Pakkislaisten ruokahaasteet

Kyllä mä oon sitä mieltä, että ne on syömiset ja juomiset ihan eri kilpailuja sitte. Otsikkokin jo sanoo, että ruokahaasteet ja toinen tredi jossa on kilpaSYÖMINEN otsikkona. Ja sit toinen kysymys et miltä se sun ruokavalio näyttää jos toi oli sitä "puhdasta" ruokaa :D

Pitääkö niistä sitten poistaa nuo videot, joissa Pynnönen juo maidot, mehut ym ennätystahtiin?

Jos meinaatte, että juomalla saa helposti 15kkcal täyteen, niin antakaa palaa vaan! Eihän limsaakaan tarvitse juoda vaan kun noin 40 litraa tuohon kalorimäärään. Kovasti niitä 15kkcal huutelijoita oli sillon kun porukka niitä täällä teki ja kaikki pirtelöt ym oli huijasta ja helppo homma niiden kanssa. Todellisuudessa ei kuitenkaan edes siihen 15kkcal yltänyt kun muistaakseni 3 henkilöä.

Kaikki oli kuitenkin mummolassa syöny ainakin 40 000kcal vuonna -96 mut ei muista tarkkaan lukuja kun ei laskenu kaloreita

Kahlikselle uskoisinkin tuon 15k olevan kohtalaisen helppo tietäen sun ruokavalioos muutaman vuoden ajalta. Kylmiltään ja reenaamatta toi 15k on kuitenkin huomattavasti vaikeampi mitä jengi ajattelee siitä ja se huomattiin kyllä sillon kun täällä se buumi oli, että moni yritti mutta harva pääsi edes yli 10k

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitääkö niistä sitten poistaa nuo videot, joissa Pynnönen juo maidot, mehut ym ennätystahtiin?

Jos meinaatte, että juomalla saa helposti 15kkcal täyteen, niin antakaa palaa vaan! Eihän limsaakaan tarvitse juoda vaan kun noin 40 litraa tuohon kalorimäärään. Kovasti niitä 15kkcal huutelijoita oli sillon kun porukka niitä täällä teki ja kaikki pirtelöt ym oli huijasta ja helppo homma niiden kanssa. Todellisuudessa ei kuitenkaan edes siihen 15kkcal yltänyt kun muistaakseni 3 henkilöä.

Kaikki oli kuitenkin mummolassa syöny ainakin 40 000kcal vuonna -96 mut ei muista tarkkaan lukuja kun ei laskenu kaloreita

Kahlikselle uskoisinkin tuon 15k olevan kohtalaisen helppo tietäen sun ruokavalioos muutaman vuoden ajalta. Kylmiltään ja reenaamatta toi 15k on kuitenkin huomattavasti vaikeampi mitä jengi ajattelee siitä ja se huomattiin kyllä sillon kun täällä se buumi oli, että moni yritti mutta harva pääsi edes yli 10k
Mä oon van sitä mieltä, en oo ite koskaan noita kaloreita jaksanu ees laskeskella noissa tankkauksissa juurikaan. Toi riisitankkaus on ainoa jonka muista tai ees oon jotenki speksannu.

Syömis haaste ja kalorihaaste sitte lienee eri juttuja, mä oon enempiki ollu innoissani tosta syömisestä. En oo sen colan juonnin jälkeen jaksanu ees kokeilla mitenkä se sujuis ku se kuitenki on jonku verran hapokasta toi juominenenki.

Kyllä se 15K on kova juttu ehottomasti otti sen miten vaan! Oon ihan ehottomasti samaa miltä siitä. Hen koht preferenssi vaan toi, että oon aina itte syöny kalorit kaikki syomisen sijaan.

Jos meinaatte, että juomalla saa helposti 15kkcal täyteen, niin antakaa palaa vaan! Todellisuudessa ei kuitenkaan edes siihen 15kkcal yltänyt kun muistaakseni 3 henkilöä.
Kylmiltään ja reenaamatta toi 15k on kuitenkin huomattavasti vaikeampi mitä jengi ajattelee siitä ja se huomattiin kyllä sillon kun täällä se buumi oli, että moni yritti mutta harva pääsi edes yli 10k

No, mä otan kaakaon mukaan omaan suoritukseen, ja lasken nesteet vaikka sitten vielä siihen erikseen niin näkee vähän. Teen sitten toiste ilman kalorillisia nesteitä jos homma tuntuu hauskalta.

Saa kyllä vähin äänin poistua internetistä jos tästä tulee ihan täysi "pannukakku", mutta oma luotto on kova :puntti: Pitää vaan katsoa sopiva ajankohta, että pystyy koko päivän tälle pyhittämään. Viimeistään kuunvaihteen jälkeen kun opiskelut alkaa loppua

Oliko @Mywor sulla 190 grammanen purkki pringleshaasteessa? Joku sen ajan jo rikko, mutta pienemmällä purkilla. Onko muita kuin toi carl california saanu parempaa aikaa?

Mites muuten tuo 15+k kalorin haaste, kun tosiaan esim 20k olis mulle jo about viikon kalorit päivässä. Kuinka paljon siitä voi toivoa katoavan ilman imeytymistä, eli mikä jäisi oikeasti ns.ylimääräiseksi siinä. Pelottaa tää taipumus lihoa pelkästä ruoan haistamisestakin, varsinkin nyt kun kesäkuntoon pitäisi vähän kiristellä. Onko tästä mitään arvioita?

https://areena.yle.fi/1-4256937

Jesse oli tänään Ylellä Puoli Seitsemässä. Alkaa kohdassa 16:20.

Myworin touhuja alusta asti seuranneena on jännä todeta, kuinka nopeasti homma on lähtenyt nousuun. Videoiden taso on noussut kohisten, ja on nykyään nähdäkseni ihan kansainvälisen vertailun kestävää. Katsokaa vertailuksi nutellahaaste jostain 10kk takaa:
View: https://m.youtube.com/watch?v=CsoZoZGRwI0

Jesse on luonteva ja karismaattinen kameran edessä, videot sopivan pituisia ja hyvin editoituja, valaistus ja äänet ovat kunnossa.

Voi sanoa, että Jesse on viimeistään nyt breikannut, siinä määrin kuin kilpasyöjä Suomessa ylipäätään pystyy. Tilaajia on jo 53k, Yle ja iltapäivälehdet tekevät juttuja jne.

Suomen kieli on mielestäni hyvä valinta, ja se erottaa muusta massasta, mutta tekstitys englanniksi olisi kova juttu ja toisi ajan myötä lisää katsojia, sitten kun menestystä alkaa tulemaan myös kansainvälisissä kisoissa. Toki tekstittäminen on aikaa vievää puuhaa, mutta josko joku fani avittaisi jossain vaiheessa. Tai joku kääntäjä sponsoriksi :)

Seuraava askel hommassa olisi sitten se kansainvälinen menestys. Kyllä se totuus pätee edelleen, että suomalaiset ovat keskimäärin melko menestyshullua kansaa, ja oli kyse sitten tikanheitosta tai mistä tahansa, niin menestys maailmalla kiinnostaa ja noteerataan. Kilpasyöminen on toki hullu laji, ja tulee varmastikin aina olemaan marginaalissa, mutta annas olla kun Jesse ottaisi Nathan’s Hot Dog -kisassa mestaruuden, niin riittäisi selkääntaputtelijoita, ja Yle, Mtv3 ym. mediatalot jonottaisivat haastattelemaan. Eipä siinä, askel kerrallaan vaan. Tätä menoa se 100k tilaajaakin on realismia ennemmin tai myöhemmin.

Oliko @Mywor sulla 190 grammanen purkki pringleshaasteessa? Joku sen ajan jo rikko, mutta pienemmällä purkilla. Onko muita kuin toi carl california saanu parempaa aikaa?

Mites muuten tuo 15+k kalorin haaste, kun tosiaan esim 20k olis mulle jo about viikon kalorit päivässä. Kuinka paljon siitä voi toivoa katoavan ilman imeytymistä, eli mikä jäisi oikeasti ns.ylimääräiseksi siinä. Pelottaa tää taipumus lihoa pelkästä ruoan haistamisestakin, varsinkin nyt kun kesäkuntoon pitäisi vähän kiristellä. Onko tästä mitään arvioita?

Riippuen toki paljonko päivässä semmonen perus kalorimäärä on, johon kroppa on tottunut. Nyt tulee aivan mutulla ja tästä tuskin mitään tieteellistä dataakaan löytyy, mutta jos päivittäinen kalorisaanti jossain siinä 2500-3000kcal "normi"määrissä, niin en usko tuosta 15k paljoa yli 5000-7000kcal jäävän kroppaan kiinni. Sen huomaa kyllä siinä syödessä kuinka järkyttävän kova se termogeeninen vaikutus on. Laskennallisesti 15k pitäis tarttua pari kiloa läskiä, mutta ei mulla ollut ton oman setin jälkeen 3-4 päivän jälkeen yhtään ylimäärästä painoa verrattuna painoon ennen tankkausta.

Laskennallisesti 15k pitäis tarttua pari kiloa läskiä, mutta ei mulla ollut ton oman setin jälkeen 3-4 päivän jälkeen yhtään ylimäärästä painoa verrattuna painoon ennen tankkausta.
Okei joo kiitos vastauksesta, täytyy tohon kattoo jotenkin vähän matalakalorisemmat pari viikkoa alle. Ja oma kulutus on varmaan siinä 3000-3500. Tosiaan myös pringleshaastetta vähän kokeilin, tosin 158 grammasella ja kokeilin millasia nippuja kannattaa suuhun heittää. Kai tääkin on joku tapa oikeuttaa sipsin syönti :whistle: kovempaa hommaa kuitenkin kun miltä näyttää

Toivottavasti en nyt kirjottele tänne liikaa "omia juttujani", mutta mites porukalla toi vesi uppoaa?

Itse söin ruoan tunti sitten jonka päälle 0,6 litraa kahvia noin puolen tunnin aikana.
Äskön sitten keksin alkaa kiskomaan vettä, ja muutamaan minuuttiin upposi 3,1 litraa. Eli tauotta kaadoin suuhun, mutta 5 kertaa piti täyttää muki. Desi tulee vissystä josta otin pitkän ennen vesihanalle siirtymistä.

En mä tiedä onko tää tervettä, mutta kyllä toho vielä puoli litraa varmaan saisi lisää jättämällä kahvit väliin ja ruoan pienemmälle. Nyt tuli kyllä vastaan huono olo eikä niinkään kipu vatsassa, kun aikaisemmin ollut ongelmana se, että mahaan pistää liian täyttymisen takia.

Toivottavasti en nyt kirjottele tänne liikaa "omia juttujani", mutta mites porukalla toi vesi uppoaa?

Itse söin ruoan tunti sitten jonka päälle 0,6 litraa kahvia noin puolen tunnin aikana.
Äskön sitten keksin alkaa kiskomaan vettä, ja muutamaan minuuttiin upposi 3,1 litraa. Eli tauotta kaadoin suuhun, mutta 5 kertaa piti täyttää muki. Desi tulee vissystä josta otin pitkän ennen vesihanalle siirtymistä.

En mä tiedä onko tää tervettä, mutta kyllä toho vielä puoli litraa varmaan saisi lisää jättämällä kahvit väliin ja ruoan pienemmälle. Nyt tuli kyllä vastaan huono olo eikä niinkään kipu vatsassa, kun aikaisemmin ollut ongelmana se, että mahaan pistää liian täyttymisen takia.

Pynnönen ainakin kertonut, että reilu 9 litraa uppoaa 10 minuuttiin. Maailman kovimmilla kapasiteeetti ilmeisesti 13 litran luokkaa. Itse treenaamattomana, mutta keskivertoa vähän kovempana syömärinä join reilut 2 litraa joku 5 h ennen panchon haastetta. Arvioisin, että noin kolme litraa olisi mennyt jos olisi maximit juonut. Löysä vatsa oli tuloksena jo tuosta määrästä :D

Itsellä meni 2,7l vettä ennen epäonnistunutta ruokahaastetta viime kesänä. Ei siis mitään taustaa mättämisessä, kunhan kokeilin. Näkisin, että treenaamattomalle lähemmäs neljän litran vetoisuus on jo todella kova. Vatsalaukun vetoisuus riippuu tietysti siitä, minkälaisia määriä on tottunut syömään. Äkkiähän se sitten venyy, jos alkaa säännöllisiä vesitankkauksia ottamaan.

Pynnönen ainakin kertonut, että reilu 9 litraa uppoaa 10 minuuttiin. Maailman kovimmilla kapasiteeetti ilmeisesti 13 litran luokkaa.
No tonne on matkaa sitten :D

Itsellä meni 2,7l vettä ennen epäonnistunutta ruokahaastetta viime kesänä. Ei siis mitään taustaa mättämisessä, kunhan kokeilin.
Okei joo. No pitää tässä harjotella.
En tiedä oliko sattumaa, mutta hemmetti kun reeni luisti hyvin sen jälkeen kun olin ton 3 litraa kiskassu. Ilmisesti tullu juotua liian vähän normaalisti

Oliko @Mywor sulla 190 grammanen purkki pringleshaasteessa? Carl sen ajan jo rikko, mutta pienemmällä purkilla. Onko muita kuin toi carl california saanu parempaa aikaa?

Tosiaan mulla oli se "iso" purkki, mutta oli tuon Carlin aika kova :) Ei ole kukaan ainakaan vielä parantanut. Näillä pienemmillä haasteilla yrittänyt saada lisää porukkaa mukaan.

@Agustin Kiitoksia :D Yritetän tosiaan jatkuvasti vähän kehittää hommaa ja kesäkuu mulla on ihan vapaata jolloin tarkoitus on pyrkiä lisää

Tosiaan voidaan puhua jo ihan eliittitason syöjästä kun kapasiteetti on +11.4l/3 gallon ja joillakin on reilua 13 litraa.

Tsekkaappas tää video:

View: https://youtu.be/j6cIbIvEGJM

Eli nainen vetää 10k kcal ja käy mittauttamassa paljonko tuli rasvaa ja nesteitä kroppaan. Keräs tiedot ennen, seuraavana päivänä, 48h päästä ja 2 viikkoa jälkeen.

Antaa hieman perspektiiviä.

Toinen hyvä video:

View: https://youtu.be/FdaM3f_odqI

Jeff Nippard käy tuossa ihan tutkimuksia läpi aiheesta.

Tosiaan mulla oli se "iso" purkki, mutta oli tuon Carlin aika kova :) Ei ole kukaan ainakaan vielä parantanut. Näillä pienemmillä haasteilla yrittänyt saada lisää porukkaa mukaan.

Kokeilen ton 1:30 rikkoa jossain vaiheessa sitten. Vähän tuo oman naaman tunkeminen youtubeen kyllä jännittää, mutta kai mä sen voin joka tapauksessa kuvata ja kokeilla vaikken sitä uppaisikaan.

Siitä sitten vaan kiskoon ekana vaikka se kymppi. Kuulostaa helpolla, mutta ei todellakaan ole sitä. Mikäs niissä oli aikarajana pakkiksella? 15 h vai 16 h? Kai se tuolla vippipuolella on omakin haaste. 10 000 kcal oli tavoite ja söin muistaakseni sitten 12 000 kcal ja rapiat, kun aikaa vielä oli.

Hyi helvetti sitä oloa. Muistan kun söin kotona vattan täyteen ja oli pakko päästä jotain liikkuun olon helpottamiseksi, niin otin läskipyörän alle ja meni kuntopolulla ylämäessä kävelijät ohi, kun ite sotkin ykkösvaihteella meneen. Tosin tuossa oli se, että tein haasteen dieetin keskellä, niin tuo vattalaukku ei ihan ollut parhaimmillaan. 15 kcal pitää koittaa vaikka kesällä, reeniä kyseiseen hommaan ei ole yhtään, mutta mukava se on kaikkea koitella.

Siitä sitten vaan kiskoon ekana vaikka se kymppi. Kuulostaa helpolla, mutta ei todellakaan ole sitä.

Vastaat ilmisesti osittain mulle? Oon sen verran tottunu läskeilijä, että en usko kympin tuottavan ongelmia, joten kyllä sitä 15k+ lähen hakemaan sitten kun kokeilen. Ja pääasiassa kyllä jäätelö-keksi-suklaa -linjalla. Puhtaammalla ruualla kyllä varmasti tekee tiukkaa, mistään dieettisapuskoista puhumattakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom