Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tos ylätaljas kantsii jo varoo ettei vaijeri katkee ts. oisko kumminki pienemmät painot ja rauhallisempi tekniikka, ettei tuu nenä kipeeks
Joskus ne kumminkin katkeilee ja en haluis olla näkemässä kun tuommosessa riuhtasussa kesken vedon niin käy.
Onko tuo sitten se tie, joka jokaisen miehen on käytävä läpi? Revitään millä vain tekniikalla maksimipainoja ja ihmetellään, kuinka "heikkoja" ne salin isot sedät onkaan. Lopulta paskotaan joku paikka kropasta ja tehdään pakosta nätillä tekniikalla ja huomattavasti pienemmillä painoilla :DYleisesti vihaan kaikkia tekniikasta nillittäviä nettisotureita ja teen itsekin esimerkiksi kulmasoudun monesti aika kovasti ryskäten koska saan sillä lihat mukavan kipeiksi joten perille menee, ja joo, tiedän ettei kipu ole mikään kehityksen indikaattori eli älkää tarttuko siihen.
Jos tuo toimii sinulla niin hieno homma, anna mennä vaan välittämättä muiden mielipiteistä. Heräsi vain kysymys miten/miksi tuossa edes mitataan edistymistä painoissa. Opettelee vaan ponnistamaan entistä kovempaa alaspäin koko kropalla niin saa lyödä sen femman lisää, kohdelihaksia se ei vaan rasita yhtään enempää ja jos tarkoitus on saada absoluuttisesti enemmän rautaa liikkeelle on siihen parempiakin liikkeitä.
Perse ei ollut penkissä koska arvelin, että en saisi vedettyä itteeni alas jos jalkatuki olisi ollut alempana. Mutta se ei tee siitä paljon helpompaa, jos edes yhtään. Ainoa asia , joka tekee liikeestä helpomman on jos nousee jaloilla siinä kesken kaiken.Eihän tuossa Bynt Oskun ylätaljassa pysy edes perse penkissä, niin mitä tekemistä tuolla on selän treenaamisen kanssa? Mun mielestä samaa sarjaa kuin runkkupenkkaaminen, vapaapudotusleuat, kissanselällä mavetus pompun kera yms.
Nouseehan se jos nostaja painaa itse alle 150kg. No minkäs sitten? Ei se kahva itsestään tuonne leuan alle eksynyt.Eihän tuossa Bynt Oskun ylätaljassa pysy edes perse penkissä, niin mitä tekemistä tuolla on selän treenaamisen kanssa?
Kieltämättä, sillä erolla että tuossa ei ole mitään vaarallista toisin kuin vaikka kissanselkämaveissa.Mun mielestä samaa sarjaa kuin runkkupenkkaaminen, vapaapudotusleuat, kissanselällä mavetus pompun kera yms.
Joku paremmin asioista tietävä voisi asiaa kommentoida, mutta mitä lihoja tuolla kasvatetaan? Jos tällä henkilöllä kroppa tuota kestää, niin mikäs siinä. Kunhan toin ajatukseni ilmi.Nouseehan se jos nostaja painaa itse alle 150kg. No minkäs sitten? Ei se kahva itsestään tuonne leuan alle eksynyt.
Kieltämättä, sillä erolla että tuossa ei ole mitään vaarallista toisin kuin vaikka kissanselkämaveissa.
Kateellinen, mistä? Olen minäkin ollut 17v ja tehnyt liikkeitä päämotiivina se, että kunhan painot liikkuu. Ei sillä kasvanut kädet eikä rinta, eikä reidetkään niiauskyykyillä. Itse asiassa enemmänkin näin 15 vuoden on off harrastelun jälkeen siitä on ollut haittaa, kuin hyötyä. Kuten jo mainitsin toiselle henkilölle vastatessa, jos kroppa kestää niin mikäs siinä.Perse ei ollut penkissä koska arvelin, että en saisi vedettyä itteeni alas jos jalkatuki olisi ollut alempana. Mutta se ei tee siitä paljon helpompaa, jos edes yhtään. Ainoa asia , joka tekee liikeestä helpomman on jos nousee jaloilla siinä kesken kaiken.
Ja tämä ei kyllä ole verrattavissa vinolla selällä mavettamiseen. Tuo on täyttä paskapuhetta.
Hassu juttu kun teen penkkiä ns "täydellisellä tekniikalla" niin vähän väliä kuitenkin tulee kipuja rintalihaksiin, mutta minulla ei ole KOSKAAN niinä 4-5 vuoden aikana, kun olen selkää treenannut tullut minkäänlaista vääränlaista kipua selkälihaksiin. Ja tiedän, että tämä ei tarkoita sitä, että olen tuhoutumaton. Arvelin kuitenkin että kun sitä nyt saa toistoja vedettyä niin ei siinä riski niin suuri ole. Ja vaikka jotain olisikin käynyt, niin siitähän sitten oppisin. Ja koska en ole koskaan käyttänyt mitään aineita, on riski vielä pienempi.
Ja lisäksi, mitä vahvempi nuorempana on, sitä parempi, koska potentiaalia saa kasattua aivan perkeleesti.
Ja jos olen täysin rehellinen, se, miten kirjoitit tektsisi antaa mulle vaikutelman kateudesta. Mutta ei siinä mitään, sehän vain lisää motivaatiota.
Viimeisissä toistoissa omaan silmään näyttää, että se rinnalle tuonti on osittain punnertamista omalla painolla auttaen, eikä selällä vetämistä. Toki se on ihan eri sanoa tuo videolta, jonka kuvakulma on huono tämän arvioimiseen. Etkö itse pidä lapatuen pysymistä merkityksellisenä asiana ylätaljaa tehdessä?Kyllä tossa selkä työskentelee ja hyvinkin, ei se pakka itestään liiku. Taitaa vaan vaikeuttaa suoritusta kun jalkatuki on liian ylhäällä, ainakin itsellä se haittaa jos perse ei pysy penkissä.
Joku paremmin asioista tietävä voisi asiaa kommentoida, mutta mitä lihoja tuolla kasvatetaan? Jos tällä henkilöllä kroppa tuota kestää, niin mikäs siinä. Kunhan toin ajatukseni ilmi.
Jep, me ollaan kaikki kateellisia ettei ryskätä apuliikkeitä kammottavalla formilla, vaikka sulla liikkuukin enemmän rautaa.Ja jos olen täysin rehellinen, se, miten kirjoitit tektsisi antaa mulle vaikutelman kateudesta. Mutta ei siinä mitään, sehän vain lisää motivaatiota.
Ja runkkupenkissä työ suoritetaan puhtaasti rintalihaksella :DOotko koskaan kuullut semmoisesta lihaksesta kuin leveä selkälihas lat.latissimus dorsi? Se on liikkeen pääsuorittaja, lisäksi liikkeeseen osallistuu lukuisia avustavia lihaksia. Latissimus dorsin tehtävä on ojentaa, sisäkiertää ja lähentää olkavartta. Kun teet liikettä, jossa näin tapahtuu se työskentelee.
Ja runkkupenkissä työ suoritetaan puhtaasti rintalihaksella :D
Täytynee vääntää rautalangasta. Täällä palstalla on useita yli 100-kiloisia bodareita. Mistäköhän johtunee, että he eivät ainakaan minun näkemilläni videoilla käytä ylätaljassa kyseistä tekniikkaa? Enkä yleensä näe sitä salillakaan, vaikka siellä näkee entisiä ja nykyisiä CBB ja BB kisaajia. Olisiko kenties kyseessä se, että on parempiakin tapoja lihaksen kasvattamiseen kyseisessä liikkeessä?Et sä penkkiä pysty pelkillä rintalihaksille tekemään vaikka kuinka lahnana penkillä makaisit.
Lahnana varsinkaan. "Kaari ja selän aktivoiminen ei kuulu bodaukseen" ja paskat. Parempi maata lahnana epävakaassa asennossa kuin pysyä stabiilina ja keskittyä punnertamiseen? Enemmän mie ainakin olkapäillä työnnän jos lahnana makaan. Eikä sen kaaren olla pakko olla mikään japanilaisten 90° kulmassa. Kattokaas vaikka Allanin tai Miken tissejä. Molemmilla se tekniikka on erittäin läsnä ja myös molemmilla aika mojovat fileet löytyy.Et sä penkkiä pysty pelkillä rintalihaksille tekemään vaikka kuinka lahnana penkillä makaisit.
Täytynee vääntää rautalangasta. Täällä palstalla on useita yli 100-kiloisia bodareita. Mistäköhän johtunee, että he eivät ainakaan minun näkemilläni videoilla käytä ylätaljassa kyseistä tekniikkaa? Enkä yleensä näe sitä salillakaan, vaikka siellä näkee entisiä ja nykyisiä CBB ja BB kisaajia. Olisiko kenties kyseessä se, että on parempiakin tapoja lihaksen kasvattamiseen kyseisessä liikkeessä?
Edelleen, jos joku haluaa mittailla voimiaan ylätaljassa ja kroppa sen kestää, niin antaa mennä vaan. Kyseenalaistin vain sen, että onko siitä hyötyä lihaksen kasvatusta ajatellen.
Ja jos vielä jäi epäselväksi: https://www.google.fi/amp/s/lihasto...hasta-vai-liiketta-hulkki-hietala-osa-ii/amp/
Jos nyt jäi vieläkin epäselväksi, alkuperäinen kysymykseni oli: Mikä lihas tekee kyseisellä videolla työn. Mutta hienoa, että se tuli lopulta selväksi, kun ensin käytiin läpi se, että mitä lihasta ylätaljassa yleensä pyritään treenaamaan.En ottanut alunperinkään kantaa siihen, että onko tuo optimaalinen tapa tehdä lihasta selkään vaan vastasin kysymykseesi mikä lihas tekee ylätaljavedoissa työtä. Väitän kuitenkin, että tuolla sarjalla saatiin huomattavasti suurempi kasvuärsyke kuin mitä olisi saatu käyttämällä puolet pienempää painoa ja kontrolloidumpaa suoritustekniikkaa.
Leuanveto lisäpainoilla on kyllä paljon parempi liike selän voimatasojen mittaamiseen kuin ylätalja.