Pakkominä - keskustelua käyttäytymisestä foorumilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu
Aika avoimella linjalla liikutaan, kotisivu näkyy profiilissa, ja nimimerkki ei paljoa piilota, kun käytän samaa nimeä aivan joka paikassa (galtsu, youtube, muut foorumit) :D
Itsesensuuria en suuremmin harrasta, kuten en livenäkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä ole salaillut nimimerkkiä, tutut tietää. Vähemmän tututkin varmaan tietää, mutta eipä minua haittaa. Koetan kirjoittaa semmosta mitkä kestää päivänvaloa ;)

Millä alalla?

Olin liikuntakasvattajana nimeltämainitsettomassa nuorisojärjestössä. Jälkikäteen ei kyllä haittaa yhtään, että tuli lähdettyä sen verran nopeesti sieltä. Sieltä lähti yli 50% henkilökunnasta kävelemään seuraavan vuoden aikana, koska tuli erimielisyyksia järjestön perustajan ja hänen vaimonsa kanssa. :rolleyes:

Enpä ole salaillut nimimerkkiä, tutut tietää. Vähemmän tututkin varmaan tietää, mutta eipä minua haittaa. Koetan kirjoittaa semmosta mitkä kestää päivänvaloa ;)

Omalla kohdallani tällä päivänvaloasialla ei ole juurikaan väliä, ihan samoja horisen päin naamaakin. Enemmän on kyse siitä, että jos voisin paljastaa naaman + nimen vain niille, jotka tänne kirjoittavat, olisi asia eri. Pakkista lukee moninkertainen määrä porukkaa aktiivikirjoittajiin verrattuna, ja sellaisten ihmisten en soisi livenä yhdistävän minua ja nimimerkkiä. Sehän on melkein salakuuntelua. Tai sama asia kuin että nimimerkki X lukee nimimerkin Y mielipiteitä ketjussa A, mutta ei osallistu keskusteluun. Ketjussa B nimimerkki X vetää mukaan nämä Y:n muualla esittämät mielipiteet.

Vaikeahan tätä on selittää, mutta en esimerkiksi töissä edusta siviiliminääni, joka kirjoittelee Pakkikselle, vaan työnantajaani, joten ei kiinnosta tuoda henkilökohtaisia mielipiteitä työmaailmaan (työkavereille toki, joku saattaa nimimerkin jopa tietääkin). Osalla ihmisistä on lisäksi sellainen työ, että kaikki tiedot ovat salaisia ihan turvallisuussyistä (itse en näihin kuulu).

Muutaman kerran kun käy pakkiksen miiteissä ja tapaa muita, niin huomaa, ettei täällä tarvitse salaisesti kirjoitella jos omat mielipiteet edustavat sellaista suht selväjärkistä yksilöä ja pysytään lain kaidalla polulla. Periaatteessa pyrin kirjoittamaan Uwishin tyyliin, että samat asiat voisi sanoa kenelle tahansa pakkislaiselle myös miiteissä, ihan jo siitä syystä, että mulla on vuosien jälkeen pakkotoistosta niin hyvät kokemukset, että en tahdo apinoida täällä.

Sanotaan, että en salaa henkilöllisyyttäni, mutten myöskään mainosta avoimesti sitä ;)

Ei haittaa silti, vaikka kaikki oikean nimenkin tietäisi.

Olin liikuntakasvattajana nimeltämainitsettomassa nuorisojärjestössä. Jälkikäteen ei kyllä haittaa yhtään, että tuli lähdettyä sen verran nopeesti sieltä. Sieltä lähti yli 50% henkilökunnasta kävelemään seuraavan vuoden aikana, koska tuli erimielisyyksia järjestön perustajan ja hänen vaimonsa kanssa. :rolleyes:

Jepjep, ei mua tuo lafka kiinnostanutkaan, mutta ihmettelin vain että millä alalla pakkiksen lukeminen voi olla haitaksi :)

No enpä juuri itseäni mainosta. Joka foorumilla eri nimimerkki jne. Tosin nettitutuille saatan kertoa kuka ja mistä olen.

Syytä tähän en tiedä, en ehkä koe niin tarpeelliseksi kertoa kuka ja mistä olen, koska sillä ei minun "nettielämässäni" ole juurikaan merkitystä. Kait sitten olen sitä sukupolvea kenellä ei ole netissä juurikaan sosiaalista elämää.

Itsellä ei ole ollut mitään tarvetta paljastella henkilöllisyyttä tai muutenkaan mainostaa itseään, kun pääasiassa tarkoituksena on ollut vaan saada vinkkejä reenailuun ja ravintoasioihin ja muuten vaan lueskella mielenkiintoisia säikeitä. Yleensäkin foorumeilla olen aina enemmän passiivisessa roolissa.

Sillä ei ole niin väliä, jos joku tuttu tunnistaa minut vähien juttujeni perusteella. Samoista asioista sitä tulee välillä juteltua siviilissäkin, joten ei haittaa ollenkaan.

Kyllä voi sanoa että meikäläinen salaa henkilöllisyytensä, muutenhan sitä kirjoittaisi omalla etu -ja sukunimellään.
Olen netissä paljastanut vain sen että asun Kotkassa ja sekin tulee ilmi ainoastaan asia yhteydessä.

Netti on ainoa paikka josta löytyy keskustelua asiasta kuin asiasta ja kukaan ei näe kuin mielipiteesi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom