Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä menee seligsonille kuuteen eri rahastoon kuukausittain, ja otin mukaan siihen nuo neljä lisäksi, tiedä sitten onko tuossa jo hieman liikaa...
Täysin kuluttomia nuo muit paitsi suomi ei ole, koska menee olikohan 0.5 vai 0.25% valuutanvaihtokuluja.

Hyvä kun mainitsit, en niitä itse tuohon sisällyttänyt!

Mulla menee tällä hetkellä seligsonille kuukausittain kuuteen eri rahastoon rahaa,
Pheobus, top brands, pharma, aasia, kehittyvät ja venäjä.
Tuleeko mielestänne liikaa kohteita, jos ottaa noiden rinnalle vielä nordnetin neljä superrahastoa?

Kenelläkään kokemusta Vauraus Oy:stä? Pyysivät broidia käymään ja mitä nyt itse nopeasti tutkiskelin, kehoitin pysymään erossa.

Eipä ole, mutta en mä kyllä sun neuvoasi lähtisi muuttamaan :D Tuollahan on toi kokoomusnuorten narri saul schubak töissä.

Kyllähän nuo on ainakin omaan korvaan aika raflaavia nimiä; vauraus oy ja kansalaisrahoitus...

Kenelläkään kokemusta Vauraus Oy:stä? Pyysivät broidia käymään ja mitä nyt itse nopeasti tutkiskelin, kehoitin pysymään erossa.

Noille pitää sanoa että lähden keskustelemaan jos tarjoat pitkän lounaan. Yleensä haluavat pysyä sen jälkeen sinusta erossa.

Mulle soittelee jostain vastaavasta nyt koko ajan. Erehdyin kesällä sanoon että joskus elokuulla ois aikaa, sitten se soitti tuossa reilu viikko sitten ja sanoin että nyt ei ehdi. Periaatteessa kun kiinnostaisi käydä kuuntelemassa ihan uteliaisuuttaan mutta kun ei ehdi. Nyt ei ole päivää ettei se soita, en jaksa edes vastata enää.

Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää millaisia sijoitussalkkuja löytyy Pakkislaisilta? Itse muutamia vuosia pieniä sijoituksia Nordea, Olvi, Uponor, Fiskars jne mutta sitten heivasin hajautkset svidduun ja hyppäsin Nokian junaan ja nyt voi todeta, että toistaiseksi kannattanut ihan perkaleen hyvin tämä siirto :dance2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suurimmasta pienimpään:

Nokian renkaat, Sponda, Konecranes, Elektrobit, YIT

Muualle maailmaan passiiviset ETF-indeksi rahastot (eurooppa, jenkkilä, kehittyvät markkinat)

Osakkeista Teliasonera, Nokia, Fortum, Medivir AB, Qualcomm, BP, Sony, Verkkokauppa.com. Jotain "ei mene mihinkään" tyyppisiä olen tiputellut juuri loppukesän/syksyn kuluessa pois eli uusiakin pitäisi keksiä

Sitten maantieteellisiä rahastoja, boostereita, yritys/valtionlainoja jne. Osakkeet jotain 35%, muut sijoitukset 45% ja käteisenä reilu 10 % ym. siivoilujen takia.

Pistetääs oma salkun poikanen:

Nordea
Nokia
Neste Oil
UPM
QPR
Coca-Cola Company
TeliaSonera
Outokumpu

Outokumpua tuli kokeiltua kurssin ollessa jotain 0,15 luokkaa, plussilla siis :)

Suurin osa varallisuudesta tosin erilaisissa indeksirahastoissa sekä yhdessä yhdistelmärahastossa. Aloittelijan kengistä pikku hiljaa astumassa pois ja sijoitussuunnitelmakin tullut tehtyä. Alussa tuli lähinnä kuukausisäästettyä (teen tätä toki vieläkin) ja osteltua ehkä vähän turhankin nopeasti osakkeita. Nykyään tulee lueskeltua jonkin verran kirjallisuutta ja varsinkin osinkopohjainen sijoittaminen kiinnostaisi tulevaisuudessa. Näillä opiskelijantuloilla tuota ei kyllä voi kunnolla harrastaa, pitänee siis tyytyä rahastoihin.

Itsellä vain Nokiaa, all in. Reilut 2 euroa kh, joten turvallisin mielin tässä ollaan. Sijoitustyylinä osta ja unohda, mukava eläkepotti tavoitteena.

Oma salkku:

Nokian renkaat
Neste Oil
Elektrobit

Suurin osa sijoituksista on Seligsonin rahastoissa, joihin menee kuukausittain sama summa automaattisesti.
Osakkeita ostelen lomarahoista yms ylimääräsistä tuloista aina silloin tällöin.

Elektrobittiä ajattelin vielä tänään lisätä pienen siivun salkkuun. Keskihinta nousee aikalailla, mutta
kyllä tuo tuosta vielä ajan kanssa tuplaa tämän päivän kurssin, niin ei haittaa :).

Suurimmasta pienimpään:

Revenio
Panostaja
Elektrobit
Nordea
YIT
Biohit
Saga furs
Valmet

Valmetti kun nousisi vähän vielä, niin voisi myydä pois. Biohit myös myyntiharkinnassa, koska isosta potentiaalista huolimatta myyntiä ei tahdo muodostua millään... Panostajaa olen viimeksi ostanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom