Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Jaa siis sä teit kirjaimellisesti ylätaljassa vetoja. Käsitin jotenki aiemmasta, et leukoja, mut syystä X ylätaljan kahvalla.
En nyt jaksa enempää kritisoida aihetta, mut jos tää kehittää ees marginaalisesti sitä, mihin pyrit, ni sanotaan, et oon ERITTÄIN yllättynyt.
Yhel sormel, yhel kädel roikkuminen tangossa on 1000x raskaampaa, ja vaativampaa, ku tää. Sama, ku joku voi vetää 200kg ylätaljaa, muttei yhtäkään leukaa.
Et jos tässä 90kg asti kehityt, ni korrelaatio ei oo lähellekkään sama. Voin tästä lyödä henkeni pantiks melkeenpä.

Fair enough. Katsotaan, kuinka tässä käy, opimpahan sitten itse.

No siis... ainaki teoriassa(uskoisin myös et käytännössä, mitä oon joutunu kokeileen joskus), jos penkin failaa rinnalle, ni se on aika helppo nousta siit ylös sen koko tangon kaa. Ainaki jos tangossa vähänkään kuolevaisten painot(esim. vähän päälle 100kg).
Semmonen istumaannousu-mave hybridi. Ei nyt mitään järkevää tämäkään, ni ehkä vaan käyttää varmistajia.

Tutulta repesi rintalihas penkissä kesken noston, onneksi oli varmistusraudat penkissä. Ite käytän kyl yksin varmsitusrautoja, ihan tästä säikähtäneenä.
Viekä kun treenailen yksin kotisalilla, niin esime äkillinen sairaskohtaus tai tajunlähtö kesken sarjaa voi kanssa tehdä pahaa jälkeä, ilman varmistusrautoja. Todennäköistähän tämä ei varmasti ole, mutta kun lähipiiriin sattui nuorelle hyväkuntoiselle miehelle tämä haaveri, niin ei kai tässä itsekään kuolematon ole, vaikka usein siltä tuntuukin :)

Kerran salilla joku laiha poika ja painoista päätellen alottelija penkkas 40kg. Oli varmaan lukenu penkin ohjeet jostain ja alotusasento tanko silmien kohalla. Varmistusraudat oli laitettu juuri rinnan kohalle ja lahnana penkkas kyykkyhäkissä koska sali oli välillä hyvin ruuhkanen ja tätä harrasti moni muukin. Nosto karkas liian "taakse" ja tuli häkin takarautoja pitkin naamalle. Jumalauta siinä porukka pelästy mutta oli kerenny kääntään päätä sen verran, että pää käänty pois alta tangon ottaessa kontaktia. Huuli auki ja sakki soitti ambulanssin varmuuden vuoks. Ei näkyny sen jälkeen kyseistä kaveria salilla. Siinäkin varmistusraudat pelasti paljon.
Yleensä porukka penkkaa luonnostaan sillain, että pää on rautojen takana sen takia, että tanko on olkapäille helpompi nostaa telineestä. Onko jotain järkevää syytä miksi monissa ohjeissa lukee, että tanko silmien kohalla?

No siis... ainaki teoriassa(uskoisin myös et käytännössä, mitä oon joutunu kokeileen joskus), jos penkin failaa rinnalle, ni se on aika helppo nousta siit ylös sen koko tangon kaa. Ainaki jos tangossa vähänkään kuolevaisten painot(esim. vähän päälle 100kg).
Semmonen istumaannousu-mave hybridi. Ei nyt mitään järkevää tämäkään, ni ehkä vaan käyttää varmistajia.
Tätä tulee itse tehtyä pienemmillä painoilla aina, kun teen tarkoituksella failureen. Mutta onhan se aivan toinen juttu tulle sieltä ylös sillä 70kilolla kuin jos olis maksimit . Tuskin edes sais sitä painoa tuolla tavalla ylös.

Kun kipu on ystävä. Tyyny oli cheattausta :(.

Mikä näissä oli ns. pointtina? Itse suhtaudun neuroottisesti (vai kuitenkin ihan sopivissa määrin?) ranteiden suojaamiseen salitreenissä ja venyttelyssä, mutta tuntuu, että tässä liikkeessä oikein kutsutaan rannevauriota kyläilemään.

Mä oon jtn 100-110kg tolleen istumaannoussu joskus menneisyydessä ylös. Pikku painoja viel tietenki, mut tonki tein vaan, koska halusin todistaa pointin jollekki, et en mä sinne alle kuole, eli ei tarvii varmistaa liian nopee.
Jos mä laitweittinä pystyn iisisti tommoset painot istumaannouseen ylös, ni olettaisin, et joku kunnon kaappi tekee saman kymmeniä kiloja suuremmalla kuormalla? Tää on siis silkka oletus. En väitä, et näin olis.
Laitappa videolle miten tuo onnistuu kun pistät 5kiloa yli oman maksimin tankoon ja tuut tollain ylös sen jälkee ku et saa painoja ylös.

No toi 110kg täytti noi kriteerit sillon. Nous 10cm rinnalta & jääty. Voisin ottaa läpällä videolle jo heti huomenna, mut en penkkaa täl hetkel, koska olkapään kuntoutus.
Eikä tohon mun tyyliin kuulu SUORAAN ylöspäin tehty istumaannousu. Sitä tankoo työnnetään alemmas reisiä kohti samanaikasesti, ku noustaan. Sit ku tanko raahattu hyvään kohtaa, ni tehdään se ''mave-istumaannousu'' hybridi. Mut kuten sanottu, ni eihä tos mitää järkee ole.
Oon tolla tyylillä kammennu 150 kiloa rinnalta. Onnistuu, mutta ei se tosiaan mukavaa oo.

Back
Ylös Bottom