PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kellään käytössä tota Apple Tv media playeriä? Ajattelin ostaa,kun ei oo hinnallakaan pilattu. Saako siihen toimimaan plexin ilman suurempia kikkailuja?!?! Ja vaatimuksena ei oo, että oma läppäri pitäs olla kiinni sillon kun haluaa plexiä käyttää.

mac.jpg

Eiköhän tää Miken vanha mulle kelpaa..

Mukavasti pöhisee kyllä vs wanha iMac core 2 Duo :D

Ai saatana kun kirpasee katsoa miten paljon se muisti sittenkin vaikuttaa nopeuteen. 40 tuntuu nyt helvetin pieneltä määrältä. Photoshoppi on semmoinen saatanan muistisyöppö, että ei kauaa tartte layereita pistää päällekäin kun alkaa syömään jo yli 20 gigaa. Varmaan auttais raidittaa scratchejä.

2012-0122-diglloydHuge-MacPro.png

Huikeeta kun suoraan verrannollinen määrään.

pros_photomatix.jpg

Ei se Photomatix näemmä oikein osaa käyttää kaikkia prossuja hyväkseen.
Onhan se jonkin verran nopeampi, muttei mahdottomasti vs. iMac.
Noh, loppukuvio sitten Lightroom->Photoshop ja homma käy aivan eri tahtiin tällä myllyllä :D

Ps. ja edit... sitten kun laitettiinkin softa raksuttaan 6-7 kuvaa kerrallaan, niin johan joutu prossutkin duuniin.
Ylin siis on 1 kuva käsittelyssä, tää toinen on 7 kuvaa käsittelyssä
iMacillä otti käsittelyyn yli 2 kuvaa, niin Photomatix kellahti nurin :D

pros_photomatix2.jpg

^
Ei taida kuitenkaan toimia? En jaksa kyllä kokeilla, mutta näin luulisin :)

Mulla on koneella sub2srt, mutta googlella en enää löydä sitä. En ole itsekkään kayttänyt vuosiin.

^
Ei taida kuitenkaan toimia? En jaksa kyllä kokeilla, mutta näin luulisin :)

Mulla on koneella sub2srt, mutta googlella en enää löydä sitä. En ole itsekkään kayttänyt vuosiin.

No muistan varmaan sitten ihan väärin. Nyt pad käytössä enkä ole vähään aikaan noita subeja käyttänyt.

Käyttääkö joku muu tuota XBMC ohjelmaa? Olen jo pidempään käyttänyt sitä. Kyseessä siis se uusin "eden" versio. Yhtäkkiä se vaan alkoi sekoileen. Video tökkii ihan täysin ja äänet on kadonnut. En saa sitä mitenkään toimimään..

Käyttääkö joku muu tuota XBMC ohjelmaa? Olen jo pidempään käyttänyt sitä. Kyseessä siis se uusin "eden" versio. Yhtäkkiä se vaan alkoi sekoileen. Video tökkii ihan täysin ja äänet on kadonnut. En saa sitä mitenkään toimimään..
Ei ole vain esim. tietyt videot? Kokeilit jotain minkä katsoit aiemmin joka toimi?

Tietty jossain päivityksessä saatto vaihtua astukset liittyen videotoistoon, eli kannattaa sieltä katsella ja kokeilla esim. pistää päälle jokin kiihdytys.

Sanokaapa täällä että mistä lie johtuu että en saa kuvaa näkyviin televisioon Macista? Ennen toimi aivan normaalisti että piuha kiinni vahvistimeen ja avot kaikki toimi niinkuin pitää. Nyt kuva ei näy vaikka johdon laittaa suoraan telkkariin kiinni.

Onko se läppäri? Jos on niin varsin mahdollinen syy on että sillä on pasmat sekaisin sleepin kanssa. Koeta ekana ihan boottaamalla kone. Itselläni kävi niin heikko tuuri kerran, että olin survonut MiniDisplayPort -liittimen ylösalaisin paikalleen ja sössinyt koneen puolen liittimestä. Tämä korjaantui kun heiluttelin adapteria liittimessä sinne tänne hetken aikaa. Likaiset kosketuspinnat aihettavat tuota myös toisinaan.

Tuon voi aiheuttaa niin moni tekijä, että vähän tarkempi kuvaus siitä mitä tapahtuu voisi auttaa.

Siis kone on macbook pro, joka siis liitettynä televisioon hdmi piuhalla. Koneelta lähtiessä kiinni tietysti tuo adapteri. Oon buutannu kaikki mahdolliset vehkeet, vaihtanut kaapeleita, vahvistimien asetuksetkin kävin jo kertaalleen läpi. Kerran sain kuvan näkyviin toisella hdmi kaapelilla mutta sen jälkeen toimi vanhalliki kaapelilla kuva normaalisti. Nyt näyttö käy vaan sinisenä ja muuta ei tapahdu. Jännä kun edellisellä kämpällä ei minkäänlaista ongelmaan ollut :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom