PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä alkoi maanantaina tökkiä mavericksi. Avasin kannen ja tuli ilmoitus, että joku ohjelma haluaa käyttää paikallisten kohteiden keychainia, joten anna keychainin salasana. Kokeilin tämän ainoan käyttäjätilini kirjautumissalasanaa, mutta ei toiminut. En ollut koskaan edes asettanut erillistä salasanaa keychainille saati sitä muuttanut. Netistä sitten löysinkin, että oletuksena on juuri tuo käyttäjätilin kirjautumissalasana. No koska salasanaa ei hyväksytty, painoin lopulta Kumoa-nappia. Seurauksena oli varmaan kuusi muuta ilmoitusta, kuinka eri kohteet haluaa käyttää keychainia. Painoin kaikkiin kumoa ja käynnistin safarin.

Ei tainnut minuuttia kauempaa mennä, kun kone oli jumissa ja safarin joutui pakottamalla sulkemaan. Mitään ei voinut tehdä, kun kaikki ohjelmat jumitti pian avaamisen jälkeen. Etsin hetken kännykällä tietoa ja löysin edes jotain apua ongelmaan. Piti nollata avainnippu, luoda uusi ja asettaa se oletukseksi. Tuossa kerkesi jo avainnipun käyttö -ohjelmakin jökätä muutamaan kertaan, joten sekin piti pakottamalla sulkea. Nyt toimii jumittamatta, mutta ehkä 10 min välein tulee ilmoitus "com.apple.internetaccounts.xpc haluaa käyttää avainnippua (avainnipun nimi). Syötä avainnipun salasana." Kirjoittamalla tämän uuden oletus-avainnipun salasanan tuosta pääsee eroon taas seuraaviksi 10 min. Painamalla kumoa, täsmälleen samoja ilmoituksia tulee vielä kolme putkeen ja sen jälkeen selvitään eteenpäin myös 10 min.

Tuossa täsmälleen sama ongelma: https://discussions.apple.com/thread/5521104?start=0&tstart=0

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on myös mavericks toiminu niin töissä (win domain) kuin kotona moitteetta. Mountain lioniin päivityksessä hajos 'kaikki' niin pelkäsin pahinta, mutta meni kuin strömssössä.

Ainoa mikä ei toimi on Qt softat jotka on tehty Carbon frameworkilla (joka on toki deprekoitu aikaa sitten), Cocoalla tehdyt toimii hienosti.

En ole mitään suurta plussaa tai miinusta keksinyt mavericksista itse, akunkestollakaan kun ei omassa 'aina virroissa' käytöllä ole ollut merkitystä.

Voiko OSXn sisältämää osiota muuttaa koon suhteen jälkikäteen, tai laittaa se eri partitiolle? Ainakaan sitä ei voi vetää isommaksi levynhallintatyökaluilla.

Mulla on vuoden 2009 iMac (OS X Mavericks). Tarkoituksena olisi peilata näyttö. Onnistuuko peilaus jotenkin muuten kuin hankkimalla AirPort Express? Apple TV (3. sukupolvi) löytyy.

Voiko OSXn sisältämää osiota muuttaa koon suhteen jälkikäteen, tai laittaa se eri partitiolle? Ainakaan sitä ei voi vetää isommaksi levynhallintatyökaluilla.

Mä en oo koskaan saanut onnistumaan jos kone on käynnistetty tuolta muokattavalta levyltä. Jos boottaan ulkoiselta kloonilevyltä niin kokoa oon saanut muutettua, mutta esimerkiksi uuden osion luontia tyhjään osaan en ole saanut onnistumaan alustamatta levyä.

PS CS6 ja Mavericks ei oikein skulaa yhteen.
Jos on 2:lle näytölle laiteltu systeemit, niin kun käyt eri näyttötilassa, niin se tunkee noita työkaluvalikoita takas kuvan päälle.
Pitää aina käyttää näyttötilaa toisena, jotta se palauttaa ne työkalupaletit sinne 2. näytölle.

Eli mulla on niin, että tässä 27" 1. näytöllä on kuva ja 2. näytöllä kaikki työkalut.

Onkos tähän ratkaisua kellään ?

PS CS6 ja Mavericks ei oikein skulaa yhteen.
Jos on 2:lle näytölle laiteltu systeemit, niin kun käyt eri näyttötilassa, niin se tunkee noita työkaluvalikoita takas kuvan päälle.
Pitää aina käyttää näyttötilaa toisena, jotta se palauttaa ne työkalupaletit sinne 2. näytölle.

Eli mulla on niin, että tässä 27" 1. näytöllä on kuva ja 2. näytöllä kaikki työkalut.

Onkos tähän ratkaisua kellään ?
Muistaakseni Mike löysi tohon ratkaisun?

Ois kyllä kiva tietää, pitää soitella Mikelle tänään :D
Ota se uus työpöytäsysteemi vain pois päältä ja käytät vanhaa, niin minä tein.

Eli asetuksista Mission control ja sieltä vege "Displays have separate spaces".

Korjausta tohon ootellaan.

Ota se uus työpöytäsysteemi vain pois päältä ja käytät vanhaa, niin minä tein.

Eli asetuksista Mission control ja sieltä vege "Displays have separate spaces".

Korjausta tohon ootellaan.

Joo, se onkin noin simppeli homma. Pistetääs testiin :D

Mitä mieltä äijät uudesta Pro:sta? On melkoisen kekseliäästi muotoiltu mötikkä ja testien mukaan melkoinen menijä. Tuo PCI-E SSD on myös melkoisen nopeeta kamaa.

Mitä muuta mieltä siitä voi olla kuin että saatanan hieno, ja törkeän tiiviiseen pakettiin helvetisti vääntöö. Kyllähän 12 ydintä yhdellä kiekolla on aika mahti, puhumattakaan noista 2x 6GB näyttiksistä. :lol2:
Tos uudes Pro:ssa oli yllättävää (vrt. Apple yleensä nykyään) se, että se oli simppeli purkaa ja huoltaa.

PCI-E SSD hinnat tulee muuten todennäköisesti roimasti alas "piakkoin". Nyt on vähän tyyristä ostaa noita vielä, erikseen siis.

Noh, hyvää kelpaa odotella.

Mac Pro (late 2013) replica

DIY Mac Pro :D

traschcanmac.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom