PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, eikä minun puolesta tarvitse ollakaan

idea ihan hyvä, mutta toteutus ontuu pahasti

Niinhän sitä itkettiin iPhonestakin ja nyt sitten joka valmistaja apinoi sitä. Ei mee kauaa kun jollain on tommoinen, mutta paskalla käyttiksellä. Jengi on kyllä aina niin läpinäkyvästi vastaan, aivan sama mitä Apple veivaa ulos.

Siis ei ole vastaavaa? Kyllähän esim. uusin archos 9 hakkaa tuon mennen tullen. Kyllä niitä tuotteita on jos tsekkailee teknofoorumeita. Androidialustaisiakin vyöryy kohta miljoonia nimenomaan näille samoille markkinoille. Ei se ettei niitä suomessa näy ole mikään kriteeri. Tai se ettei ole hypeä, kyllä ne muutkin osaa vempeleitä rakentaa mutta apple kyllä osaa hyvin ne markkinoida, siitä propsit.

archos9hands.jpg

Niinhän sitä itkettiin iPhonestakin ja nyt sitten joka valmistaja apinoi sitä. Ei mee kauaa kun jollain on tommoinen, mutta paskalla käyttiksellä. Jengi on kyllä aina niin läpinäkyvästi vastaan, aivan sama mitä Apple veivaa ulos.

iPhone on loisto laite, itsellä nytkin käytössä, tuo vaan olisi pitänyt olla vähän enemmän kuin levitetty iPod touch. Varmaan löytyisi omalta sohvapöydältä, jos siinä olisi oikea OS X, eli multitasking ja flashi toimisi niinkuin pitää, tuo on kuitenkin ihan tietokoneen hinnoissa. Vaikka 64 gigaa varmaan riittää tuollaiseen, niin muistikorttipaikka on itselleni ehdoton.

mutta apple kyllä osaa hyvin ne markkinoida, siitä propsit.

Iphonen jälkeen se tehdään melkein heidän puolestaankin, which is nice.

Vähän yli 2 vuotta on minulla iphone ollut käytössä ja alussa ensimmäinen 2G oli uskomaton laite, kun ei noita suomessa ollut minun osto hetkellä kuin vasta ehkä muutamia kymmeniä. Ei mahda samanlaista uutuuden viehätystä, käytön mullistusta, ihmisten ihmettelyä ja kateutta herättää mikään uusi puhelin samallalailla vähään aikaan, niin kuin ensimmäiset iphonet teki aikanaan. Tatti puolihölmönä silti odotellaan uutta iphonea.

Totta. Nyt lähinnä on noloa jos jamppa hakee kaupasta iPhonen ja alkaa sitä esittelemään vallankumouksellisena luurina, pari vuotta myöhässä. Siinä mielessä hassua että palstoilla vielä jaksetaan hämmentää tätä ikivanhaa huttua.

Teknisesti laite on varmaankin erinomainen (en jaksanut käydä lafkan sivuja läpi, kun oli niin paskat :) ), mutta ei vain toimi windows kosketusnäytöllä. En väitä että OS X:ään toimisi. Olen muutamaa kosketus näytöllistä seiskaa näprännyt ja ei oikeasti toimi.

Eli tolla paskalla ei tee mitään.

;)

Edit. En osaa käyttää vielä foorumia. Viesti oli siis vastaus tohon Archoasaoshfass ysiin.

Edit. Jaksoin katsoa googlen toisen hitin, toi laite on ihan vitsi. En siis hehkuta myöskään Ipadin puolesta, mutta Arcsfjksjf ysin voi unohtaa.
http://www.youtube.com/watch?v=AjwRIreZHLE

Samaa mieltä RautaPerseen kanssa. Mun mielestä silloin on oikea asenne jos löytää joka värkistä vikaa, näin se pitää ollakin ;) Antaa firman edustajan kehua tuotettaan, kuluttajan osa on haukkua ja kyseenalaistaa jutut.

Siis edelleen sanon sen mitä sanoin tossa aikaisemminkin.

Laite olisi todella varmasti tulossa tänne, jos siihen vaan tulisi moniajo ja flässi-tuki... Itse käytän töidenkin puolesta sivustoja, missä pitää olla fläsh-tuki, joten jos se saataisiin pelittämään ja moniajo messiin, niin johan kelpaisi. Mulle on ihan sama onko tossa jotain helvetin kameroita tai muita portteja, kun en näe niille tarvetta kannettavassa kosketusnäytössä. Myöskin jotkut muinaisajan SD-korttipaikat tai muut saakin heivata vittuun, kun sellasia kukaan kuitenkaan käytä...

Tiedot saa aina siirrettyä langattomasti ja webkamerat yms turhia, mutta se FLASH ja MONIAJO!

Edit: Edelleen kuitenkin luotan, että OS 4.X päivitykset tuovat noihinkiin ongelmiin ratkaisun ja silloin voin vapaasti iskeä ja hakea lelun itselleni...

Kyllähän tuo puutteiden lista on aika tyrmäävä:
http://mashable.com/2010/01/27/ipad-whats-missing/

Semmonen pikku bugi tuossa listassa että assisted GPS tarkoittaa GPS:sää jossa sateliittien tiedot haetaan datayhteydellä serveriltä, jolloin laite saa fixin nopeammin. Matkapuhelinverkon tukiasemien avulla tapahtuva paikannus taas ei ole GPS:sää nähnytkään...

Piru kun se moniajo ja flash tuohon tulisivat niin vehje olisi hankintalistalla välittömästi. 15" läppäriä ei koko aikaa jaksa raahata mukana ja miniläppäri XP:llä on ......

Omasta mielestäni pointti ei ole se, että mitä tuosta puuttuu tai mitä siinä pitäisi olla vaan ehkä enemmänkin se mihin tuolla laitteella pyritään. Näyttävä ja helppokäyttöinen viihdelaite se varmasti tulee olemaan siitä ei ole epäilystäkään. Lisäksi mieleen tuli kun uusi SDK mahdollistaa tehdä suuremman resoluution ohjelmia sekä Applen oma CPU tuossa pyörii niin näitä on helppo hyödyntää sitten siinä seuraavassa iPhonessakin johon voi taas viilata speksejä ylöspäin ja tuoda lisää ominaisuuksia.

Harmi kun en löydä yhtä artikkelia aiheesta enään mutta sen suurin pointti oli seuraavaa. Tämä laite ei overläppää millään tavalla oikeastaan iPhonea tai Macbook laitteita. Eli kyse ei ole siitä, etteikö tähän olisi tahdottu/voitu pistää esim. kameraa vaan siitä, että Applen toimintahan tähtää siihen jotta kuluttaja ostaa Apple-kokonaisuuden jossa yksi laite ei tee kaikkea vaan yksittäiset laitteet tekevät rajatun määrän asioita helkkarin hienosti/hyvin.

http://mashable.com/2010/01/28/what-we-learned-about-apple-yesterday/ Mashable kirjoittaa ihan mielenkiintoisesti siitä, mihin tämä laite oikein on tarkoitettu. Applen strategia on jotakuinkin 180 astetta eri suunnassa kuin Nokian. Siinä, missä Nokia pyrkii täydelliseen konvergenssiin laitteiden välillä, Apple keskittyy sisällön kuluttamisen sitouttamiseen tietyille platformeille. Tästä on tulossa mielenkiintoinen testi, kumpi on oikeassa - tai ehkä molemmat ovat.
Artikkeli tuo kyllä esille pienen ongelma tuossa Applen ajattelussa. Kuulostaa siltä että Apple rajoittaa tietyt ominaisuudet tiettyihin laitteisiin, eli toisin sanoen pitää ostaa iPhone, iPad, ja iMac jos haluaa kaikkea tehdä. Ei se mun mielestä ole väärin että saisi samassa laitteessa kaiken... edes suhteellisen samanlaiset ominaisuudet, eli jossain toisessa laitteessa on sama feature mutta ei ehkä niin hyvä kuin siinä mihin se oikeasti kuuluu.

http://www.engadget.com/2010/01/06/the-hp-slate/ Mike, kyllähän näitä tabletteja on tulossa. HP:n kehittämä on ollut valmis jo pari vuotta, mutta epäilivät aluksi, että hinta olisi ollut liian kova ja ovat olleet odottavalla kannalla. Markkinoille se on tulossa nyt kun hinta on saatu viilattua kohdilleen - multitouch, täysiverinen Windows7 sen perusteella, mitä olen kuullut.

Applella on ihan oma bisnesmalli, jota muiden on turha kopioida. Se mikä toimii omppufirmalla ei onnistu muilla. Apple on sisältöfirma näiden mobiilien laitteiden osalta. Minua kuluttajana haittaa, että vaikka käyttökokemus olisikin miten erinomainen tahansa (iPod mullisti matkustamismukavuuteni aikoinaan), laitteen valmistaja tietoisesti rajoittaa mahdollisuuksiani tehdä useampia kuin yhtä asiaa (tai yhdentyyppistä asiaa) kerrallaan. Mielestäni on aika kummallista, että tuollaisessa tabletissa ei ole USB-liitintä, flash-tukea eikä edes moniajoa, jos se on internetkäyttöön tarkoitettu. En näe siinä mitään lisäarvoa toistaiseksi omille kulutustottumuksilleni. 13-tuumainen läppäri ja N900 tekee kaiken saman ja enemmän. Kummastakaan en voisi luopua tuon ostaessani ja lisärautaa en kotiini halua. Raudan määrä on ihan riittävä salilla ja vitamiinikaapissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom