Pakkominä - keskustelua käyttäytymisestä foorumilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu
Pakkotoistolta löytyy kirjoittajia moneen lähtöön, tietyt henkilöt esiintyvät oikeilla nimillään tai nimimerkin/blogin perusteella henkilöllisyys selviää nopeaan. Threadiin olisi mukava saada vastauksia, miksi joku esiintyy laajemmin tuoden itseään esille netissä tai miksi osa suojelee yksityisyyttään visusti.

Välillä tulee itselle esim. salilla hieman urpo olo kun melkein päivittäin tulee luettua vaikka kanssatreenajaan blogia, mutta mitään ei viitsi sanoa. Onko jengillä hyviä tai huonoja kokemuksia netissä riehumisesta. Likaisia privaviestejä? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Threadiin olisi mukava saada vastauksia, miksi joku esiintyy laajemmin tuoden itseään esille netissä tai miksi osa suojelee yksityisyyttään visusti.

Ei oo mitää syytä salata henkilöllisyyttä.
http://www.youtube.com/user/lunpako

En nyt ton laajemmin periaattees levittäydy missää mut kaikki tuntuu silti tuntevan ja/tai tietävän joka paikas.
Ja irc-galleriassaki onpi... Miks sitä henkilöllisyyttä pitäis salailla, jos mitää ei oo tehny.

Ei oo mitää syytä salata henkilöllisyyttä.
http://www.youtube.com/user/lunpako

En nyt ton laajemmin periaattees levittäydy missää mut kaikki tuntuu silti tuntevan ja/tai tietävän joka paikas.
Ja irc-galleriassaki onpi... Miks sitä henkilöllisyyttä pitäis salailla, jos mitää ei oo tehny.

:offtopic:, mut jätkä vetää kovaa settiä tossa videossa joka tohon ilmestyy, :thumbs:

Anonyymisti on helpompi puhua asiasta kuin asiasta. Siinä missä elävässä elämässä harkitsee tarkasti kelle puhua omista ongelmistaan, voi foorumilla avautua täysillä miettimättä kuka omia kirjoituksia lukee tahi mitä siitä seuraa.

Ei ole omalla kohdallani ole vielä tullut hirveästi tarvetta anonymiteetille, mutta onpahan mahdollisuus kirjoitella aiheesta kuin aiheesta ilman, että tarvitsee sen suuremmin miettiä kuka sitä lukee.

Mulle on sanottu parikin kertaa, että olen livenä ihan erilainen kuin netissä :rolleyes: (positiivisessa mielessä :D) Se pitääkin paikkansa ja toisaalta juuri siksi tykkään edes vähän suojella anonymiteettiäni. Voi sanoa asioita vapaammin, kun ei tarvitse miettiä että joku tuttu lukee. Tosin viime aikoina on anonymiteetti karissut reippaasti, mutta seuraukset ovat olleet pelkästään positiivisia :) Ei mua periaatteessa enää haittaa, vaikka joku tunnistaisi.

Siinä vaiheessa kun pariin ihmiseen täällä tutustui oikeassa elämässä, laskin omat suojamuurit maan tasalle. Lärvi näkyy suunnilleen sadassa eri kuvassa niin päivyrissä kuin profiilissakin. Joskus sitä naureskeleekin itse kuinka aasina esim. pakkista selaavat oman salin jannut mua pitävät, mutta ihan turha ressata. Käyttäytyminen on muuttunut ehkä siihen suuntaan, että nykyään olen netissäkin enemmän oma itseni. Tykkään hassutella.

En voi sanoa että ainakaan huonoja kokemuksia olisi. Kuulun varmaan niihin ihmisiin jotka eivät erityisesti piilottele nimimerkin takana, koska sen mitä kirjoitan, voisin sanoa myös reaalielämässä kasvotusten. Useita pakkislaisia olen jo tavannutkin, eikä ole tarvinnut miettiä mitä kaikkea on tullut kirjoitettua. Helpottaa elämää. Minulla ei siis ole olemassa "pakkisminää" ja "reaaliminää" erikseen, vaikka täällä olen "pelkkä" nimimerkki ja oikeassa elämässä oikea nimi. (edit. tai näin ainakin itse kuvittelen, toivottavasti en ole väärässä..:D)

näin omalla naamalla esiintyessä hirvittää kyllä välillä ne kaikki isot ja likaiset sammakot joita on tullut suustaan päästeltyä. mutta tekeehän sitä virheitä oikeassakin elämässä. pitää olla armollinen itselleen.

feispuuk oli oikeastaan se joka aiheutti anonymiteetistä luopumisen. siellä on jotenkin huomannut, että kaikki on ihan normaaleja ihmisiä joilla on työ, perhe ja kaveripiiri. netti ja virtuaalinen kommunikaatio on tulevaisuuden juttu ja on jo aika arkipäiväistää se.

uskon myös, että kun on omalla naamallaan ja inhimillisenä ihmisenä esillä, niin kohtaa vähemmän kiusaamista tms. lieveilmiöitä ja toisaalta omakin suu pysyy paremmin supussa ja käyttäytymisen säätely muistuttaa enemmän live-elämän normeja. koskee siis yhtä lailla itseäni kuin muita.

Omalla nimellä alusta asti ollut mukana. Välillä on tosin ollut taukoja kirjoittelusta, mutta silloinkin on tullut taustalla roikuttua. Ei mulla ainakaan ole ollut tarkoitus tuoda itseä esille, mutta toisaalta en ole missään foorumilla ollut anonyymillä nikillä. Kerran on tullut potkut duunista pakkikselle kirjoittelun takia ja silloin tuli mietittyä, että on mennyt homma vähän överiksi työnantajan puolelta. En mä jaksanut siitä sen kummemmin stressailla, mutta kaipa sitä vähän miettii nykyään, että mitä kaikkea täällä kirjoittelee..

Itsekkin tuli aikaisemmin pidettyä aika tiukasti kiinni anonymiteetistä. Eikä profiilissa, saatikka muuallakaan, ollut kovinkaan henkilökohtaisia tietoja.
Nykyään löytyy nimi ja pikaviestiosoite jokaisen viestin yhteydestä, sekä naamasta kuvia epäsiveellisessä varustuksessa vip-puolelta.
Muista yleisistä kuvagallerioista taasen olen pysynyt erossa.

Enpä ole huomannut "kaapista tulemisesta" mitään haittaa olevan. Pikemminkin vapauttava tunne.
Ehkä jonkin verran enemmän joutuu miettimään mihin kirjoittaa ja mitä kirjoittaa. Samalla lailla kun oikeassakin elämässä tulee ajateltua ennen kuin puhuu typeryyksiä tai liian henkilökohtaisia asioita.

Minäkään en henkilöllisyyttäni salaile, vaikka en sitä avoimesti missään kerrokaan. Pakkisristeilyllä ja pikkujouluissa olen ollut ja on hauska, kun ihmiset on olettanut minusta jotain ihan muuta kuin mitä sitten olen :D

Aika äkkiä sitä minut tunnistaa, jos vaan tietää oikeasta elämästä.

Hauskin identiteettikiinnijäänti oli joskus töissä, kun olin unohtanut logata ulos yhteiseltä koneelta ja työkaveri ihmetteli, kun oli joku jo logannut sisään pakkikseen. Aika äkkiä oli päätellyt 1+1 ja sitten laittoikin privaa, jossa kertoi, että jäin kiinni :)

Muistelin että tästä oli joskus puhetta ja menikin aikaa kun löysin threadin jossa viitattiin siihen että miksi osa pysyy nimimerkkinsä takana tai ei halua omaa kuvaansa vaikka avatariin jolloin naama ja kirjoitukset henkilöityisivät.
Seuraavassa on hyvin kiteytetty asia:
Tuosta oman naaman kuvan käytöstä: vip-puolella voisn aivan hyvin käyttää omaa nassua.... Mutta, minulla firmani henkilöityy aika vahvasti minuun ja tahdon pitää työ- ja vapaa-ajanminäni erillään toisistaan. Työssäni olen puhtaasti huora, joka antaa sydämensä ja sielunsa jokaisen maksavan asiakkaan käyttöön.

Työn ulkopuolisessa maailmassa minulla on poliittisia, moraalisia ja uskonnollisiakin arvoja, jotka ovat minulle henkilökohtaisia juttuja ja joista en tahdo keskustella työaikana, en työntekijöiden tai asiakkaiden kanssa. Netti ja Pakkotoisto ovat minulle vapaa-ajanminän aluetta ja en tahdo keskustella täällä esittämistäni mielipiteistäni työaikanani... Näin hankalaksi se menee kun myy sielunsa ja perseensä mammonalle

Omalla nimellä alusta asti ollut mukana. Välillä on tosin ollut taukoja kirjoittelusta, mutta silloinkin on tullut taustalla roikuttua. Ei mulla ainakaan ole ollut tarkoitus tuoda itseä esille, mutta toisaalta en ole missään foorumilla ollut anonyymillä nikillä. Kerran on tullut potkut duunista pakkikselle kirjoittelun takia ja silloin tuli mietittyä, että on mennyt homma vähän överiksi työnantajan puolelta. En mä jaksanut siitä sen kummemmin stressailla, mutta kaipa sitä vähän miettii nykyään, että mitä kaikkea täällä kirjoittelee..

Ihan vaan uteliaisuudesta, tuliko potkut sen takia mitä kirjoitit tänne vai sen takia että yleensäkin kirjottelit työajalla netissä?

Eipä hirveästi jaksa stressailla. Ihan sama ihminen täällä ja "normielämässä" ja kuten Uwish ja joku muukin totesi niin ihan samat asiat voi sanoa livenä mitä täälläkin. Joskus tulee ehkä lipsautettua jotain tunnustuksia mitä ei ehkä pitäisi, mutta niinhän niitä tulee sanottua luonnossakin eli so what :) Mitä sillä loppujen loppuksi on merkitystä.

Joo mua ei ainakaan kiinnosta tunnistaako vai ei..
Eipä mua varmaan kukaan teloita siitä hyvästä jos vähän vittuilen ja päätäni täällä räävin heheh..
mä oon mää ja skäpädäpädää :))

Minulla on tälle foorumille ainoana eri tunnus kuin muilla foorumeilla, joille kirjoittelen ja täällä olen myös tarkoituksella pyrkinyt välttämään oman henkilöllisyyden esiin tuomista. Tavallaan on kiva, kun on edes yksi foorumi, jolle voi kirjoitella täysin anonyyminä henkilökohtaisiakin asioita miettimättä lainkaan, kuka tuttu senkin viestin lukee tai on lukematta.

:offtopic:, mut jätkä vetää kovaa settiä tossa videossa joka tohon ilmestyy, :thumbs:
Kiitoksii. Se oli silloin ku oli viel nuori (heh, vuosi sit :P), vahva ja notkea ;)

EKuulun varmaan niihin ihmisiin jotka eivät erityisesti piilottele nimimerkin takana, koska sen mitä kirjoitan, voisin sanoa myös reaalielämässä kasvotusten.

Sama juttu täällä(kin).

Pakkiksen nimimerkin taitaa tietää avokki ja pikkuveli. En nyt varsinaisesti nikkiäni peittele, mutta koska sitä muut ole erikseen kysynytkään, niin ole kokenut tarpeelliseksi sitä erikseen kuuluttaa.

Kiitoksii. Se oli silloin ku oli viel nuori (heh, vuosi sit :P), vahva ja notkea ;)
Ihan uteliaisuudesta, millä treenillä olet tuohon päässyt että esim. seinää vasten heität takaperinvolttia ym?

Jos ei puhuttaisi muusta kuin treenaamisesta ja kaikesta yleisestä niin voisin keskustella ihan omalla nimelläni ja laittaa vaikka kuviakin kehityksestä. Lähinnä nuo muut henkilökohtaisemmat keskustelut on varmasti syy miksi moni muukaan ei halua julkisesti esittäytyä, etenkin jos on yhtään puhunut yksityisasioistaan. Itsehhän en suuremmin ole avautunut mutta olen huomannut että tämä foorumi on siitä harvinainen että täällä on sen verran hyvä yhteishenki että ongelmissa olevia autetaan ja tietämättömiä neuvotaan asiallisesti. :thumbs: :kippis1: :5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom