PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jännää, mulla on mid2010 mbpro (tosin vaihdoin SSDn tilalle ennen kuin edes käynnistänyt konetta) ja parantunut vain, etenkin Mavericks ja Yosemite... En tosin tee mitään erityisen raskasta, lightroomattu ja photari on ne jotka saa tuulettimet huutamaan, en ole huomannut eroa näiden suorituskyvyssä. Peruskäyttö (surffailu, fb, nettipokeri) tuntuvat toimivan rivakasti ilman empimisiä jopa aiempaa paremmin. Empiirisiä tuntemuksia, ei ole lukuja näyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just kokeilin käynnistämist ni karkeasti sanottuna melkein puolet kauemmin kestää käynnistyminen ku mitä on parhaillaan käynnistynyt aikasemmilla käyttöjärjestelmillä. Tämäkin siitä huolimatta, että nyt on käytössä samsungin 850 pro SSD 256 Gt entisen Kingstonin halppis 120 Gt SSD:n tilalla.

On kyllä tullut asennettua raskaita ohjelmia, kuten Premiere pro, After effects ja Final cut sen jälkeen, mutta ei kai niillä pitäisi nyt niin paljon olla vaikutusta koneen käynnistymiseen? Photoshopit ja Lightroomit ja ym. on ollut aina.

Just kokeilin käynnistämist ni karkeasti sanottuna melkein puolet kauemmin kestää käynnistyminen ku mitä on parhaillaan käynnistynyt aikasemmilla käyttöjärjestelmillä. Tämäkin siitä huolimatta, että nyt on käytössä samsungin 850 pro SSD 256 Gt entisen Kingstonin halppis 120 Gt SSD:n tilalla.

On kyllä tullut asennettua raskaita ohjelmia, kuten Premiere pro, After effects ja Final cut sen jälkeen, mutta ei kai niillä pitäisi nyt niin paljon olla vaikutusta koneen käynnistymiseen? Photoshopit ja Lightroomit ja ym. on ollut aina.

Ei maalaisjärjen mukaan pitäisi vaikuttaa, ellei nuo aukea ns automaattisesti koneen käynnistyessä? Itse olen alkanut miettimään OSX downgreidausta johonkin aikaisempaan versioon, ehkäpä juuri Lioniin tai jopa Snow Leopardiin, kun näistä ns. uusista ominaisuuksista en tarvitse kuin imessagea ja facetimea.

Mulla mid-2010 macbook pro ja ihan hienosti skulaa. Jotkut facebookin videot ei oikein pyöri, mutta en osaa sanoa mistä se on kiinni. Tosin oon vaihtanut SSD-levyn joka nopeutti konetta aika mielettömästi. Jossain vaiheessa ilmeni lagitusta, väripyörää ja tuulettimen surrausta, olisko ollut mountain lionilla? Viimeisimmästä ei mitään moitetta.

Olipas päivä, meni lopullisesti hermot Yosemiteen ja muutenkin jotenkin kaipasin sitä dockin 3d luukkia. No, tulipa palattua ensin Lioniin ja siinä kaipasin kuitenkin iMessagea. Siitä sitten Mountain Lioniin, jossa kaipasin FT Audiota, mutta ML pyöri kyllä aivan älyttömän hyvin. No, pistettiinpä nyt sitten Maverics vielä puhtaana ja annetaan sille mahdollisuus. Jos ei skulaa niin sitten takuuvarmaan Mountain Lioniin takaisin :)

Minua on alkanu pänniä tämä wifin katoaminen/pätkiminen Macbook prossa. Jaan iphonesta netin kodin laitteisiin ja ainoa joka jostain syystä jumittaa on kannettava. Erittäin ärsyttävää

Onko kenelläkään ollut ongelmia Macbook Pron trackpadin kanssa? Mulla on malli mid-2012 ja trackpadin kanssa on ollut satunnaisesti ongelmaa usean kuukauden ajan. Kursori ei tottele, sekoilee itsekseen vaellellen ja painelee mitä sattuu. Tähän on monesti ongelmana turvonnut akku, joka painaa trackpadia, mutta ei mun tapauksessa. Tosin ekalla kertaa ongelma katosi, kun otti akun pois. Sitähän ei tosin saisi itse poistaa, jos takuu on vielä voimassa. No mulla ei ole, joten olen tuonne sisään kurkannut. Vein huoltoon tän ekalla kertaa, mutta kun jonoa oli yli viikon verran, niin ongelma katosi itsellään. En sitten vienyt. Ongelmitta mentiin pari kuukautta kunnes nyt taas vittuilee. Koitin jälleen poistaa akun, mutta tällä kertaa ongelma ei sillä kadonnutkaan. Sen lisäksi SD-kortin lukija ei toimi ja tämäkin on ilmennyt vasta nyt. Bluetooth-hiiri toimii hyvin. USB-portit toimivat, joten täysin sökö ei USB ainakaan ole.

Resetoin SMC:n ja PRAM:in, mutta ongelmat eivät kadonneet. Tosin kone nopeutui kummasti :D (suosittelen kokeilemaan, jos kone tuntuu tahmealta) Käyttis on Yosemite. Ja noi molemmat ovat toimineet kyllä Yosemiten kanssa aiemmin.

Onko kenelläkään ollut ongelmia Macbook Pron trackpadin kanssa? Mulla on malli mid-2012 ja trackpadin kanssa on ollut satunnaisesti ongelmaa usean kuukauden ajan. Kursori ei tottele, sekoilee itsekseen vaellellen ja painelee mitä sattuu. Tähän on monesti ongelmana turvonnut akku, joka painaa trackpadia, mutta ei mun tapauksessa. Tosin ekalla kertaa ongelma katosi, kun otti akun pois. Sitähän ei tosin saisi itse poistaa, jos takuu on vielä voimassa. No mulla ei ole, joten olen tuonne sisään kurkannut. Vein huoltoon tän ekalla kertaa, mutta kun jonoa oli yli viikon verran, niin ongelma katosi itsellään. En sitten vienyt. Ongelmitta mentiin pari kuukautta kunnes nyt taas vittuilee. Koitin jälleen poistaa akun, mutta tällä kertaa ongelma ei sillä kadonnutkaan. Sen lisäksi SD-kortin lukija ei toimi ja tämäkin on ilmennyt vasta nyt. Bluetooth-hiiri toimii hyvin. USB-portit toimivat, joten täysin sökö ei USB ainakaan ole.

Resetoin SMC:n ja PRAM:in, mutta ongelmat eivät kadonneet. Tosin kone nopeutui kummasti :D (suosittelen kokeilemaan, jos kone tuntuu tahmealta) Käyttis on Yosemite. Ja noi molemmat ovat toimineet kyllä Yosemiten kanssa aiemmin.

En osaa kyllä yhtään auttaa asian kanssa, mutta itsellä on ilmennyt tota samaa kursorin sekoilua satunnaisesti, kun Wacomin piirtopöytä on ollut kytkettynä ja oon yrittänyt käyttää trackpadia. Homma on kyllä aina korjaantunut sillä, että oon nykässy Wacomin vaa irti ja kytkeny uudestaan.

Halloota. Mulla on työkoneena ollut jo vuosia eri versioita MB Airista ja työn puolesta niissä on ollut pakko pitää mukana MS Office for MAc 2011 versiota. No, nyt hain vielä muiden omppuhärpättimien lisäksi iMacin kotikoneeksi. Ajattelin, että ostan siihen tuon Officen mukaan, kun sitä nyt kuitenkin joutuu käyttämään ja se on tuttu. Noh home - versio siitä saatiin ladattua äkkiseltään koneelle. Sen jälkeen alkoikin hupi. Tuotekoodia kerjää Office ennenkuin suostuu aukeamaan ollenkaan, vaikka ladatessa sama koodi kelpasi oikein hyvin. Nyt sama koodi ei siis kelpaa ja Officea ei voi käyttää. :face: Mäcin käyttöönottoon meni 10 minuuttia, joista 7 minuttia boksin purkuun. Nyt vituttaa taas kuin kädetöntä runkkaria, kun MS alkoi vittuilemaan.

Tähän ikään mennessä olen kuitenkin huomannut, että jos jotain ei osaa, niin Pakkikselta apu löytyy ja nopsasti. Kokeillaan olisko nytkin sama tilanne. Apuja pyytää siis hän mies.

Itte korjasin PRKL. :dance:

Mavericksia nyt melkein viikko käytetty taas puhtaalta asennukselta ja pyörii loistavasti omassa Macbook Pro 2012 (mid) -mallissa. Ei ole ollut ongelman ongelmaa, esim. sitä jatkuvaa wifin pätkimistä.

Tuli hetken mielenhäiriössä ostettu macbook pro 17 tuumaisena. Vaikuttaa hemmetin hyvältä, vaikka onhan tämä ISO.

Minimäkki (late 2012, 16gb) menee myyntiin, kyselkää jos kiinnostaa.

Tuli hetken mielenhäiriössä ostettu macbook pro 17 tuumaisena. Vaikuttaa hemmetin hyvältä, vaikka onhan tämä ISO.

Minimäkki (late 2012, 16gb) menee myyntiin, kyselkää jos kiinnostaa.

Saattaisin olla kiinnostunutkin...Jos voisit vähän tarkemmin kertoo teknisistä tiedoista ja minkälaista hintaa mietit?

^Tiedän ensi viikolla tarkemmin hinnan, nyt on pientä korruptoituneisuutta havaittavissa joka korjaantuu/ei korjaannu firmiksen sisäänajossa. Jossain on vikaa joka tapauksessa nyt kun buuttailee itseään. Karvalakkiversio jossa 2x8gb kammat sisällä ja 64gb (lol) ssd. Voin ilmoitella.

Mun tapana on myydä jutut ulos aina suomen halvimpaan hintaan, eli puhutaan joka tapauksessa 2 tai 3 alkavilla numeroilla.

Mun tapana on myydä jutut ulos aina suomen halvimpaan hintaan, eli puhutaan joka tapauksessa 2 tai 3 alkavilla numeroilla.
Se lienee se tapa jolla tavarasta pääsee eroon. Näin ainakin itse oppinut. Sama oli omalla kohdalla kun oman mäkin myin, parissa päivässä oli jo parikytä ostajaa.

Mitäs pakkiksen omenamiehet meinaa seuraavasta? Vai pitäiskö oikein rekisteröityä hopeiseen omenaan?

Ostin nimittän eilen tonnilla paskaa, eli 13"MB Airin. 8 gigasen. Käynnistin, tein stepit, täyttelin ID:t. Ennen kuin sain stepit päätökseen tuli musta ruutu ja luki joku error, en ehtint lukee. Kone sammus.
Käynnistin, omenalogo latas hetken ja tuli stop-logo. Ja siihen jäi. Käynnistelin pari kertaa uudestaan ja aina sama.

Soittelin Apple -tukeen. Pointsit muuten sinne, asiallinen palvelu ja nopeasti vastas. Paineltiin kirjainkoodeja ja tehtiin temppuja eri näkymiin. Ei auttant. Lopuks asennettiin koko käyttis uudestaan. Eli latas yön yli sitä koneelle. Aamulla oli ladannu, aloin asentaa sitä. Asensi n. puoleen väliin ja taas error. Käynnistin uudestaan ja nyt asentui kokonaan. Kaikki täyttämäni stepit oli valmiina, ei tarvinnu kuin kirjautua ID:llä sisään.

Sen enempää en ehtiny aamulla testaamaa, mutta näytti viimein toimivan. Luotto vehkeeseen 0,1%. Mitä jengi meinaa? Vienko paskan takasin liikkeeseen vai alanko luottaa, että nyt sillä vois tehdä jotain duunia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom