Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Onks sulla Tomppa lättäjalat? Näyttäis vähän, että holvi pettää ja polvi kiertyy sisään
En ole koskaan miettinyt lättäjalkojen mahdollisuutta. Nyt vasta kuulin ensimmäistä kertaa eläissäni sellaisen termin. :D
Mun silmään näyttäis olevan vaan turhan leveä asento suhteessa otteeseen. Polvet osuu käsiin ja painuu pakostikin sisään.
Saattaa ollakkin. Sitähän voisi kokeilla kapeammalla asennolla. tai sitten levennän otetta vaihtoehtoisesti.

Saattaa ollakkin. Sitähän voisi kokeilla kapeammalla asennolla. tai sitten levennän otetta vaihtoehtoisesti.

Noin yleisneuvona vetoon kädet pitäisi mennä luotisuoraan alas ettei tule turhaan lisää nostomatkaa. Jalkojen osalta sellainen asento mistä hyppäisit suoraan ylös paikaltaan korkeutta on yleensä aika hyvä.

Valehteleeko mun silmät, vai onko noi sun vedot aina vähän vajaita ojennuksesta yläasennossa?
Toi vois ainaki olla yks syy, miks loppuojennus on hankalaa isoil painoilla, jos oot tottunu jättää vähän vajaaksi.
Voin olla väärässäkin, mut katoin jo joskus aiemmin.
Saattaa näyttää vajailta mutta johtunee siitä että ote ei "anna" pitää sitä sen kauempaa yläasennosssa. Pukki/räkkivetoja olen ajattelut alkaa tekemään tässä lähiaikoina.

Noin yleisneuvona vetoon kädet pitäisi mennä luotisuoraan alas ettei tule turhaan lisää nostomatkaa. Jalkojen osalta sellainen asento mistä hyppäisit suoraan ylös paikaltaan korkeutta on yleensä aika hyvä.
Toi on muuten hyvä ohje, itsellä helpotti jalkojen asennon hakemista alussa todella paljon.
Toinen on nostovaiheessa kuvitella jalkojen alle paperi jota yrittää repiä kahtia jalkapohjilla, auttaa pitämään polvia sivuilla paremmin.

Mul on myös kysymys/huolen aihe liittyen tähän tokaan videoon: Tos @2:50 kohassa, mis vedän normi kyykkyjä muuten vaan, ni onko tossa mun nilkkojen asennossa jtn paranormaalia meneillään? Mä teen tolleen mielestäni ihan tankokyykyssäki, että vaikka jalkaterät osottaa jo valmiiks sivuille, ni teen viel jonkun sortin kierron lisäks, kuten tossa. Kuuluks nilkkojen näyttää tolleen sisäänpäin vinoilta, vai onko tossa joku epäluonnollinen juttu meneillään? Näyttää vaan jotenki friikiltä omaan silmään.

Aika kovaa ylipronaatiota siellä on kyllä meneillään. Voi olla rakenteellinen juttu, heikkoutta tai virhe tekniikassa. Joka tapauksessa, tuollaisessa asennossa oleva nilkka on heikko lenkki voiman siirtymistä ajatellen, joten kannattaa pyrkiä korjaamaan.

Ihan ensimmäisenä kannattaa tietysti kokeilla mitä tapahtuu, jos yrität laittaa painoa enemmän sinne ulkosyrjille ja aktivoida reiden loitontajia. Kuminauha jalkojen ympärillä kyykkääminen on klassikko tähän hommaan. Kannattaa myös kiinnittää huomiota lantion asentoon. Jos linjaus antaa sisään jo ylempää, voi nilkkoja olla mahdotonta pitää oikeassa asennossa. Muistaakseni annoin sulle saman vihjeen jo etukyykkyä koskevassa keskustelussa, mutta toistan sen vielä: avaa lantiota. Polvet pitäisi saada osoittamaan samaan suuntaan keskimmäisten varpaiden kanssa, ja tämä tapahtuu nimenomaan lantiota avaamalla. Näin pääset jalkojen väliin, etkä jää niiden päälle. Perinteinen "työnnä polvet ulos" on siinä mielessä vähän ongelmallinen kyykkyvihje, että kaikki eivät luonnostaan ymmärrä sitä, että sen levityksen pitää tosiaan lähteä jo ylempää.

Toi on muuten hyvä ohje, itsellä helpotti jalkojen asennon hakemista alussa todella paljon.
Toinen on nostovaiheessa kuvitella jalkojen alle paperi jota yrittää repiä kahtia jalkapohjilla, auttaa pitämään polvia sivuilla paremmin.

Mulle paras neuvo aikanaan oli että, asento kohdalleen, tangosta kiinni, ja sit kaikki focus siihen että painaa jalat lattiasta läpi.

Kyllä perkele tehdään maastavedosta vaikeaa. Ei kai se oo ku ottaa tangosta kiinni ja nostaa sen lattiasta.

Ei se monellakaan ole, jotkut tarvii pieniä ajatusleikkejä et saa koko kropan toimimaan liikkeen eduksi. Karmeita on sellaset vedot joissa ei jaloista oteta mitään irti.

Ei se monellakaan ole, jotkut tarvii pieniä ajatusleikkejä et saa koko kropan toimimaan liikkeen eduksi. Karmeita on sellaset vedot joissa ei jaloista oteta mitään irti.
Joillaki se itselleen taloudellisin ja toimivin tapa vetää voi näyttää siltä ettei jaloista mitään oteta irti. Moni mullekki naureskelee että polvikulma ei juuri vedon aikana muutu ja melkein suorin jaloin vedän mut ku se voima on siellä taka-akselilla nii rauta vaan sattuu liikkumaan parhaiten noin. Kokeiltu on lähtä kyykymmästä, vetää sumolla jne mutta tuo on vaan paras tapa mulle.

Tarpeeksi ku toistoja tekee nii sitä ihminen vaan tuppaa löytämään sen tyylin millä rauta parhaiten nousee. Maastaveto kuitenkin ihmiskeholle melko luonnollinen liike.

Viimeksi muokattu:
Joillaki se itselleen taloudellisin ja toimivin tapa vetää voi näyttää siltä ettei jaloista mitään oteta irti. Moni mullekki naureskelee että polvikulma ei juuri vedon aikana muutu ja melkein suorin jaloin vedän mut ku se voima on siellä taka-akselilla nii rauta vaan sattuu liikkumaan parhaiten noin. Kokeiltu on lähtä kyykymmästä, vetää sumolla jne mutta tuo on vaan paras tapa mulle.

Tarpeeksi ku toistoja tekee nii sitä ihminen vaan tuppaa löytämään sen tyylin millä rauta parhaiten nousee. Maastaveto kuitenkin ihmiskeholle melko luonnollinen liike.
Täytyy myöntää, että itse en osaa maastavetää juuri ollenkaan. Tai siis, luontevinta mulle on vetää juuri kuvailemallasi tavalla, eli jalat melkein suorina, alaselkä neutraalina ja yläselkä AAVISTUKSEN pyöreänä. Oon kuitenkin obsessoinu vitusti selkäongelmista ja yrittäny korjata asiaa vetämällä kyykymmästä, mutta perseestä se on. Seuraavan kerran kun vuonna 2018-2088 vedän maasta, vedän just sillä tyylillä mikä hyvältä tuntuu, laitan videon tänne ja otan haukut vastaan.

Itsellä myös on juuri näin.

Ei heikko kestä joka viikko vetää kovaa.

Mulla on ollut tapana joka toinen viikko tehdä 4-5x2 naisten (tai instabodareiden) painoilla, joskus tavan vetoa, joskus vetoa kumeja vastaan, joskus vetoa korokkeella seisten. Yleensä myötäotteella ettei grippi unohdu kun nuo kovien viikkojen työsarjat tulee tehtyä Taffereilla. Vähän rajoittaa nopeutta toi myötäote kun ei sormet pysy vauhdissa jos täysillä vetää :D

Persehän mulla korokevedoissakin ampuu ekana ylös, toki nämä raudat jaksais irrottaa etureisilläkin mutta ei vaan tunnu luonnolliselta mulla.

Tuntuu että se kova treeni kulkee sitten paremmin kun on edeltävällä viikolla vähän homostellut.

2x160kg korokkeella seisten, myötäotteella

View: https://www.instagram.com/p/BfS01Gyj4yr/

Ei heikko kestä joka viikko vetää kovaa.

Jossain vaiheessa tietty voi tulla vastaan se vaihe, kun "kova" treeni ei enää pure samalla lailla. En tiedä miten oot treenannut, mutta jos nyt otat joka toisella viikolla pari sarjaa "balls out" ja joka toisella jäähdyttelet, niin toimiva keskitie saattaisi löytyä kokonaismäärän kasvattamisesta ja intensiteetin tasoittamisesta.

Mulla on ollut tapana joka toinen viikko tehdä 4-5x2 naisten (tai instabodareiden) painoilla, joskus tavan vetoa, joskus vetoa kumeja vastaan, joskus vetoa korokkeella seisten. Yleensä myötäotteella ettei grippi unohdu kun nuo kovien viikkojen työsarjat tulee tehtyä Taffereilla. Vähän rajoittaa nopeutta toi myötäote kun ei sormet pysy vauhdissa jos täysillä vetää :D

Sormilukko on avain onneen, hyvä opetella noissa pienemmissä painoissa. Ei tarvitse ainakaan gripin loppumista pelätä, pientä kipua se kyllä aiheuttaa.

Persehän mulla korokevedoissakin ampuu ekana ylös, toki nämä raudat jaksais irrottaa etureisilläkin mutta ei vaan tunnu luonnolliselta mulla.

No eipä näytä kyllä ainakaan minun silmään pahalta perseen nousemisen osalta. Jos haluat tekniikkaa petrata, niin keskity siihen lähtöasentoon ja ota stoppi vaikka polven alapuolella tai jopa normivedon aloitusasennossa eli käytännössä heti irrotuksen jälkeen.

Jossain vaiheessa tietty voi tulla vastaan se vaihe, kun "kova" treeni ei enää pure samalla lailla. En tiedä miten oot treenannut, mutta jos nyt otat joka toisella viikolla pari sarjaa "balls out" ja joka toisella jäähdyttelet, niin toimiva keskitie saattaisi löytyä kokonaismäärän kasvattamisesta ja intensiteetin tasoittamisesta.

Sormilukko on avain onneen, hyvä opetella noissa pienemmissä painoissa. Ei tarvitse ainakaan gripin loppumista pelätä, pientä kipua se kyllä aiheuttaa.

No eipä näytä kyllä ainakaan minun silmään pahalta perseen nousemisen osalta. Jos haluat tekniikkaa petrata, niin keskity siihen lähtöasentoon ja ota stoppi vaikka polven alapuolella tai jopa normivedon aloitusasennossa eli käytännössä heti irrotuksen jälkeen.
Miltäs alaselkä näyttää? Kaveripiirini nettisoturit ja bodytietäjät haukkuvat aina mun vedot lyttyyn ja sanovat että ihme ettei selkä katkea. Toki 5x230kg jonka pari viikkoa sitten otin oli ruma, mutta sarjaenkoissa ei mielestäni tyylipisteitä jaeta.

Mä tein pitkän aikaa isohkolla voluumilla vetoa (6x8-10), ja pääsin 6x10x210kg sarjoihin asti. Nyt on tämmönen jakso menossa että joka toinen viikko otan yhden balls to the walls -sarjan, tarkoitus 260 kilolla ainaki päästä vetämään. Sitten aloitan varmaan ihan perustreenit, 5x1-5 pikkuhiljaa kokonaisvoluumia kasvattaen.

Grippi mulla ei ikinä ole ongelma ollut, kunhan huvikseni myötäotteella teen nämä kevyemmät treenit. Ristiotteella pysyy kyllä näpeissä ne raudat mitä suinkin jaksan vetää.

Stopeilla vetoa tein viime kesän, mikä onkin hyvä variaatio. Mulla heikoin kohta kovissa sarjoissa on n. säären puolivälissä.

Back
Ylös Bottom