Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Suoritukseen lataaminen/psyykkaaminen sekä nuoren miehen (omat)testot on aina iloista katseltavaa - ihan näin heterollakin tavalla! :)

Komeeta jälkeä/kehitystä ja kyllä tossa katsojakin pääsi hyvin mukaan jännittämään että miten käy!

Pakko arvostaa ja kehua! (oma kiertäjäkalvosin on ollut telakalla 4kk niin eipä penkkailla - mutta jospa sitä taas kesemmällä.)

Jopan kyykyt on muuten hyvän näköisiä voimakyykkyjä mutta kuten HarryG jo sanoi niin ensin lähtee perse ylös ja sitten vasta tanko niin se pitää saada pois. Selkä pysyy suorana ei mitään ongelmaa siinä. Ja Jopalla on kropan rakenne tuollainen mikä on eli se määrittää sen että kuinka etunojassa selän täytyy olla. Ja kun hänellä on pitkät reidet suhteessa selkään niin silloin asento on tuollainen. Tanko pysyy kyllä just eikä melkein oikeassa linjassa eli jalkaterän painopisteen päällä. Etureisipainotteisempi kyykky (eli polvia enemmän eteen) korjaisi etunojaa mutta tuskin palvelisi voimatavoitteita yhtä hyvin. Jalka-asentoa vielä vähän leventämällä saisi mittasuhteet vähän paremmiksi. Ja kun etunoja on rakenteesta johtuen voimakas, niin tosissaan lisää jerkkua keskivartaloon. Olen tosin Jopalta nähnyt kauniimpaakin kyykkäämistä kuin nämä kyseiset videot.

Niinpä. Julletus oli mun mielestä varsin kohtuullista etenkin, jos vertaa siihen, mitä se on ennen ollut. Nuo olivat kummatkin sitä paitsi toistomaksimisarjoja – oisko siis peräti toinen kerta koko vuonna, kun toistot alkaa mennä noin huonon näköiseksi. Oli muutenkin huono päivä, eikä tekniikka tuntunut osuvan kohdilleen. Asennon leventäminen on siitä vähän kakspiippunen juttu, että sillon polvet pääsee karkaamaan helpommin sisään, mutta toisaalta asennon saa taloudellisemmaksi.

Sitä en suostu uskomaan ihan ilman perusteluja, että jullekyykkyjen tekeminen aiheuttaa loukkaantumisia ennenpitkää, jos selkä pysyy suorassa, polvet linjassa jne.

Sitä en suostu uskomaan ihan ilman perusteluja, että jullekyykkyjen tekeminen aiheuttaa loukkaantumisia ennenpitkää, jos selkä pysyy suorassa, polvet linjassa jne.
En usko minäkään eikä sitä taida pystyä mitenkään todistamaankaan, paska selkä poikii vaikka kolikkoa poimiessa!!

Wanha K-UV:n sanonta kuuluu seuraavasti: Vahva selkä kestää.

Tuskin vahva selkä hajoo jullekyykyssä, mutta jos tavoite on voimanoston puolella kyllä siinä helposti pidemmän päälle menettää potentiaalisessa maksimissa. Ei Ed Coan:n parhaissa kyykyissä ollut pahemmin julletusta, esim tuo 1019lb on aika kaunis nosto melko pystyllä selällä.

Olen kyllä itsekin tuohon kiinnittänyt huomiota, että polvet liikkuu sivusuunnassa. Mitä sille voi tehdä? Onko kyse vaan heikkoudesta vai onko tekniikassa mahdollista korjata. Tänään aktiivisesti yritin pitää polvet pihtaamatta, mutta väkisin ne tuntuu semmoista tekevän varsinkin isommilla painoilla.

Btw kanssasaleilija kommentoi tänään, että kyykkään liian syvälle.

Kyllä toi mitä siinä aiemmassa videossa oli oli ihan ok. Polvien liike ei silloin ole pahasta jos ei heilu edes takas ja taittuvat sisään sen verran että ovat varpaiden kanssa suunnilleen samassa linjassa mutta eivät juuri sen sisämpään. Suuremmilla painoilla käytännössä kaikilla menee hiukan sisään. Jos tuntuu hyvältä kyykätä syvälle niin älä ihmeessä sen takia muuta mitään vaikka joku hemmo salilla sellaista sanoisikin. Esimerkiksi itse en pysty kunnolla etukyykkäämään vain reisi vaakatasoon asti ilman että alkaa asento kaatua isoilla painoilla eteen joten otan pohjilta pienellä pompulla mikä tuntuu hyvältä.

Lisäpainoleuanvetoa, huh olipas pitkä yhdyssana :)

Aamupaino tais olla 78kg ja jalkojen välissä roikkuu 65kg. 2v sitten vedin saman, jolloin kehonpainoa oli n72kg. Eli yhteistulos on parantunut 138kg->143kg, noin niiku teoriassa! Ps. Oli aika hätänen lähtö, mutta ei tässä kisasuorituksia tehtykkään!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt saisi antaa palautetta tosta mun tämän päiväisestä mavesta. Mave ollut jäähyllä noin vuoden piriformispinteen takia, tämä oli toinen kerta tänä vuonna kun tein mavea. Yrityksenä oli työntää jaloilla ja tuoda tanko mahdollisimman lähellä jalkoja. Miltäs pakkislaisten silmään näyttää?
https://www.youtube.com/watch?v=o4TeioRK9v4

Nyt on tullut pommitettua tätä ketjua ehkä liiaksikin, mutta kerta kiellon päälle kun ennätykset on vaan niin kivoja. Niitä on näkyy nyt joka viikko jostakin aina tulevan:)
Toissapäivänä tuli tehtyä vedon "ennätys" 7x200, siitä ei videota.. Suurin koskaan nostamani rauta oli talvelta 225kg, tänään laitoin 10kg lisää ja tein sillä kakkosen.
Aika tiukka, mutta tasasestihan tuo nous.
Ja etukyykkykin on mukavassa nosteessa, kun sitä alkanut enemmän tekemään. Näkyy olevan mulla suora vaikutus takakyykyn tulokseen, ts. rajoittava tekijä. Tod. näk. vetokin harppaa sillä konstilla ylöspäin.

Painot on mulla etukyykyssä pienet, mut se on kyllä kehittynyt nyt ihan kivasti. Toi oli viimenen sarja eiliseltä, ja sitä ennen olin 80 kilosta lähtien tehnyt vitosia aina viiden kilon korotuksilla.

Ihan hyvässä suhteessahan tuo on siun takakyykyn kanssa. Varsinkin kun ottaa huomioon tuon pyramidin. Ei tuommosen 4*145 voimanostokyykyn kanssa useasti kovin kummoisempia etukyykkyjä otetakkaan.

Ihan hyvässä suhteessahan tuo on siun takakyykyn kanssa. Varsinkin kun ottaa huomioon tuon pyramidin. Ei tuommosen 4*145 voimanostokyykyn kanssa useasti kovin kummoisempia etukyykkyjä otetakkaan.

On toi silti pieni paino. ;) Ei vaan, etukyykky on kehittynyt nyt kyllä ihan kivasti. Ei oo lopulta kauheesti aikaa, kun vitoset 80 kilolla teki tiukkaa.

Back
Ylös Bottom