PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli uusi järjestelmäpäivitys ladattua reilu viikko sitten ja siinä samalla muuttu jokin nettiasetus. Käytössä on mid-2012 MBP ja Dna:n langaton mokkula ja haluaisin, että kone kysyy heti kun kannen nostaa ja kirjautuu sisään, että mihin verkkoon liitytään. Olen koittanut laittaa rastia vaikka mihin ruutuun nettiasetuksissa, mutta ei. Nyt joutuu joka kerta klikkaan tuota wifin kuvaketta ja odottaa, että kone etsii verkot ja siitä klikata omaa mokkulaa. Ennen tuo löydettyjen verkkojen -valikko hyppäsi siis suoraan ruudulle kirjautumisen jälkeen. Aikaahan tässä nykyisessä tilanteessa kuluu ehkä 7 s kauemmin, mutta kun tuon asetuksen muutin puoli vuotta sitten ja siihen jo kerkesin tottumaan, niin olisi se mukava saada takaisin.

Vai onko kenties mahdollista saada kone liittymään automaattisesti mokkulani WLANiin, jos se on käytettävissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko kenelläkään ylimääräisenä HALPAA macbook air konetta?

Koolla ei väliä, eikä oikeastaan vuosimallillakaan. Kunhan on sisältä ok kunnossa, päällä saa olla naarmujakin.

Pääasia, että olisi toimiva ja HALPA :)

Tulee "raksa"koneeksi eli ei kolhut niin haittaa.

Laittakaa tähän tai privaan tarjousta, jos on konetta, minkä haluat nurkistas pois.

UudenMacbook Airin akussa riittää potkua todella pitkään. Dokumenttien selailussa olen päässyt jopa 17 tunnin kestoon! Luvattu 12 tuntia on mielestäni hyvin realistinen lupaus normikäytössä. Pienestä koosta ja puhaltimien puutteesta huolimatta kone pysyy hyvin viileänä mun käytössä. Toki mitään erityisen raskasta en ole vielä tehnytkään, mutta lähes viisi vuotta vanha unibody MacBook kuumenee samassa käytössä tuntuvasti. Virrankulutuksen hallinnan täytyy olla hyvällä tasolla. Viileänä pysyttelevä kone, vähäinen latauksen tarve ja puuttuva ilman kierto koneen sisälle lupailevat hyvää kestoikää komponenteille.

Tehoa en sen syvällisemmin ole mittaillut, mutta kaikki tuntuu toimivan erittäin nopeasti. Se riittää minulle. Uusi latausliitin irtoaa mielestäni turhan herkästi. Vanhassa MacBookin L-mallinen liitin vaatii paljon enemmän vetoa irrotakseen kuin uuden Airin T-liitin. Pieni miinus. Jos itse latausjohto kestää paremmin kuin edeltäjän, niin se olisi pääasia. Ainakin johdon kuori tuntuu olevan himan kestävämpää materiaalia. Aika näyttää. Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen. Pienestä koosta huolimatta kone suoriutuu esimerkillisesti minulle tärkeistä vaatimuksista.

Edellisen Macin ongelmat minun käytössä olivat akun ja tuon latausliittimen kesto. Nuo osat olen vaihtanut kahteen kertaan uusiin. Nyt viime aikoina näytön kontakti alkaa pätkimään koneen lämmittyä. Onkohan koneella mitään arvoa tuosta viasta huolimatta?

17 tuntia mitä vaan käyttöä oikealla läppärillä on kyllä jo huikeaa. :o

Onkos kellän ratkaisua Macbook Pron hiljaiseen äänenvoimakkuuteen? Vaikka volat on täysillä, niin jos on vähänkin taustamelua, niin ääniä ei tahdo kuulla. Joskus tuo macbook oikeen kiekasee aluks lujat äänet, mut sitten se hiljenee. Tuntuu kuitenkin että siellä on taakia äänenvoimakkuudessa.

Tuli tilattua 13" Air isommalla levyllä ja lisämuisteilla. Hinta hirvittää, mutta perustelin hankinnan itselleni sillä, että köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa... Pitääkö noi Apple Storen toimitusaikaennusteet muuten miten hyvin paikkansa, eli joudunko tosiaan oottelemaan konetta melkein pari viikkoa, vaikka se luvattiin lähettää 2-3 työpäivän kuluessa?

Onkos kellän ratkaisua Macbook Pron hiljaiseen äänenvoimakkuuteen? Vaikka volat on täysillä, niin jos on vähänkin taustamelua, niin ääniä ei tahdo kuulla. Joskus tuo macbook oikeen kiekasee aluks lujat äänet, mut sitten se hiljenee. Tuntuu kuitenkin että siellä on taakia äänenvoimakkuudessa.
Kuulokkeet?

Tuli tilattua 13" Air isommalla levyllä ja lisämuisteilla. Hinta hirvittää, mutta perustelin hankinnan itselleni sillä, että köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa... Pitääkö noi Apple Storen toimitusaikaennusteet muuten miten hyvin paikkansa, eli joudunko tosiaan oottelemaan konetta melkein pari viikkoa, vaikka se luvattiin lähettää 2-3 työpäivän kuluessa?
Applelta tulee aina miten sanovat.

MacBook Pro ei lähde käyntiin edes uudelleen asennuksella. Omena logo ja rantapallo vaan näkyy, kun yrittää käynnistyä. Taidanpa tilata ssd-kovalevyn ja asennusmedian..

muovinen-iphone-techdy.jpg

Onko tuollaiset iPadit toimivia laitteita vanhetessaan ? Jos ostaa sellaisen käytettynä onko sellainen keskimäärin toimiva vai alkaako jumimaan softien yms takia.

1st gen iPad edelleen käytössä, enkä ole huomannut akussa valittamista. Varmaan huonommin kestää kuin uutena muttei vielä häiritse. Lagii tuo jo melkoisesti. Keskimäärin pelit sun muut softat kyllä pyörii vielä hienosti, mutta selain jumii kyllä paljon ja usein, samoin jotkut softa esim Facebook ei useinkaan lähde käyntiin ennen kuin power cyclaa laitteen.

Mutta sinänsä käyttökelpoinen ja jouhea edelleen verrattuna androideihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom