Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Siis mitä vittua - sinä, joka vedit niitä yhden käden leukoja erittäin vakuuttavasti, olet vasta 17-vuotias!?
Samaa kattelin :eek:
Todella vakuuttavat leuanvetovoimat jo noin nuorella iällä. Tsemppiä treeneihin ja toivotaan, ettei tule isoja loukkaantumisia.
:puntti:

En haluu vähätellä tai manata piruja seinälle, mut noi yhenkäden leuat voi ihan oikeesti muodostuu aika riskaabeleiks tolla tyylillä. Tai siis, meinaan, ku ainaki tossa ''beastmode'' videossa käytät kaiken kimmokkuuden olkapäistä hyväks mitä voi. Enkä nyt meinaa sitä, että tolla tyylillä saa paljo enemmän toistoja, vaan sitä, ku vedät siis koko kroppas ylös täysin rentoina roikkuvilla olkapäillä, ja kropan asentokaa ei oo pystysuorana. Ite tiedät toki paremmin, mut mielestäni huomionarvoinen seikka. Nössömmistäki liikkeistä ihmisillä olkapäät revenny.

Tai ite ainaki miellän tämmöset enemmän ''taito'' liikkeiks, eli kontrolli olis tärkeempää, eikä kaikin keinon tangon päälle pääseminen. Saatko monta Ykl vaikka tän videon tyylillä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, enkä vittuiluna. Itsehän saan tasan yhen siis.

Ei ole kuin pari kertaa tullut olkapäät kipeiksi yhen käden leuoista ja sillonkin vaan kun tein niitä ns. controlloidulla tyylillä. Olisin lopettanut tolla tyylillä tekemisen jos ongelmia olisi tullut. Oon tehny sillä tyylillä aina leukoja joten uskoisin, että keho on niin tottunut siihen että siinä ei oo mitään vaaraa. Ja vetäähän toikin jätkä ton vedon rennoilla olkapäillä. Jätkän olkapäät on korvien tasossa, mä käytän vaan enemmän heilautusta.

Oon koittanut pitää kehoa suorassa vedon aikana mutta jostain syystä se vaan vääntyy vaakatasoon, en oikein tiedä miksi.
Edit: kokeilin just ja sain vedettyä suoralla keholla. Johtunee varmaan siitä kun olin täysin liikkumattomana enne vetoa. Ei kyllä tuntunut yhtään vaikeammalta tai erilaisemmalta kun normaalit vedot.

En saa tolla tyylillä yhtä monta leukaa (menis nyt varmaan joku 5 tolla tyylillä ja omalla tyylillä 7) mutta toisaalta en oo tolla tyylillä treenannutkaan koska muuten jalat osuis lattiaan joten mun täytyykin käyttää hieman erilaista tyyliä. Salilla voi mutta sen tanko on liian ohut että siitä ei saa kunnon otetta ja mankkukaan ei siihen kunnolla pure.

Mä painankin aika paljon enemmän kuin toi herra joten silläkin voi olla vaikutusta siihen, kaikki yli 80 kg jätkät jotka olen nähnyt vetelevän ykl ovat enemmän heiluneet. Ite en edes pysty pitää itteeni enää suorassa kun teen niitä yhen käden leukoja, mutta sillon 15 vuotiaana 65 kilosena jätkänä siinä ei ollut mitään ongelmaa, keho pysy suorana kuin tanko. Silloin vedin jo 6 yhen käden leukaa että voimaakin riitti koviin vetoihin. Voi myös sitten olla se, että en tee negatiivisia enään ollenkaan joten koordinaatio yms. varmaan heikentynyt. Samalla ranteet tullu tiukemmiksi joka voi vääntää mua poispäin tangosta.

@Ihmistunkki, Kannattaa miettiä vielä kerran tuon nostovyön paikkaa. Itse käytin vuosia sitä myös tuossa ylhäällä ja koin, että se tukee paremmin, mutta se aiheutti minulle napatyrän.

Kiitos vinkistä. Onko siis todennettu, että tyrä johtui vyön pitämisestä ylhäällä? Ja suojaako alhaalla pitäminen tyrältä?

Hyvä suoritus, mutta tulos olisi jäänyt nollaan SM kisoissa. Vajaita olivat ja heilumis efektiä käytettiin räikeästi hyväksi.
Sm kisat ovat nyt eri asia ja eiköhän niissä menisi enemmän koska saa heilua. En tiedä mistä ton helimusefektin repäsit, eihän tossa mun videossa ollut yhtään heilumista?
Vois kyllä koittaa joskus mennä kisoihin, pitäs vaan opetella oikea tekniikka siihen.

Ei siinä mitään sen kummempaa heilumista ole, mutta kyllä kai kisoissa pitää leuka mennä kunnolla tangon päälle. Eli tanko suunnilleen kaulalle. Kisoissa kävijät korjatkoon jos olen väärässä. Eli jos kisoihin aikoo niin kannattaa totutella vetämään kunnolla loppuun asti.

Kiitos vinkistä. Onko siis todennettu, että tyrä johtui vyön pitämisestä ylhäällä? Ja suojaako alhaalla pitäminen tyrältä?

Noin 10 v. tuli pidettyä vyötä alhaalla (ei tyrää) ja noin 3-4 v. tuossa missä se on sinulla noissa videoissa ja sen jälkeen huomasin tuon tyrän kehittyneen (joten mutu tietona sanoisin, että vyön pitäminen ylhäällä teki tyrän puhkeamisen mahdolliseksi). Nykyään pidän taas vyötä alhaalla ja tulokset ovat parantuneet.
Salillani on myös toinen samanlainen tapaus, hän on käynyt verkottamassa tuon napakanavan, jottei suolet pullahda "ulos".
Varmaan on yksilökohtaista, toisille tulee helpommin ja toisille ei tule mitään.

Lol toka kerta, ku kritisoin sun videota :D. Mut joo, vieläkään en vittuile vaan puhun asiaa. Kehtaisin 99% varmuudella sanoa, et kisatekniikalla et sais enempää ja luultavasti paljo vähemmänki. Johtuu siitä, et kisoissa joka toiston kohalla tulee erittäin olennainen stoppi, ja leuan pitää olla kokonaan tangon yli. Sun videon kuvakulmastas on vaikee varmaks mennä sanoon, mut jalkoja/lantiota et juurikaan käytä vauhdin ottamiseen & joka toisto lähtee suorilta käsiltä, mikä on hyvä juttu. Sen sijaan toi sun tankos on todella joustava, ja saat siitä ihan kivan elastisen efektin avuks. Leuka ei myöskään oo oikeestaan yhessäkään toistossa tangon yli, vaan kurotat sinne. Eli 2 olennaisinta juttua, mitkä kisoissa tekee vetämisestä vaikeempaa, ja ylipäätänsä on leuoissa yleensä vaikein juttu, tuottaa tossa videolla vaikeuksia sulle.

Sun videoita kattoneena, totean, että osaat hyödyntää venytysrefleksiä ja vauhtia liikkeissä aika hyvin. Ja MUN MIELESTÄ tossa ei oo mitään vikaa edes siis, koska en oo form natsi. Aika hyvä tehokeino monessa liikkeessä voiman & vauhdin kehittämiseen(kuhan tekee strictistiki myös välillä). Kokeile läpällä vetää yhen & kahen käden leukoja silleen, et joka toisto pysähtyy alhaalla, kädet suoriks asti & leuka kunnolla tangon yli. Tuut yllättyyn, kuinka perseestä se on :D. Videon suoritus vaatii silti reippaasti voimaa =).
Totta, mutta itseasiassa vedin kerran kisatyylillä pari vuotta sitten ilman heiluntaa ja ei menny ku 6 toistoa vähemmän. Aika varma kyllä oon että ois menny enemmän käyttämällä sitä kisaheiluntaa. Ja muutenkin jos ajattelee loogisesti ni se nykynen mestari ei sais sitä 50 tai mitä se nyt oli leukaa mun tyylillä (tai universaalilla tyylillä). Pitää koittaa joku päivä.

Siis kisatyyliä vaikeempi olis ainoostaan kisatyyli, jossa ei saa heilua lantion avulla yms ollenkaan. Se pysähdys toistojen välissä on erittäin paljo hankalampaa, ku pitää nopea rytmi heilunnalla tai ilman.
Esim tämmöst suoritust ei oikeen voi kritisoida mitenkään, oli kisa tai ei.

Harmi että melkein kukaan ei tiedä tota jätkää. Hänellä taisi olla ennätys joskus tossa 1 min max leukoja, jos muistan oikein nii teki 52. Mulle yksi suurimmista inspiraatioista toi jätkä.

Kuitenkin kannattaa huomioida se, että omassa yrityksessäni en pitänyt yhtään taukoa verrattuna kisatyyliin, jossa tietääkseni ei ole aikarajoitusta. Jos on ni aika pitkä, jos katsoo kisoja aika moni lepää jonkin aikaa. jos lepäisin Tangolla ni eiköhän sieltä tulisi varmasti yli 40 sillä tyylillä mitä videossa oli.

Tottakai stoppi on vaikeampaa mutta sitä vaikeampaa olisi stoppi + ei sekuntiakaan enemmän taukoa toistojen välissä. Mutta huomaa että mähän en koskaan väittänyt että tein niitä kisatyylillä tai jollain stopilla yms. Yritn tehdä sen vaan nyt niin tehokkaasti kuin mahdollista.
Perussääntöinä itelläni on aina: ei heilumista, leuka/leuan osa tangon yli (pyrkimyksenä siis just on se että se menee just ja just yli, ei kannata tuhlata energiaa liian korkeisiin toistoihin. Niinkuin penkissä, miksi jättää kaari vajaaksi, tehden toiston vaikeammaksi?), kädet suorina toiston lopussa.

Oon saanut sen käsitelmän että tää on aika universaali tapa tehä näitä. Tietääkseni Guinessilla samat säännöt. Joskus en ymmärrä miksi kaikki aina olettaa että on vain se yksi ja oikea tapa tehdä leukoja ja en nyt susta puhu vaan yleisesti ottaen. Penkissäkin on TNG ja paussi, molemmat on oikein yleisesti ottaen mutta aina on jotain sällejä jotka hinkkaa sitä "ei lasketa jos ei ole paussia" paskaa. Youtube video jossa joku random sälli tekee henkilökohtaisen ennätyksen on vähän eri asia kun IPF maailmaennätys yritykset. Sit on niitä jotka valittaa kaaresta. Ei vittu. Hieman saarnaukseksi meni mutta vähän nyt täytyikin, en mä muuten viestiäni olisi saanut perille. Välillä voi näyttää siltä että yritän kokoajan väittää vastaan mutta yritän aina katsoa asiat objektiivisesta näkökulmasta mutta kun ei ole paljoa tullut kirjoiteltua niin ilmaisutaito voi olla vähän heikompi johtaen väärinkäsityksiin. En siis yritä puolustella suorituksiani mutta välillä kannattaa katsoa mitä videolla yritettiin näyttää, kaikkea ei tarvitse suurennuslasilla analysoida.

Kirjotinpas muuten varmaan pitemmän tekstin kun mun äikän esseen. Tässä näkyy taas nää mun prioriteetit.

Back
Ylös Bottom