Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Se on toi jätkä. Jotenki ei vaan jaksa lukee vuoden reenanneen fitfarmin opeilla menevän ukon touhuja sitten yhtään. Lisäks ukosta huokuu ettei ole ollenkaan oma ittensä vaan kaikki on kopioitu jostain. new era päässä kaikki kuumimmat salimerkit päällä ja 90kilon kyykkypudotussarjaa. Asia selvä. Vähän menee dissaukses, mut antaa mennä. Oon hiljaa jatkossa :D

En kyl oikein käsitä tällasta ajatusmaailmaa. Karrikoituna tulee sama fiilis ku sanois että et saa käyttää CCM:n luistimia ellet pelaa NHL:ssä. En tajua minkä takia punttauksessa on osalla porukasta jotenki sellanen asenne, että jos et oo törkeen kokonen mörssäri niin et saa käyttää merkkituotteita. Ihan älyvapaata ajattelua mun mielestä. Käyttäköön turrikka mitä vaatteita haluaa. Mitä tekemistä sillä on sen kanssa mitä ja miten se treenaa. Ja ei käsittääkseni täällä oo myöskään mitään sääntöä, että pitää olla tietty treenitausta, että voi kirjotella. Eli jos ei nappaa lukea muiden juttuja, niin ei varmaan tarvi tulla sit palstalle. Tollaset kommentit saa sut kuulostaa joltain yläasteikäseltä angstiteiniltä joka kiusaa uutta oppilasta. Ei vaan voi ymmärtää.

Mallikasta tekemistä Epäkunto! Ei todellakaan kannata lannistua veto ja kyykkytuloksista, kun sulla on selkeästi oma juttus. Toki tuohon kyykkyongelmaan olisi voinut auttaa asiaankuuluva venyttely ja liikkuvuuden parantelu, mutta ei se ole mikään must jos sen tekisi vain tyydyttääkseen pakkiksen kyykky&veto yhdistystä :rolleyes:

Kiitoksia! Itseasiassa liikkuvuus ei ole niinkään ollut ongelmana vaan pikemminkin ylikireä tensor-lihas? (tuolla reiden ulkosivulla) ja heikko pakaralihas. Yhdessä noi aiheuttaa jalkaan ulkokiertoa, joka sen kuin pahenee tietyillä liikkeillä (syväkyykyssä ala-asennossa lonkka kiertyy ulos kupistaan). Jokatapauksessa tuo sumokyykkyvariaatio on toiminu mulla tuohon lonkkaan todella hyvin.

Tuo toispuoleinen ulkokierto on todella yleinen vaiva etenkin juoksulajien harrastajilla. Usein näissä tapauksissa saatetaan diagnosoida jopa "eripituiset raajat" vaikka siitä ei välttämättä nähdäkseni tosiaankaan ole kyse.

Kieltämättä mun nostotulokset ei ole kyllä järin häävejä tämän ketjun voimahirviöihin verrattuna, mutta eipä mulla pääpaino reeneissä niissä ole koskaan ollutkaan. Maastavedossa otin viime syksynä 2x150 kg ja kyykkytulokset mulla ei ole kovin vertailukelpoisia. Kapeatyylistä painonnostokyykkyä oon treenannut viimeksi v. 2011, josta oon sittemmin siirtynyt pistoolikyykkyihin. Viime kesän tein sumokyykkyvariaatiota, jossa lantio taitetaan eteen. Tällä tekniikalla reidet saa maksimissaan hädin tuskin vaakatasoon, joten mihinkään syväkyykkyyn ei voi oikein verrata. Syväkyykyille voi laskea karkean arvion pistoolikyykkyjen perusteella kaavalla: syväkyykkypainot = oma paino + 1,5 x pistoolikyykyn lisäpainot. Tuon perusteella arvio mun syväkyykylle ois 71+1,5*36,5 kg = 125,75 kg, jonka uskoisin olevan melko lähellä sitä oikeata tulosta.

Normikyykkyjen tekemisen lopetin aikoinaan, sillä niistä ei tullut mulle muuta kuin toispuoleisia lonkkakipuja ja toimintahäiriöitä alakropan voimantuottoon.

Tuo kommenttini oli vain kehu. ;) Kehonpainotreeniä katellessa tulee aina niin surkea olo, kun itse osaa tyyliin dipin ja leuan tehdä, ni sitte voi ajatella, että ehkä olen itse parempi edes noissa. :D Toisaalta ei kehonpainoilijalla tartte maasta noustakkaan paljoa, koska se on ihan eri juttu. Ei voimanostajankaan tarvii pystyä maratoniin näin karrikoiden sanottuna.

Vaikka itsekin arvostelin kirjoituksiasi niin tarkoitus ei ollut, että saadaan Turrikka pois topicista. Pystytä oma blogi ja laitat tänne parhaat palat treeneistä, samalla tavalla kuin Mr. Tyrylahti tekee.

Laittelen sit taas ku tulee jotain kuvattavaa. Niinku sanoin nyt keventelen ja sit palaan takaisin perinteisempään treeniin. Noi oli lähinnä kokeiluja.

En arvostelua pelästynyt, olen tottunut arvosteluun koska harvemmin kukaan neutraalisti meikäläiseen suhtautuu.
Myönnettäköön että kirjoitin tuosta motivaatiosta ja kisaamisesta hieman provosoivasti(paha tapa), jalat maassa tässä mennään ja jos kunto ei riitä niin sit se ei riitä.

Vaikka itsekin arvostelin kirjoituksiasi niin tarkoitus ei ollut, että saadaan Turrikka pois topicista. Pystytä oma blogi ja laitat tänne parhaat palat treeneistä, samalla tavalla kuin Mr. Tyrylahti tekee.

Orrait. No spämmäillään sitte lauantai-illan rillailua tännekin.

Nyt tässä vähän perusvoimaa koitetaan hakea, kuitenkaan bodailua unohtamatta. Tähtäimet asetettu ja offilla tahkotaan syksyyn asti.

Ps. Tällä kertaa en tehny hauiskääntöä kyykkytelineessä, VL.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
70kg tulee syvältä ja 100kg on ollu niskassa, mut ei mennyt lähellekään alas asti.

70kg tulee syvältä ja 100kg on ollu niskassa, mut ei mennyt lähellekään alas asti.

Omalla naisellani painot aika päinvastoin. Kyykännyt syvältä 100kg, mutta prässisarjat on jotain luokkaa 10-15*180kg+prässi. Prässiä tosin tehdään harvoin ja aina 2. tai 3. liikkeenä, muttei hän siltikään saisi 300kg+kelkka liikkumaan mihinkään.

e: kovat voimat jaloissa sinullakin!

Omalla naisellani painot aika päinvastoin. Kyykännyt syvältä 100kg, mutta prässisarjat on jotain luokkaa 10-15*180kg+prässi. Prässiä tosin tehdään harvoin ja aina 2. tai 3. liikkeenä, muttei hän siltikään saisi 300kg+kelkka liikkumaan mihinkään.

No en minäkään sais :D noihin on kelkka laskettu mukaan. Teen kans prässin aina 2. liikkeenä kyykkyjen jälkeen.

iha ok prässäystä. koita joskus ottaa leveemmältä, saat mentyä paljon viel alemmas, ottaa hanuriin hyvi ;)

hmmm aika kapee toi levy tos prässis kyl. erikoinen jopa. ja miten noi painot oikein menee tosa. onks noi vihreet 50 kg ? :wtf: aika vahvaa settiä jos niitä pystyy nosteleen tohon!

iha ok prässäystä. koita joskus ottaa leveemmältä, saat mentyä paljon viel alemmas, ottaa hanuriin hyvi ;)

hmmm aika kapee toi levy tos prässis kyl. erikoinen jopa. ja miten noi painot oikein menee tosa. onks noi vihreet 50 kg ? :wtf: aika vahvaa settiä jos niitä pystyy nosteleen tohon!

Kyllä selkeesti suurimmassa osasta prässeissä ku mä olen nähny, on ollu just tollanen levy. Ja kyllä noi vihreet näyttäis 50 kiloset olevan.

Tein tarkotuksella kapeella, koska oli etureisipäivä ja oon nyt yrittänyt muutenkin keskittyä jalkojen oikeeseen linjaukseen.
Vihreet on joo 50kg :)

Back
Ylös Bottom