PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos prosessi pyörii jo, kokeile tätä:
Koodi:
renice -n 10 <PID>
Positiivinen arvo pudottaa prosession suoritusprioriteettia, ja negatiivinen nostaa sitä.

Osaako joku auttaa? Macciin ilmestynyt jokin haittaohjelma. Safari 10.0 käynnistyy aika-ajoin itsekseen ja menee mainossivuille. Tekee samaa myös kesken selailun ja on todella turhauttava. Macceihinhän ei pitäisi näitä tietääkseni tulla? Malwarebytes löysi ja poisti jonkin haittaohjelman, mutta ongelma ei poistunut. Olen myös katsonut ettei Safarin laajennukset/liitännäiset valikossa ole mitään sinne kuulumatonta. Miten saan tämän pois=?

Macceihinhän ei pitäisi näitä tietääkseni tulla?
Tuo on toki ihan bullshittiä.
Huomattavasti epätodennäköisempää se on, ja kun Windows puolellakin suurin osa ei ikinä törmää haittaohjelmiin niin Macilla se on sitten jo hyvin harvinaista.

Onkos mahdollista että joku aivan muu softa tekee tommosta, eli joka olisi tullut jonkin ohjelman mukana? Eli onko applications alla jotain erikoista softaa. Eli ns. "crapware", jotka ovat kuulemma jo myös Macin puolelle rantautuneet.

Onkos mahdollista että joku aivan muu softa tekee tommosta, eli joka olisi tullut jonkin ohjelman mukana? Eli onko applications alla jotain erikoista softaa. Eli ns. "crapware", jotka ovat kuulemma jo myös Macin puolelle rantautuneet.

Kävin sovellukset-kansion kamman kanssa läpi, mutta eipä löytynyt mitään epäilyttävää. Liekkö tuo auttais asentaa Safariin joki AdBlocker-tyyppinen liitännäinen? Eihän se sitä alkuperäistä crapwarea poista, mutta estäisköhän hyökkäämästä

Hohhoijaa mitä uudistuksia. Mikä helvetti Applen tuotekehitystä vaivaa? Microsoftilla oli jo parempi läppäri eikä tämänpäiväinen muuttanut voimasuhteita (Surface Pro vs. MacBook), ja eilisen jälkeen MS otti hirmuisen kaulan desktopillakin (Surface Studio vs. iMac). Applella ei myöskään VR/AR-puolella tarjolla mitään. Pitää kohta vaihtaa OSX:sta takaisin Windowsiin.

Kyllä mä oon ootellut uutta macbook prota ajatuksissa päivittää vanha ja ihan ookoohan tuo oli. Kunnes katsoin hinnan. Saako noihin vielä itse vaihdettua kovalevyn? Halvin malli vois mennä muuten, mutta 512 alkaa olla ihan pakollinen, tai sitten tarvii kotiinkin alkaa viritellä jo fileservereitä.

Hyvin onnistuu uuden iPonyn liittäminen uuteen macbookkiin? Kyllähän sitä looneytunesia aina silloin tällöin tarvitsee, kun päivitys sekoittaa koko puhelimen ja pitää palautetella :D

"Apple = Dongle Mess

3.5mm headphone jack gone. Apple: "Nope, Dongle"
Traditional usb. Apple: "Nope, Dongle"
SD Card slot: Apple: "Nope, Dongle"
HDMI port: Apple: "Nope, Dongle"
Function keys. Apple: "Nope, Touch"

Apple, Holy FUCK. I’m not trying to carry 5+ dongles everywhere."

Kyllä mä oon ootellut uutta macbook prota ajatuksissa päivittää vanha ja ihan ookoohan tuo oli. Kunnes katsoin hinnan. Saako noihin vielä itse vaihdettua kovalevyn? Halvin malli vois mennä muuten, mutta 512 alkaa olla ihan pakollinen, tai sitten tarvii kotiinkin alkaa viritellä jo fileservereitä.
Tämän perusteella vaihto saattaa onnistua: http://blog.macsales.com/38440-ssd-in-late-2016-entry-level-macbook-pro-removable, mutta kannattaa odotella vaihtokittiä ohjeineen ennen ostoa. Melkoista kikkailua näyttäisi vaativan. Edellisen generaation laitteissa on SD portti, johon saa kätevästi adapterin kanssa muutaman sadan gigan microSD-kortin toiseksi massamuistiksi. Lisätilaa saa siten paljon halvemmalla.

Hyvin onnistuu uuden iPonyn liittäminen uuteen macbookkiin? Kyllähän sitä looneytunesia aina silloin tällöin tarvitsee, kun päivitys sekoittaa koko puhelimen ja pitää palautetella :D

"Apple = Dongle Mess

3.5mm headphone jack gone. Apple: "Nope, Dongle"
Traditional usb. Apple: "Nope, Dongle"
SD Card slot: Apple: "Nope, Dongle"
HDMI port: Apple: "Nope, Dongle"
Function keys. Apple: "Nope, Touch"

Apple, Holy FUCK. I’m not trying to carry 5+ dongles everywhere."
Toivottavasti jo seuraavat iPaditkin tulevat USB-C:llä, niin sen jälkeen ensimmäistä kertaa historiassa puhelin, tabletti ja läppäri lataisivat samasta liittimestä, joka siirtää myös äänen ja videon.

Time Capsule on joka tapauksessa hyvä olla jo pelkästään varmuuskopioinnin vuoksi.

Mulla on 13" Macbook Air työkoneena. Tässä on MagSafe, 2x USB, 3.5mm kuuloke, SD-korttipaikka, ja DisplayPort. Nämä kaikki on uudessa hinnat-alkaen Pro mallissa (ilman touchID:tä) korvattu kahdella USB-C:llä ja yhdellä 3.5mm audioliittimellä. Eli toisin sanoen voit joko ladata puhelinta tai sitten kytkeä läppäriin ulkoisen monitorin, ellet sitten hanki USB-C hubia.

Air, joka on huhujen mukaan poistumassa valikoimasta, maksaa dollareissa tonnin, ja tuo alin käyttökelpoinen Pro (Touch ID:llä) $1,800.

Joo tuo uusi pro on aika no-go. Miksi menivät paskomaan hyvän tuotteen, ei tuo olisi tarvinnut kuin vanhoihin kuoriin tekniikkapäivityksen, mutta v*ttu kun on pakko aivan väkisin keksiä jotain uutta. Olisivat pitäneet airin kevyenä ja portittomana ja proon proona, hyvillä spekseillä ja kaikilla hilppeillä. Nyt vois toki hommata edellisen mallisen laitteen jos sattuis löytymään tarjouksesta...

Oikeastaan voisi kyllä harkita windowssiin siirtymistä. Surface tai Dell XPS, onko muita suositeltavia?

ThinkPad X1 Yoga, Surface Pro, SurfaceBook, Dell XPS -sarja.. Onhan näitä vaihtoehtoja - mikä onkin PC -puolen vahvuus.

Macbook Pro:ni kovalevyä koitin tyhjentää ja onnistuin samalla poistamaan koko käyttöjärjestelmän. Ja koneen nyt avaa niin ruudulla näkyy vain vilkkuva kysymysmerkki. CD levyjä ei löydy joilta voisin käyttöjärjestelmän uudestaan asentaa, joten tietääkö kukaan voiko sen käyttiksen ladata joltain sivustolta tikulle jonka kautta sitten sen asentaisi vai miten tässä pitäisi edetä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom