Pakkotoiston muuttuminen alkuajoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Olen palstaa seuraillut aktiivisesti ja osallistunut passiivisesti jo esihistoriallisista ajoista alkaen (kun roinaforum oli siinä kummallisessa osoitteessa jota en enää muista - blaah.da.ru tai jotain). Toki palsta on kehittynyt alkuajoista, jolloin panostus ei varmaankaan ollut samaa luokkaa, mutta jostain syystä oma kiinnostus viestien lukemiseen on laskenut. Miksi?

- Kamalasti threadejä samoista asioista
- Asialliset threadit täyttyy pian kaikenlaisista turhista huomautuksista ja viesteistä, jotka ei lisää mitään aiheen käsittelyyn

Vastaukset kysymyksiin löytyy onneksi vieläkin, mutta se vaan vaatii paljon enemmän paskan suodattamista (voimapuoli tuntuu pysyneen parhaiten kuosissa). Kaippa tämä on vaan kasvukipuja, mutta kuitenkin... Mites muilla pitempään seuranneilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, nuo mainitsemasi ilmiöt syntyvät automaattisesti palstan jäsen- ja viestimäärien kasvun myötä.

Itsehän en ole palstaa seurannut kuin apout puali vuatta, mutta todettakoon, että näin käy kaikille hyville foorumeille(ei sillä etteikö pakkis sitä vieläkin olisi).
Tästä hyvänä, ehkä parhaana esimerkkinä bomber-woorumi: se oli aluksi pienen porkukan foorumi, jossa kaikki tunsi toisiaan enemmän ja vähemmän(tietääkseni), kun kartsalla alkoi kuulua, että pomperit saavat älyttömästi nAisia, oli sinne muidenkin mentävä---> keskustelun laatu rapisi niin että hirvitti. Nykyään bomberhupparin käyttäjistä on iso osa mopopoikia, jotkai eivät "bomberismista" tiedä muuta kun sen, että se on IN ja H0T. Toivottavasti pakkispaidalle ei käy samoin. Olen puhunut, UGH.

Niin ja siis kuten mike ja hulkki totesi: kaikki johtuu viestien lisääntymisestä(eli mitään uutta en sanonut, mutta tulipahan turistua).

Jep. Pakkis on huomattavasti bomber-foorumia isompi ja aihealue on täysin eri, mutta kehityskaari on ollut tähän asti lähes identtinen. Korjaa jos olen väärässä, mutta pakkis/roinawoorumi oli aluksi pienen porukan foorumi, joka kasvoi hiljalleen kunnes räjähti mielettömän suureksi. Bomberit tekivät saman mutta eri mittakaavassa. Molemmilla on myös tullut sivussa pientä pisnestä, joka taitaa molemmissa tapauksissa olla nykyään muutaman aluillepanijan pääelanto.

Taitaa Bomber forumin ja Pakkotoisto Oy:n liikevaihtokin olla vähän eri mittakaavassa. Viestien lisääntyminen vaikuttaa aina osaltaan laatuun, mutta tehokas moderointi ehkäisee pahinta kaaosta. Mitä tulee taas tuohon maineeseen että Bomberilaiset saa naisia ja siksi jengi kantaa heidän huppareitaan, asiassa en näe kyllä yrittämälläkään yhteyttä Pakkotoistoon. Pakkotoisto on revennyt suureksi jo aikoja sitten, eikä vieläkään mitään isompaa hässäkkää ole tullut. Jos bomberit eivät saa hommaa pysymään hanskassa tuommoisella kävijämäärällä, niin eikö se osoita sinulle, että tämä forumi ainakin on hyvissä käsissä?

Nämä kaikki siis puheesi perusteella, itse en ole tutustunut bomberiin ja voi olla että tulkitset sitäkin vähän väärin.

Onhan tätä palstaa jo kohta pari vuotta tullut seurailtua ja kasvua tulee todellakin koko ajan. Mutta mun mielestä tää palsta vain paranee koko ajan. Osioita on tullut paljon lisää ja kenenkään ei ole pakko lukea edes sellaista osiota joka ei kiinnosta, eli se vähentää sitä mitä kenenkin mielestä on sitten sitä paskaa jota ei jaksa lukea.

Suurin ongelma on ehkä jotkut tunteita kuohuttavat aiheet, kuten nämä pedofiilitapaukset sun muut. Viestejä tulee aivan törkeän paljon muutamassa tunnissa ja keskustelussa mukana pysyminen vaatisi jatkuvan paikalla olemisen. Mutta itse aiheeseen, eli treenaamiseen ja siitä keskusteluun tämä ei mitään pahaa ole mielstäni tuonut.

Että minulta tulee vain :thumbs: suuresta kasvusta huolimatta.

Edit: pientä säätöä

kataq sanoi:
enemmän uusia juttuja. nykyää päivitetään vanhoja juttuja päivästä toiseen

En nyt halua olla mitenkään ilkeä, mutta sinunkin juttujasi seuranneena ehkä kannattaisi kuintekin vähän vilasta sinne peiliin ja ehkä vähän lukea näitä "päivänselviä juttuja" ja ottaa niistä jopa opikseen.

Timba79 sanoi:
Mutta itse aiheeseen, eli treenaamiseen ja siitä keskusteluun tämä ei mitään pahaa ole mielstäni tuonut.
Ei olekaan, tietokanta kasvaa kokoajan ja rajaamalla hakuja vain treenipuolelle, saa hetkessä massiivisen määrän dataa käyttöönsä. Monet uudet alueet ovat vain lisänä tarjontaan. Kasvun mukana on tullut myös erilaisia tapahtumia ja uusia täysin spesiaaleja osioita kuten Lakitoimisto.

Mike sanoi:
Ei olekaan, tietokanta kasvaa kokoajan ja rajaamalla hakuja vain treenipuolelle, saa hetkessä massiivisen määrän dataa käyttöönsä. Monet uudet alueet ovat vain lisänä tarjontaan. Kasvun mukana on tullut myös erilaisia tapahtumia ja uusia täysin spesiaaleja osioita kuten Lakitoimisto.

Ja esimerkiksi just tuo Lakitoimisto on aivan mahtava juttu. Vai keksiikö joku mistä muualta saa ilmaisia lakivinkkejä vähän asiaan kuin asiaan? Ja vielä ihan oikealta alan ihmiseltä, eikä mitään tyypillisetä internetmutupaskaa.

kataq sanoi:
enemmän uusia juttuja. nykyää päivitetään vanhoja juttuja päivästä toiseen

:offtopic:

Tähän on helppo ratkaisu, senkun vaikka kerran viikossa aloitat uuden mullistavan uuden triidin ja pakkotoisto pelastuu.

Delmonte, joka viihtyi viikonlopun historiaväännössä erittäin hyvin, niitä voisi olla enemmänkin...

Hep! Nyt olen ilmeisesti ilmaissut itseni vähän epäselvästi.

En ole yrittänyt sanoa, että pakkis olisi menossa huonoon suuntaan(joudun tosin myöntämään, että bomber-vertaukseni saattoi näin ymmärtää). Kehityskaari on vain ollut(mielestäni) erittäin samanlainen. Suurin ero tulee vertaamani B-foorumin suurimmasta heikkoudesta ja pakkiksen kovimmasta vahvuudesta; moderoinnista. Ja kuten Timbakin sanoi niin ei ole pakko lukea jos ei kiinnosta.

Mitä tulee tuohon nais-asiaan, niin koitin sillä vain sanoa, että uudesta motoristiryhmästä oli tullut ns. IN juttu. Olen myös pakkiksella välillä huomannut joillakin ajattelua, että pakkiksen lukeminen korvaa reenin.(kyllä, johtuu kävijämäärästä)

Enivei olen sitä mieltä, että pakkis on paras suomalainen "punttinettisaitti" johon olen törmännyt, ja tällä moderoinnilla se sellaisena varmastikkin tulee pysymään, kirjoitukseni ovat vain omia mietteitäni, lukekoot ketä kiinnostaa.

Koalitio number 1.

Pakkiksella näyttää säännöt menevän herkempään suuntaan, vaikka en ole aikojen alusta seurannutkaan.

Matsku sanoi:
Koalitio number 1.

Pakkiksella näyttää säännöt menevän herkempään suuntaan, vaikka en ole aikojen alusta seurannutkaan.

Selitäppä nyt mitä tämä herkempään tarkottaa?

Jos tarkoitat joidenkin sääntöjen tiukentamista, on se aivan luonnollista kun kävijämäärä kasvaa kasvamistaan. Isoon määrääm mahtuu myös aina näitä "mätiä yksilöitä" jotka sitten yhdellä kommentilla saavat koko ketjun pistettyä sekaisin. Tällaiset asiat on vain tehokkaammin kitkettävä pois kun porukkamäärä kasvaa. Vakikäyttäjät kyllä tietävät miten palstalla käyttäydytään.

Timba79 sanoi:
Selitäppä nyt mitä tämä herkempään tarkottaa?

Jos tarkoitat joidenkin sääntöjen tiukentamista, on se aivan luonnollista kun kävijämäärä kasvaa kasvamistaan. Isoon määrääm mahtuu myös aina näitä "mätiä yksilöitä" jotka sitten yhdellä kommentilla saavat koko ketjun pistettyä sekaisin. Tällaiset asiat on vain tehokkaammin kitkettävä pois kun porukkamäärä kasvaa. Vakikäyttäjät kyllä tietävät miten palstalla käyttäydytään.

Väittelyt lyödään lukkoon. Samoin rasittavia ovat nämä (vanha).. (offtopic) kommentit. Ymmärrän kyllä jos treenaukseen/ruokavalioon liittyviä juttuja
on pidettävä raiteillaan.

Ja mikäs se threadi olikaan jossa oli Hitleristä bodauskuvia _adolf bodaa tyyliin_ taidettiin lyödä aivan naurettavista syistä lukkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom