PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä sen pitäisi asentua uudestaan. Jos ei, niin Microsoftilla on kyllä ilmainen numero joka maassa johon voi soittaa. Se on yleensä automaattinen vielä. Windowsissa on tuo sama homma, ja soittamalla saa "puhelin aktivointikoodin" jolla tuote aktivoituu uudestaan.

Eikä se toimisi niin että voi olla monessa, koska käyhän se sun avaimellasi varustettu versio netissä. Jos sillä edellisellä asennuksella ei enää käydä, niin kaikki kunnossa. Vaatii jo erikseen ohjelman nettiyhteyden estoa joka on jo kikkailua, tai että ei käy netissä ollenkaan... jotta toimii tuo kierto. Tuolla kierrolla toimii piraattiversiotkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katos, kyllahan se toimiikin! Kiitti :) Tosin nyt ongelmana on, etta en saa ohjelmaa asennettua koska pitaa olla Mac OS X 10.5.8 tai uudempi. Viimeksi se toimi ja ihan talla samalla koneella? Tama on second handina ostettu, joten onkohan edellinen omistaja paivittanyt kayttojarjestelman vai miksi mulla on nyt mukamas vanhempi kayttis vaikka kaytin koneen mukana tullutta asennuslevya?

Saanko asennettua Officen uudelle macilleni tolla samalla koodilla? Tilasin siis uuden kun luulin etta tama on rikki ja saan uuden koneen (pro) joskus talla viikolla.

E. Voi Luoja etta tulee tyhma olo kun kyselen niin typeria. Olin tosi innoissani kun sain ihan itse korjattua koneeni, mutta siihen se osaaminen sitten jaikin :)

Katos, kyllahan se toimiikin! Kiitti :) Tosin nyt ongelmana on, etta en saa ohjelmaa asennettua koska pitaa olla Mac OS X 10.5.8 tai uudempi. Viimeksi se toimi ja ihan talla samalla koneella? Tama on second handina ostettu, joten onkohan edellinen omistaja paivittanyt kayttojarjestelman vai miksi mulla on nyt mukamas vanhempi kayttis vaikka kaytin koneen mukana tullutta asennuslevya?

Saanko asennettua Officen uudelle macilleni tolla samalla koodilla? Tilasin siis uuden kun luulin etta tama on rikki ja saan uuden koneen (pro) joskus talla viikolla.

E. Voi Luoja etta tulee tyhma olo kun kyselen niin typeria. Olin tosi innoissani kun sain ihan itse korjattua koneeni, mutta siihen se osaaminen sitten jaikin :)
Mac versioista ym. en osaa sanoa mitään.

Mitä tulee toiseen koneeseen, niin pitää lukea ehdot. Oman opiskelijaversioni saa asentaa kahteen koneeseen ihan luvalla.

Tän kyssärin voisi melkein heittää tuohon Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho- ketjuun, mutta ajattelin että tuskin murot tietää.
Onko esim safarille olemassa mitään kikkaa miten foorumia selatessa vaihtaa tuota sivua?
En nyt tietenkään tarkota mitään edellinen sivu jne. Vaan trackpadi+omppuyhdistelmä pääsisi esim sivulta 10->11 ja jne.

Tän kyssärin voisi melkein heittää tuohon Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho- ketjuun, mutta ajattelin että tuskin murot tietää.
Onko esim safarille olemassa mitään kikkaa miten foorumia selatessa vaihtaa tuota sivua?
En nyt tietenkään tarkota mitään edellinen sivu jne. Vaan trackpadi+omppuyhdistelmä pääsisi esim sivulta 10->11 ja jne.

Viet trackpadilla hiiren kursorin sen sivulinkin päälle ja napautat sormella siitä?

Minun pitäisi puhdistaa kovalevyä turhista tiedostoista. Olen ottanut raw- ja jpg-kuvia eli kuvat on tallessa tuplana. Muutenkin voisin käydä kaikki kuvat läpi ja poistaa ne, joilla en tee enää mitään. Kansioita taitaa olla muutama sata, jokaisessa kymmenestä tuhanteen kuvaa. Jpg-kuvat voisin suoraan poistaa kaikki ja jättää raw-kuvat jäljelle. Miten tämä urakka olisi kätevin lähteä tekemään?

Viet trackpadilla hiiren kursorin sen sivulinkin päälle ja napautat sormella siitä?
Tuo nyt ei mitenkään vastannut tuohon itse kysymykseen. Kyllä täälä tuota trackpadia osataan sentään käyttää.

Lähinnnä ajatuksena oli kun trackpadilla käytän näitä swiippejä, että onnistuisiko tällä menetelmällä jotenkin saamaan vaikka sen seuraavans ns alasivun auki.

Tuo nyt ei mitenkään vastannut tuohon itse kysymykseen. Kyllä täälä tuota trackpadia osataan sentään käyttää.

Lähinnnä ajatuksena oli kun trackpadilla käytän näitä swiippejä, että onnistuisiko tällä menetelmällä jotenkin saamaan vaikka sen seuraavans ns alasivun auki.

Kunhan vittuilin :) en oo safarista bongannut tuota ominaisuutta, Operassa sellainen ainakin joskus oli muistaakseni, toimi silloin kun sitä sattui huvittamaan.

Voisi sanoa että Apple-tuoteperheeseen on taas hankittu uusi jäsen. Tällä kertaa "täys-apple-integroitu" kotiteatterivahvistin Pioneer VSX-921:
http://www.pioneer.eu/fi/products/42/98/405/VSX-921/index.html

vsx-921-eisa_gallery.jpg

MadeFor.gif

Hain tuon tänään Joensuun Kuvasta ja Äänestä 399 euron hintaan:
http://www.kuvajaaani.com
Muualla saa pulittaa n. 50e enemmän.

No, heitin tohon kokeeksi pari Chorusta kiinni ja virrat päälle. HDMI-letku telkkariin ja RJ45 verkkoon.

Käytännössä ei tarvinnut sen kummempia tehdä, kaiutinasetukset vain muutin ja enabloin jonkin hässäkän jonka nimeä en muista. Tämän jälkeen vahvistin on täysin ohjattavissa iPhonella ja esim. Spotify kuuluu siitä "heittämällä".

Huisaa miten edistyksellinen tuo ohjaus on, Pioneerin iControl AV2-app:
http://itunes.apple.com/us/app/icontrolav/id339094801?mt=8

mzl.azdllkzb.320x480-75.jpg

Toimii kuin unelma. Huisaa on se että iPhonessa volume on oikeasti "pyöritettävä", vanhan kansan ipod-periaatteella. Vielä hienompaa on kun volumenuppia pyörittää vahvistimesta, "pyörii" se samalla myös iPhonen näytöllä. Se itunes-tyylinen epätarkka palkkivolume on mielestäni aika huono ja epätarkka. iPhonella voi ohjata tuota ERITTÄIN monipuolisesti. Toisin kuin vaikkapa kilpailevaa Denon 1912-vahvistinta.

Tätä minä kutsuisin jo integraatioksi!

Mä ohjaan Sony Braviaa iphonella ja ipadilla, ongelmana on silloin tällöin pätkivä renderer- wlan yhteys sekä se ettei kosketusnäyttö olekaan välttämättä se paras tapa kauko-ohjata. Ipadin käyttö smarttv:n näppäimistönä on kyllä mainio juttu.

Eikö applella tosiaan ole mitään soitinta joka toistaa mkv tiedostot teksteineen koko ruudulla, niin että kuva ei nyi? Olen kokeillut VLC ja Quicktime 7 previan paketilla, silti videot nykii ärsyttävästi. Jos vaikka katson Apple trailers sivustolta jotain full hd videoo niin ei nyi ollenkaan. Johan nyt on perkele jos ei näin kallis vehje pysty toistaan videoita kunnolla. Kumminkin ihan täysin mediasoittimeksi tämän ostin.

Käytössä siis uusin malli Apple Mac ministä.

Latasin PAF:n sivuilta pokerin peluu ohjelman ja se ei suostu käynnistämään sitä.

Se sanoo

"To be able to perform the software update Administrator permission is needed. Please login as administrator using the next window that will appear."

Mitään seuraavaa ikkunaa ei avaudu ja enkös minä ole administrator, kun kukaan muu ei tätä konetta käytä. WTF?

Eikö applella tosiaan ole mitään soitinta joka toistaa mkv tiedostot teksteineen koko ruudulla, niin että kuva ei nyi? Olen kokeillut VLC ja Quicktime 7 previan paketilla, silti videot nykii ärsyttävästi. Jos vaikka katson Apple trailers sivustolta jotain full hd videoo niin ei nyi ollenkaan. Johan nyt on perkele jos ei näin kallis vehje pysty toistaan videoita kunnolla. Kumminkin ihan täysin mediasoittimeksi tämän ostin.

Käytössä siis uusin malli Apple Mac ministä.

Tottakai on. VLC on macille pas.a ja hyödyton. Moni Windows maailmasta tuleva käyttää jääräpäisesti sitä, älä tee samoin. Quicktime on hyvin rajoittunut, vaikka perian sitä parantaa, niin purkkaviritys se kuitenkin on.

Vastaus kysymykseesi löytyy:
http://www.mplayerosx.ch/

Mä käytän VLC:tä kaiken videon toisoon. VLC Playerin asetuksia piti jotenkin muuttaa, jos aikoi katsoa HD materiaalia. Itsellä nyki myös katsoi mitä tahansa, mutta tuon asetuksen muuttamisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Varmaan jossakin aikaisemmalla sivulla tässä ketjussa itse kysyin tuota samaa ja taisin itse vastata omaan kysymykseeni myös. Kannattaa kelata vähän taakse päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom