Pakkislaisten palautusjuomat

Ton kokoinen mälli prodea niin turha sinne palkkariin enään bcaa:ta(tai eaa:ta) tunkea. Jos olisi semmoinen tilanne vaikka dieetillä että päättää ottaa palkkarissa vain pienen määrän proteiinia (esim. 20-25g) niin silloin olis ihan perusteltua viskata vaikka extra leusiinia proteiinin sekaan.
Toinen juttu on että kreatiini on ihan turha jättää dieetillä veke, ihan samalla tavalla siitä on hyötyä kuin plussakalorikaudellakin. On ihan bro science bullshittiä että kreatiinia ei saisi dieetillä vetää.

Kiitos vinkeistä.
Mites tuon krean kanssa dieetillä sitten, eikö se jarruta painon laskua? Mietin vaan että dieetin alku olis sopiva sauma pitää myös tuo kuukauden ns. pakollinen tauko kreasta. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Ei jarruta. Kreatiinihan kerää nestettä, mikä ei ole läskiä.
Dieetillä, kun kroppa ja lihakset tuppaa muutenkin tyhjenemään, niin tuosta ylimääräisestä nesteestä on vain apua.

Miltä kuulostais tälläinen resepti: (en kyllä tällähetkellä käy salilla, mutta jos vaikuttaa hyvältä niin kirjoitan reseptin ylös, ja kun salitreenin pariin pääsen taas niin kaivan kaapin pohjalta)

Malto-Flex Pure 30 g
Banaani
Täys maito 200 g (2 dl)
Ehrmann maito rahka 250 g
Rypsiöljy 20 g
Mausteeks kaakojauhetta 1-2 rkl

+ todennäköisesti joutaa lisätä vettä ettei tuu liisteriä?

Itsellä menee dietillä ja jonkun matkaa offilla kun huvittaa vielä syödä palkkariksi 35g heraa ja siihen päälle sitten 40g hiilaria banaaneista tai karkeista yms. nopeasta hiilarista. Itse tykkään syödä niin paljon, ettei tee mieli juoda arvokkaita sokereita vaan nautin ne hyvän syötävän muodossa mielummin. Joskus kun kalorit menevät yli 5000 niin ei enään huvita syödä ylimääräisiä ja heitän maltoa heran sekaan.

Oma palkkari on nykyään 10g glutamiini, 5-10g leusiini, 2g tauriini, 30-50g proteiinijauhe, 40-80g vitargo/malto. Tiedän että tulee sanomista et tarviis leusiinia yhtään tohon. Tuntuu silti toimivan palari paremmin kun lätkii leusiinit mukaan versus pelkkä herajauho. Toki sitten tulee treeniin valmistava litku ja treenin aikanen kanssa, eli yksi osa koko "litkuhelvetistä" on tuossa.

e. määrät tietenkin vaihtelee treeniin mukaan.

Väriaineiden, kemikaalien yms. terveyshaitat lisäravinteissa

En nopealla haulla löytänyt ketjua aiheesta, mutta sen verran usein tulee tätä mietittyä, että haluaisin kuulla mielipiteitä.

Taas aamulla sekoittelin treenibuusteria ja aminoita ja ajattelin asiaa. Omalla kohdalla valveutuminen näissä asioissa on rajoittunut siihen, että tarkistan purkin kyljestä makrot ja latureiden kohdalla kofeiini- ja muut stimulanttipitoisuudet. Noita lukuunottamatta minulla ei ole käytännössä aavistustakaan siitä mitä olen kulauttanut kurkustani alas jo useamman vuoden suht säännöllisin väliajoin. En minä tiedä millainen arsenaali kemikaaleja on vaadittu siihen, että lopputulos on se treenin ympärillä nauttimani kirkkaan sininen makea neste.

Näitä foorumeita lukiessani pistää silmään kuinka lähes jokaisen mielestä eineksiin lisätyt kemikaalit (säilöntäaineet,väriaineet jne jne.) tekevät siitä syömäkelvotonta paskaa, joka ei kelpaa itsestään huolta pitävän ihmisen arkeen, mutta jostain syystä kemikaalipuoli vaikkapa aminoissa ja latureissa ei tunnu kiinnostavan ketään kunhan makrot/stimulanttipitoisuudet on halutunlaiset. Miksi näin?

pinkkilitku.jpg

Mites tuo minun viesti tänne lensi vaikka yritin uutta ketjua pystyttää? Kyse oli kuitenkin yleisesti lisäravinteiden kemikaaleista eikä mistään palautusjuomista. :(

Olen useamman vuoden vetänyt tällaista sekoitusta: Fitnesstukun whey-80 yksi mitallinen ja Fast Carbs, 1200 g, Maustamaton yksi mitallinen veteen sekoitettuna aina treenin jälkeen. Joskus tätä joku tuttava suositteli ja siihen olen jumittunut. Tarkoitus ei ole kerätä massaa vaan pelkästään palautua, ja mikäli vain läski palaisi siinä ohessa. Harjoittelu sisältää niin kuntosalia kuin kamppailu-urheilua. Juoksemisen aikana/jälkeen käytän erikseen siihen suunniteltuja hart sportteja. Tällä hetkellä tulee vedettyä vain salipäivinä, vaikka nyt asiaa miettineenä voisin yhden sheikin vetäistä myös välipäivinä. En oikein tullut hullua hurskaammaksi purkkien kyljistä löytyvistä grammamääristä joten siksi olen pitäytynyt yhdessä annosmitassa kumpaakin, olisiko mitallinen sitten se yksi dl. Onko tämä ok koktaili. Tässäkin ketjussa on monia jotka sekoittavat muitakin palkkariin mutta niistä minulla ei ole mitään hajua, eli suosituksia otan mielelläni vastaan. Mitä sitten kroppa kaipaakin tehokkaan treenin jälkeen. Rasvan palamista tehostan vielä sillä, että treenin jälkeen vedän palkkarin ja ruoan syön vasta 60-90 minuutin kuluttua tästä.

Olen useamman vuoden vetänyt tällaista sekoitusta: Fitnesstukun whey-80 yksi mitallinen ja Fast Carbs, 1200 g, Maustamaton yksi mitallinen veteen sekoitettuna aina treenin jälkeen. Joskus tätä joku tuttava suositteli ja siihen olen jumittunut. Tarkoitus ei ole kerätä massaa vaan pelkästään palautua, ja mikäli vain läski palaisi siinä ohessa. Harjoittelu sisältää niin kuntosalia kuin kamppailu-urheilua. Juoksemisen aikana/jälkeen käytän erikseen siihen suunniteltuja hart sportteja. Tällä hetkellä tulee vedettyä vain salipäivinä, vaikka nyt asiaa miettineenä voisin yhden sheikin vetäistä myös välipäivinä. En oikein tullut hullua hurskaammaksi purkkien kyljistä löytyvistä grammamääristä joten siksi olen pitäytynyt yhdessä annosmitassa kumpaakin, olisiko mitallinen sitten se yksi dl. Onko tämä ok koktaili. Tässäkin ketjussa on monia jotka sekoittavat muitakin palkkariin mutta niistä minulla ei ole mitään hajua, eli suosituksia otan mielelläni vastaan. Mitä sitten kroppa kaipaakin tehokkaan treenin jälkeen. Rasvan palamista tehostan vielä sillä, että treenin jälkeen vedän palkkarin ja ruoan syön vasta 60-90 minuutin kuluttua tästä.

1200g ??Helvetin iso palautusmälli kyllä :)

Pian kun pääsen siirtymään offille, palautusjuomani tulee olemaan seuraavanlainen:

30g heraa
5g kreatiinia
5g beta-alaniinia
400g maitoo.

Koska palkkariketjussa ollaan niin jengi lukee maidon helposti maltona. Mutta kyllä, ehtaa rasvatonta maitoa tuomaan makua.
Tähän mahtavaan komboon päädyin lukemalla massiivisia tutkimuksia joissa todettiin mm. kreatiinin ja beta-alaniinin mahtavat vaikutukset lihaskasvuun ja niiden synergisoivat vaikutukset. Eli lihas tulee kasvamaan tällä palkkarilla enemmän kuin perus hera+malto. Melkeen voisi kuuriin verrata!!!

Toivottavasti et hirveästi pety kun huomaat ettei 10 kiloa lihasmassaa ilmestynytkään.

Beeta-alaniinistä oon huomannut eniten hyötyä runsaasti maitohappoa tuottavissa suorituksissa, esim kovissa juoksu/intervalli harjoituksissa ja kamppailuhommissa.

Onko myynnissä valmista palautusjuomaa joka ei sisällä kreatiinia??
Onhan noita vaikka kuinka hitosti. Melkein jokaselta firmalta löytyy myös kreatiiniton vaihtoehto. Niin Fast, Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-Shop, Sportsnutrition, SportLife, Self, StarNutrion jne. Sen kun valitsee sitten muiden ominaisuuksien mukaan mitä tarvitsee.

Onko myynnissä valmista palautusjuomaa joka ei sisällä kreatiinia??

Miks et ite sekota hera+malto settiä jos et kerran halua kreatiinia? Lisää sinne sekaan sitte kaikki muut mitkä tuntee tarpeelliseks.

Ja itellä menee tällä hetkellä juurikin toi heramaltokombo. Dietillä malton määrä vähenee ja bulkilla sitä lisätään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom