Tuleeko ostokulut per osake vai per osto, eli voinko ostaa yhdellä kertaa firmat x ja y ja z osakkeita ja maksaa vain yhden palkkion, vai tuleeko palkkio aina jokaista yksittäisen firman osaketta kohden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuleeko ostokulut per osake vai per osto, eli voinko ostaa yhdellä kertaa firmat x ja y ja z osakkeita ja maksaa vain yhden palkkion, vai tuleeko palkkio aina jokaista yksittäisen firman osaketta kohden?
Oma top v5 voisi olla (aikalailla sama mitä Hummiksella) Panostaja, Takoma, TeliaSonera, UPM ja ehkä Fiskars.
Tosin mun kohdalla käynee nyt niin, että ostot menee melkolailla jäihin jos tuo tontti ostetaan ja ruvetaan sitä taloa miettimään. Osakkeet aion pitää, mutta lisäostoja tuskin teen palkkatuloista, vaan kanavoin nuo rakennusprojektiin. Joutuu ottamaan n. 100.000 euroa LISÄÄ lainaa, joten täytyy sitä lyhentää kyllä aluksi mahdollisimman reippaasti. Ja tota ennen tietysti säästää minkä ehtii, jotta voi esim. sähköliittymää ja vastaavaa ostaa ihan käteisellä rahalla. Ei sinällään liity sijoittamiseen yleisesti, mutta ajattelin tuoda pointin esiin tässä yhteydessä kun olen aikaisemminkin liikkeistäni avoimesti kertonut.
Hieman offtopiccia mutta oletko laskenut rakennusprojektillesi budjettia. Sulla kun ilmeisesti on taustaa sen tekoon keskivertorakentajaa enemmän.
Mitäs mieltä pakkiksen sijoitusmiljonäärit on talvivaarasta? Firma on ilmeisen uusi tulokas josta ei vielä ole liianlti tietoa.
UPM:ää on itselläkin. Eli taasen yksi ihan kelpo luvut esittänyt lisää. Eniten ehkä "jännittää" torstaina Neste Oilin luvut!
UPM:ää on itselläkin. Eli taasen yksi ihan kelpo luvut esittänyt lisää. Eniten ehkä "jännittää" torstaina Neste Oilin luvut!
Itse en omista UPM:ää, enkä sitä liiemmin seuraa, mutta tässä saattaisi olla syy:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/30214
Miten tuo osingonmaksu menee, otetaan esimerkiksi UPM. Eli jos ostan UPM:ää huomenna, eli kun osingon määrä on ilmoitettu edellisenä päivänä, niin saanko minä osakkeenomistajana osingon? Kuinka kauan myyjä voi saada osingon (vasta vahvistetun irtoamispvm:n jälkeen vai esim kun osingon määrä vahvistettu)?
SuomiNousuun Kauppalehti.fi foorumilta sanoi:UPM on kyllä kieltämättä hieman kummajainen - ilmeisesti sen paperipuoli toimii sille vähän kuin "myrkkypilleri". Jos kuuluu mitään negatiivista painopapereista, pörssimarkkinat yhdistävät tämän välittömästi ensisijaisesti UPM.ään (joka suurin painopaperituottaja) ja tulos on tässä ?
Tase on tunnustettu monelta taholta vahvaksi ja sisältää aliarvostettuja assetteja / omaisuuseriä. Mutta ei kun ei - tässä sen näkee, mikä on sen vaikutus.
Vaikkakin eri toimialalta - niin vertailun vuoksi vielä Q4:lläkin tappiota tahkoneen (EBIT-% - 4,0 %) Outokummun P/B ~ 0,95.
(Vastaavasti UPM:n EBIT-% Q4:llä oli + 8,8 %.)
Viestiä on muokannut: SuomiNousuun 3.2.2010 13:15