tällaiseen mitään rahoja yhtään enempää ennen kuin olet tutstunut aiheeseen paremmin.

Itse en sekaantuisi kyseiseen PLUS500 hässäkkään ollenkaan.

Joo en ole laittamassa penniäkään enempää ennen kuin olen testannut kuinka jouhevasti rahan nostaminen tapahtuu.. vaikuttaa kuitenkin sellaiselta ohjelmalta jolla on hyvä oppia edes vähän alkeita. Jos saan sen tallettamani huntin takaisin niin voin lopuilla voitoilla ainakin hyvin mielin pelleillä kun siinä vaiheessa ei ole ainakaan hävittävää. Mikä on suosituin treidausohjelma jota porukka suosittelisi?

Joskus muinoin latasin myös plus500. Miksi et käytä sitä kokeilua missä "annetaan 20 000e" voit sijoittaa niitä ja ihmetellä, oli ihan hyvä tapa tutustua silloin joskus. Jos oikeasti haluat sijoittaa, niin nordnetti on varma nakki.

Mitä tuohon PLUS500 -appiin tuleee, niin itse olen pysytellyt kaukana tuosta. Käyttävät käsittääkseni erilaisia arvopapereita (CFD?). Verotus on noissa erilainen ja esim. ETN:ien (Bull/Bear,Termiini, Optio ...) luovutustappiot ovat verovähennettäviä, toisin kuin CFD:n, (Contract for Difference) sopimuksista aiheutuva tappio ei ole verovähennyskelpoinen TVL 50, §:n nojalla (KHO 2010:74).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
https://www.nordnet.fi/kampanjat/kaupankaynti/nordnet-20v.html
Meinaako joku osallistua ja hamstrata jättiläisiä? Ei nyt kyllä oikein usa houkuta kun on taas all time high, mutta jos sipaisis parhaita osinkoaristokraatteja?

Olihan se pakko käydä ostoksilla kun ei nuo Nordnetin normaalit välityspalkkiot sieltä halvimmasta päästä ole. Nyt pysty ottamaan pienempiä määriä ilman et välityskulut nous suhteettoman suuriks ostosummaan nähden, normaalisti kun ei esim. jenkkilän osakkeita kannata alle tonnin summilla ostella...

Nordic Mining on noussut mukavasti; 0.92 NOK perjantain päätöskurssiksi. Nousua n. 53% vuoden alusta. Keliber-litiumkaivosprojekti (josta Nordic Miningilla omistusta n. 25%) etenee mukavasti - voi olla että listautuu vuonna 2017, ja vuonna 2018 alkaisi kaivostoiminta. PFS tehty ja DFS tekeillä, valmistumisaikatauluna Q2/2017. Keliberin litium on erittäin puhdasta, litiumin hinta nousussa yms. Nordic Miningia omistamalla ottaa positiota litium-bisnekseen. Isompana bisneksenä Engebø-rutiilikaivos, jonka PFS on tekeillä. Näyttää lupaavalta...

Ja Bitcoin n. $620, nousua vuoden alusta n. 47%. Teknistä kehitystä tapahtuu jatkuvasti ja isoja juttuja kehitetty ja kehitteillä/testauksessa. Melko vakaa kurssi ollut kuitenkin.. Isompaa liikettä lienee tulossa vielä tänä vuonna. Bitcoinin legitimiteetti kasvaa kokoajan.

Osakemarkkinoilta odotan romahdusta lähivuosina. Sieltä sitten laatuyhtiöitä salkkuun.

http://www.tuottoa.fi/ Onko muut laittaneet pennejään tonne. Mulla on vanhoja lappuja parin vuoden takaa joissa 8% "korko". Kiinni rahaa halvan uuden henkilöauton verran. Hiukan pelottaa että tulee Kaupthingit, mutta toistaiseksi ovat näyttäneet ulos ihan positiivisia lukuja.

http://www.tuottoa.fi/ Onko muut laittaneet pennejään tonne. Mulla on vanhoja lappuja parin vuoden takaa joissa 8% "korko". Kiinni rahaa halvan uuden henkilöauton verran. Hiukan pelottaa että tulee Kaupthingit, mutta toistaiseksi ovat näyttäneet ulos ihan positiivisia lukuja.
http://topfinance.fi/ mä oon laittanu tonne pennejä

Ovat melkoisia riskisijoituksia, joka onkin syy siihen että pyörittäjät eivät ota näitä kovia tuottoja ja riskejä itselleen.

Miten teillä näkyy tämä työhuonevähennys ja nettiyhteydet yms. verotuspäätöksessä? Sisältyykö ne tulonhankkimisvähennykseen, vai kenties ansiotulovähennykseen? Hieman odotin, että ne olisi listattu auki jollekin riville, mutta ainakaan korjatussa verotuspäätöksessäni ei niitä millään rivillä suoraan näy.

Ruvennut sijoittaminen kiinnostamaan, kun kohta asp-säästäminen alkaa olla valmis ja voisi alkaa saman summan heittämään vaikkapa osakkeisiin tai rahastoihin kasvamaan korkoa ja sitä kautta tavoitella pientä voittoa. Tätä ketjua tullut seurattua ja kirjastosta lainasin nimimerkki Jolliksen suosittelemat 2 kirjaa, joiden luku vielä kesken mutta perusjuttuja alkaa pikkuhiljaa hahmottamaan.

Ilmeisesti alkuun voisi tuo Nordnet olla parempi vaihtoehto omaan pankkiin verrattuna kuukausimaksuttomuutensa vuoksi. Nordnetissa toimeksiannot maksaa, joten tarkemmin pitäisi varmaan laskea tuleeko varmasti lopulta halvemmaksi. Katsoin että danske investor on 6,50€/kk ja toimeksiannoista menee joku pieni osuus. Nordnetista en ole aiemmin kuullut mutta ilmeisesti kyseessä on ihan yhtä luotettava pankki kuin vaikkapa danske, nordea jne? Varmaan aika tyhmä kysymys teidän mielestä.

Voisi aloittaa kuukausisäästämään tuonne superrahasto Suomi indeksirahastoon ja myös katsoa jossain vaiheessa joitain etf-rahastoja. Ajatuksena oli olla passiivinen ja melko riskinottohaluton sijoittaja kun ei vielä kaikkea ymmärrä. Superrahasto kiinnostaa siksi alkuun, kun tuosta ei mitään ylimääräisiä kuluja näytä tulevan. Jospa joskus tulevaisuudessa sitten innostuisi tekemään suoriakin osakeostoja.

Ovat melkoisia riskisijoituksia, joka onkin syy siihen että pyörittäjät eivät ota näitä kovia tuottoja ja riskejä itselleen.
Vaikea kuvitella että tässä mitään riskiä olisi. Valtio ottaa kopin jos käy huonosti. Kauphtingin ne koppasi, mutta se oli vähän niitten oma vika koska pankki hääräsi Suomessa Finanssitarkastuksen luvalla. Sen sijaan en käsitä lainkaan miksi WinCapitasta maksetaan korvauksia. Ehkä joku voisi valaista asiaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001266218.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom