Pakkotoiston muuttuminen alkuajoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Dean Kuntz sanoi:
Pakkiksella palvelintila vähissä kun keskustelut napsahtaa kiinni niin äkkiä?? Kovalevytila on nykyään halpaa :david:
Tietokannan koko on tällä hetkellä yli 4G, tila olisi normisti loppunut jo aikoja sitten. Jos tilaa pitäisi tehdä, niin kuka niin ääliö olisi, että sulkisi uusia keskusteluja? Eikös vanhojen deletoiminen olisi ensimmäinen operaatio?

Ja olen antanut moderaattoreille palautetta niin henk. koht. kuin yleisestikin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Verrata et tosin voi millään tasolla roina.da.ru aikaan. Ei mitään yhteistä enää.

Minusta on hyvä että samalta foorumilta voi tilata lisäravinteita. Pakkotoisto on kehittynyt koko ajan paremmaksi ja monipuolisuus on vain hyvä asia. Kunhan tässä rahatilanne helpottaa niin laitan taas tilauksen FASTia verkkokauppaan!

Ketäs on ollut mukana jo megaporo-foorumilta lähtien? Siellä meno muistaakseni yltyi kohtuullisen levottomaksi loppuaikoina :D Ainakin Mike oli jo siellä keekoilemassa ;) Sieltä sitten ensin roinakeskustelu siirtyi roina.da.ru:hun ja aika äkkiä hyytyi loppukin "keskustelu".

Mike sanoi:
Ja olen antanut moderaattoreille palautetta niin henk. koht. kuin yleisestikin.

Ilmeisesti kaikki eivät ole huomanneet, että täällä no myös tuo Ylläpito ja Moderaattorit only osio, eli siellä kyllä palaute tarvittaessa kulkee puolin ja toisin. Eikä niitä asioita muutenkaan ole mitään tarvetta julkisesti keskustella.

eldd sanoi:
Omastani ja muista tämän ketjun esimerkeistä olin päätellyt, että seuranta puuttuisi. Seurantaa siis tapahtuu? Ilmeisesti sitten hänenkin mielestään henkilökohtaisuudet moderoinnissa ovat ok ja ketjujen sulkeminen "pa**aa" huutamalla on fiksua. Turha on sitten ihmetellä, jos satunnainen kirjoittelija liikkuu viesteissään tasolla, jota moderaattorikin käyttää.

Kerro minulle mitä nämä henkilökohtaisuudet moderoinnissa ovat?

Noihin moderoinnin yli/ali/yms lyönteihin ja palautteeseen Mike ottikin jo kantaa.

Goatsilla sanoi:
Ketäs on ollut mukana jo megaporo-foorumilta lähtien? Siellä meno muistaakseni yltyi kohtuullisen levottomaksi loppuaikoina :D Ainakin Mike oli jo siellä keekoilemassa ;) Sieltä sitten ensin roinakeskustelu siirtyi roina.da.ru:hun ja aika äkkiä hyytyi loppukin "keskustelu".

Ihan alusta asti on oltu mukana. Enää ei tule seurattua niin innokkaasti kuin vielä pari vuotta sitten. Yksi mikä tähän on vaikuttanut, on muutamien aktiivisten kirjoittajien häviäminen tai kirjoittelun väheneminen olemattomiin. Esim. bencher, hkuja, strong, Hannibal, Baarikello, Tomi, JJJ jne... Roina- ja voimapuolellakin on aika hiljaista nykyään. Samoin ruhl ei taida enää linkitellä.

Toinen seikka mikä tulee mieleen on palstalaisten keski-iän laskeminen alkuajoista ja tämä näkyy erityisesti treeni&ravinto -puolella. Aloittelijoiden osio onkin hyvä olla olemassa.

Pade sanoi:
Ihan alusta asti on oltu mukana. Enää ei tule seurattua niin innokkaasti kuin vielä pari vuotta sitten. Yksi mikä tähän on vaikuttanut, on muutamien aktiivisten kirjoittajien häviäminen tai kirjoittelun väheneminen olemattomiin. Esim. bencher, hkuja, strong, Hannibal, Baarikello, Tomi, JJJ jne... Roina- ja voimapuolellakin on aika hiljaista nykyään. Samoin ruhl ei taida enää linkitellä.

Toinen seikka mikä tulee mieleen on palstalaisten keski-iän laskeminen alkuajoista ja tämä näkyy erityisesti treeni&ravinto -puolella. Aloittelijoiden osio onkin hyvä olla olemassa.
Hohoo, hassua subjektiivista kirjoitusta, sillä hkuja kirjoittaa edelleen palstalla, vain eri nickillä.

Olen kummastellut tuota vanhoihin kirjoittajiin jämähtyneisyyttä, uusia on tullut moninkertaisesti ja helvetisti tosi hyviä kirjoittajia. Kummaa on myös, että kaipaat baarikelloa ja Hannibalia (kirjoitti noin viikko sitten viimeksi), koska harvoin näiltä kavereilta mitään asiaanliittyvää tuli.

Palsta uusiutuu myös käyttäjien puolella, voitko tosiaankin olettaa, että palstan tason luovat vain ne vanhat ja jos vanhat lopettavat, menee palsta alaspäin?

Mike sanoi:
Hohoo, hassua subjektiivista kirjoitusta, sillä hkuja kirjoittaa edelleen palstalla, vain eri nickillä.

Olen kummastellut tuota vanhoihin kirjoittajiin jämähtyneisyyttä, uusia on tullut moninkertaisesti ja helvetisti tosi hyviä kirjoittajia. Kummaa on myös, että kaipaat baarikelloa ja Hannibalia (kirjoitti noin viikko sitten viimeksi), koska harvoin näiltä kavereilta mitään asiaanliittyvää tuli.

Hannibal on viimeiseen puoleen vuoteen tainnut kirjoittaa kaksi viestiä. Ja kyllä sillä asiaa oli, tosin ymmärrän jos ylläpidolla ei niin ikävä sitä olekaan. Baarikello oli kieltämättä aika hankala, varsinkin lopussa.

Mike sanoi:
Palsta uusiutuu myös käyttäjien puolella, voitko tosiaankin olettaa, että palstan tason luovat vain ne vanhat ja jos vanhat lopettavat, menee palsta alaspäin?

En oleta näin, vaan kuten totesinkin, niin tämä on yksi seikka mikä näkyy kun on ollut pidempään mukana. Uusia hyviä kirjoittajia on tullut paljon ja palsta on edelleen ylivertainen muihin keskustelupalstoihin verrattuna. Mielenkiinnon lasku johtuu enimmäkseen vaan jäsenien määrän kasvusta jne.. mitä tulikin jo yllä mainittua.

Yksi mitä kaipaa on tietysti Hulkin kirjoitukset treenistä. No, ehkä en vain ole löytänyt niitä tredejä mihin hän kirjoittaa? Viimeksi tuli luettua Hulkin omaa versiota Dog Crap -systeemistä ja sen jälkeen en tiedä että miten hän treenailee. :)

Timba79 sanoi:
Enpä minä nyt huomannut että tässä Neutraalia olisi mitenkään nöyryytetty ja jotenkin tuntuu että tuskin Neutraali itsekään näin ajattelee?

Enemmänkin tuntuu siltä, että moderaattori ei saisi vittuiluun vastata takaisin koska on moderaattori. Vaan paska pitäisi jostain kumman syystä aina niellä mukisematta.
Tuossa ketjussahan kyse oli nimenomaan siitä, että sekä Tomi että Neutraali vittuilivat toisilleen. Sitten tuli kuitenkin sumu joka rupesi jakeleen varoituksia vain Neutraalille. Eli ilmeisesti huumorintaju loppui tai sitten hän ei uskonut Tomin kykenevän pitämään puoliaan.
:confused:
Eli tossa ei moderointi toiminut kovin loogisesti. Yleisesti ottaen linja on kuitenkin pitänyt eikä muita vastaavia esimerkkejä juuri nyt tule mieleen.

protsku sanoi:
Yksi mitä kaipaa on tietysti Hulkin kirjoitukset treenistä. No, ehkä en vain ole löytänyt niitä tredejä mihin hän kirjoittaa? Viimeksi tuli luettua Hulkin omaa versiota Dog Crap -systeemistä ja sen jälkeen en tiedä että miten hän treenailee. :)
Enpä ole reiluun puoleen vuoteen edes jaksanut enää pohtia ja analysoida treenijuttuja koska viimeiset 7 kk on tullut vedettyä yhdellä ja samalla Doggcrapp-ohjelmalla.

Pyhän yksinkertaisuuden ja perusjuttujen merkityksen näkee juuri tuosta, etten ole tarvinnut mitään muuta kuin sen yhden DC-treeniohjelman jota olen tahkonnut mitään sen kummempia analysoimatta jo 7 kk ja kehitys on ollut mielestäni parempaa kuin aiemmin monia erilaisia treenimenetelmiä käyttäessä.

Pecman sanoi:
Tuossa ketjussahan kyse oli nimenomaan siitä, että sekä Tomi että Neutraali vittuilivat toisilleen. Sitten tuli kuitenkin sumu joka rupesi jakeleen varoituksia vain Neutraalille. Eli ilmeisesti huumorintaju loppui tai sitten hän ei uskonut Tomin kykenevän pitämään puoliaan.
:confused:
Eli tossa ei moderointi toiminut kovin loogisesti. Yleisesti ottaen linja on kuitenkin pitänyt eikä muita vastaavia esimerkkejä juuri nyt tule mieleen.

Jep. Ja jos Neutraali kävi Tomia sanomaan nyrkkeilysäkiksi, en sitä tiennyt, koska se varmaan moderoitiin pois.

Ja Timba, mistäs tiedät ettei Neutraalille ole jäänyt mitään hampaankoloon?

Hulkki jossain ( :rolleyes: ) ketjussa vastaili fiksusti Miken provokatiivisiin kysymyksiin. Millainen tämä palsta mahtaisi olla, jos kaikki saisivat kirjoittaa niin kuin Mike ko. threadissa?

Berserker sanoi:
Hulkki jossain ( :rolleyes: ) ketjussa vastaili fiksusti Miken provokatiivisiin kysymyksiin. Millainen tämä palsta mahtaisi olla, jos kaikki saisivat kirjoittaa niin kuin Mike ko. threadissa?
No kerroppa nyt mitä hirvittävää mä olen tehnyt? Ja kerro samalla minkälainen tämä palsta olisi, jos tässä ei oltais tätä väännetty 4 vuotta? Kerrotko vielä kuka tässä on laittanut aikaansa eniten tämän palstan kehittämiseen?

Mike sanoi:
No kerroppa nyt mitä hirvittävää mä olen tehnyt? Ja kerro samalla minkälainen tämä palsta olisi, jos tässä ei oltais tätä väännetty 4 vuotta? Kerrotko vielä kuka tässä on laittanut aikaansa eniten tämän palstan kehittämiseen?

Uskon, että olet tehnyt tämän palstan eteen hirveästi töitä. Voisit myös näyttää ylläpidon(ja moderaattorien) esimerkkiä, miten keskustellaan asioista perustellen ja _fiksusti_.

Ja ei, emme ole pyhäkoulussa, mutta fiksu käytös on aina :worship:

Berserker sanoi:
Uskon, että olet tehnyt tämän palstan eteen hirveästi töitä. Voisit myös näyttää ylläpidon(ja moderaattorien) esimerkkiä, miten keskustellaan asioista perustellen ja _fiksusti_.

Ja ei, emme ole pyhäkoulussa, mutta fiksu käytös on aina :worship:
Esimerkkiä? Onko jossain kohtaa jossain tredissä paikallaan esimerkillinen toiminta minun puoleltani?

-Marchi- sanoi:
Ja Timba, mistäs tiedät ettei Neutraalille ole jäänyt mitään hampaankoloon?

Käy nyt lukemassa uudelleen tuo mitä kirjotin ja mieti sitten uudelleen mitä siinä tarkoitin. Mä en sanonut mitään tietäväni, vaan mitä asiasta ajattelin.

Ja en nyt tajua miksi tosta Mike vs. Hulkki väittelystä on joku maailmaa mullistava juttu tehty?

Pade sanoi:

Yhdyn kyllä kirjoittajaan osittain. Forumeiden ongelmahan on yleensä sen leviäminen käsistä jatkuvasti kasvavan henkilömäärän takia. Ja onhan se ehkä "kotoisampaa" kirjoitella kun tietää että palstalla pyörii parisataa heppua ja kaikki alkaa jo tuntemaan toisensa.

Kuitenkin toisaalta, suuri henkilömäärä antaa paljon positiivistakin tällaiselle forumille. Vaikka samoista asioista jauhetaan, niin aina jollakulla uudella jäsenellä on heittää joku uusi näkökanta asiaan mitä ehkä itse ja (ne ns. vakkarijäsenet) ei ole ajatelleet. Omasta mielestäni punttiharrastus on sellainen, jossa koko ajan oppii lisää ja aina kannattaa olla kuulolla. JA vaikka kymmeniä vuosia treenanneilla on enemmän kokemusta, niin en koskaan sulje pois ajatusta että jollain nuoremmalla kaverilla voisi olla hyviä ideoita. Ja yleensäkin on kiva lukea muidenkin mielipiteitä kuin ns. vanhempien jäsenten.

Ja EHDOTTOMAN POSITIIVINEN palaute menee ylläpidon suuntaan siitä että ovat antaneet aukaista uusia threadeja samoistakin aiheista. En tiedä mitään niin turhauttavaa kuin lähteä lukemaan 3 vuotta vanhoja thredeja alusta loppuun esim. kreatiinista ja miettiä mihin kohtaan sitä vastais ja kannattaako enää vastata ku kukaan ei jaksa kuitenkaan lukea koko viestiketjua läpi. Tottakait jos aihe on täysin sama kuin esim. viikko sitten kirjoitettu niin viestiketjut voi vaik yhdistää niinkuin on näköjään tehtykin välillä.

Roinaforumin ajoista asti ollaan oltu mukana ja kyl tä kaikesta huolimatta paras palsta on ja aika vaikea ois kuvitella kirjoittelua esim Jippiin voimaforumiin :D . Toivon itsekin ylläpidolta asiallisia vastauksia (vaikka omat ei aina olekaan)
ja enemmän VIP-jäsentenkin keskustelua treenipuolelle eikä sulkeutumista pelkästään omaan osioon vaikka suurin osa puoliammattilaisia varmaan onkin.
Mulla ei muuta tällä erää. Keep it going :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom