Hmm, miten suurella osalla tuntuu olevan kovin heikko puristusvoima?
Kuinka niin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, miten suurella osalla tuntuu olevan kovin heikko puristusvoima?
Eiku porukka vetää 200kg seutuun maasta, mutta myötäotteella näpeissä ei pysy kuin 150kg. Monella reilusti yli 200kg nostajallaki tuntuu olevan että myötäotteella pysyy vain 150kg. Tuntuu itsestä vain oudolta tämmöinen ilmiö.
Sää oot vaan niin vaffa!:hyvä:;)Tuntuu itsestä vain oudolta tämmöinen ilmiö.
Eiku porukka vetää 200kg seutuun maasta, mutta myötäotteella näpeissä ei pysy kuin 150kg. Monella reilusti yli 200kg nostajallaki tuntuu olevan että myötäotteella pysyy vain 150kg. Tuntuu itsestä vain oudolta tämmöinen ilmiö.
Minusta tuossa nyt ei mitään "heikkoa" ollut. Hyvä veto Joppalta. 10kg lisää ois menny?
Paha sanoa. Maveykköset on mulla ainakin tosi paljon ihan omasta päästä kiinni. Minulle on tavallaan valitettavasti ja toisaalta onneksi juurtunut päähäni sellainen, että jos selkä pyöristyy, lopetan noston kesken. Noissa ykkösmaksimeissa selkä aina pyöristyy, joten joudun erikseen ikään kuin jatkamaan nostoa, vaikka tuleekin sellainen olo, että ei tää nouse. Oikeestihan se nousee, mutta ei suoralla selällä. Joka tapauksessa jokusen kilon tohon olis voinu laittaa enemmänkin, mutta ennemmin otin varman päälle ja laitoin sellasen painon mikä ainakin nousee. Toisaalta tuokaan tulos ei harmita yhtään, koska siinä oli 12,5kg enemmän ku koskaan olen maasta saakka nostanut.
Älä ahnehdi ja ota vaan niitä ykkösiä, jotka tulee suoralla selällä.
Veto oli toki oikein hyvä, enkä sitä nyt varsinaisesti kommentoinutkaan. Ihmettelen sitä vain että salillakin semmosilta jotka liikuttaa joka liikkeessä isompia rautoja kuin minä, niin niiltä loppuu kuitenkin näppivoima mavessa myötäotteella vetäessä aikasemmin. En itse ole mitenkään keskittynyt puristusvoiman kehittämiseen niin siksi vain ihmettelin että miten niin monella tuo suhde menee tuolla tavalla miten menee.Sää oot vaan niin vaffa!:hyvä:;)
Miksipä ihmiset ylipäänsä on niin heikkoja...
Minusta tuossa nyt ei mitään "heikkoa" ollut. Hyvä veto Joppalta. 10kg lisää ois menny?
Veto oli toki oikein hyvä, enkä sitä nyt varsinaisesti kommentoinutkaan. Ihmettelen sitä vain että salillakin semmosilta jotka liikuttaa joka liikkeessä isompia rautoja kuin minä, niin niiltä loppuu kuitenkin näppivoima mavessa myötäotteella vetäessä aikasemmin. En itse ole mitenkään keskittynyt puristusvoiman kehittämiseen niin siksi vain ihmettelin että miten niin monella tuo suhde menee tuolla tavalla miten menee.
Nyt kun päästiin tälleen kivasti ohi aiheen: Oon monesti miettinyt, että kuinkakohan moni pystyy nostamaan paksulla tangolla (50mm fatbar) myötäotteella 100kg? Ei sillä, että se ois mitenkään valtava saavutus, mutta en tiedä yhtään millasia painoja tosta ihmiset (niin ns. tavalliset treenaajat kuin ihan maailmanluokan voimailijat ja toisaalta aloittelijat) pystyis nostamaan. Oma ennätykseni on 105kg (vai onkohan 107,5kg noussut ylös asti?) enkä osaa yhtään sanoa onko se hyvä vai huono tulos. 155kg oon parhaimmillani nostanut ihan tavallisella tangolla ilman sormilukkoa myötäotteella.
Kyllä mä maksimit otan ihan sillä selällä millä ne tulee (tietysti suoraan pyrkien), mutta tavallisissa treeneissä pidän tekniikan hyvänä. Ihan tietoisen riskin otan pari kertaa vuodessa tekemällä muutaman toiston huonommalla tekniikalla.